KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Er staat een tender uit.
Maar het is goed mogelijk dat een en ander ook door de MAX problematiek langer duurt dan gewenst.
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bank_angle »

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing

Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 86
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Ik zie KLC niet op korte termijn een nieuw type erbij nemen. Men is net over op een 'all Embraer fleet' en haalt uit het hebben van 1 type enorme efficiëntie voordelen, zeker als je kijkt hoeveel meer productie men de afgelopen jaren uit deze uniforme vloot heeft weten te persen (en nog gaat doen met allerlei interne projecten). Misschien ná 2030, als de eerste E190's aan vervanging toe zijn.

De A220-100/300 zijn wel enorm interessant voor AF en HOP!, i.c.m. een A320neo/A321neo order. AF heeft +/- 50 A318's & A319's om te vervangen en ook HOP! wil de vloot vereenvoudigen: de ATR's worden momenteel uitgefaseerd en verder heeft men ook +50 toestellen om naar een uniforme vloot te brengen. Met +/- 100 toestellen in de capaciteit van 70-150 stoelen zouden de A220-100 en A220-300 de perfecte toekomstige back-bone van het regionale netwerk van AF en HOP! kunnen worden, met de A320neo/A321neo voor de rest van het mainline Europa netwerk.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Bank_angle wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing

Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
En dat zou een wel eens begin kunnen worden om de 737s te gaan vervangen voor de A320/A321 Neo's.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Is deze ook niet doorgegaan?
CaptainRoPro wrote:
CaptainRoPro wrote:De eerste vlucht voor de 787-10 PH-BKA staat gepland voor dinsdag 11/06/2019.
Deze testvlucht is niet doorgegaan, en de planning is verplaatst naar vrijdag 14 juni...
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24254
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Avgeek wrote:
Bank_angle wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing

Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
En dat zou een wel eens begin kunnen worden om de 737s te gaan vervangen voor de A320/A321 Neo's.
Ik ben een andere mening toegedaan,KLM gaat de 737 echt niet, let wel echt niet, vervangen voor de A320-/321,de A310/330,die men had/heeft, is men nooit te vreden over geweest,dat AIR FRANCE,airbusen heeft is meede ook omdat de Fransen in het Airbus project zitten en (volgens mij) niets anders.
Rgds,Martin.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik deel je mening Martin

HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

B767-300ER wrote:Ik deel je mening Martin

HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
Ik vraag me af of dat een slimme zet zou zijn voor KLM. Of ze zijn een hele loyale Boeing klant.

Airbus belooft namelijk 1 Type Rating op de hele A200/320N reeks, financieel en operationeel gezien zou de Airbus beter moeten zijn (in theorie) voor de airline.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Eén typerating kan handig zijn, mits afspraken met bonden het inzetten van piloten tussen de feederlines en de mainline mogelijk maken. En aangezien dat bij AFR zeer zeker niet het geval is (en bij KLM slechts sporadisch) is het typerating voordeel een hypothetisch voordeel...
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Avgeek wrote:
Airbus belooft namelijk 1 Type Rating op de hele A200/320N reeks, financieel en operationeel gezien zou de Airbus beter moeten zijn (in theorie) voor de airline.
Waarom. Het voordeel van een single type rating voor de hele vloot vervalt al gezien het feit dat de longhaul vloot van KL over een paar jaar volledig Boeing is.
Daarbij is de WRR regeling voor Long Haul anders als voor Short Haul. Lastig combineren. Gaat dus ook niet gebeuren.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

nemaco wrote:Is deze ook niet doorgegaan?
CaptainRoPro wrote:
CaptainRoPro wrote:De eerste vlucht voor de 787-10 PH-BKA staat gepland voor dinsdag 11/06/2019.
Deze testvlucht is niet doorgegaan, en de planning is verplaatst naar vrijdag 14 juni...
Een dagje later is het geworden op de 15e als BOE211....
https://flightaware.com/live/flight/BOE211

Pics van de testvlucht PH-BKA......
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 21601?s=09

De B738 PH-BCL heeft ook de Final Assembly Line verlaten en staat nu op de Flightline.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24254
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

B767-300ER wrote:Ik deel je mening Martin

HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
KLM kijkt eerst de kat uit de boom, en gaat dan pas bestellen, zie de triple :wink:
Rgds,Martin.
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Eug14 wrote:1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
Zover ik hieruit begrijp is dit al een "bestaande order" die nu alleen via ALC lease wordt geleverd aan KLM, dus niet als extra 787-10 in de vloot.

Correct me if i'm wrong...

https://www.upinthesky.nl/2019/06/17/kl ... ssion=true
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

Ah zo ver ging mijn kennis niet .
CaptainRoPro wrote:
Eug14 wrote:1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
Zover ik hieruit begrijp is dit al een "bestaande order" die nu alleen via ALC lease wordt geleverd aan KLM, dus niet als extra 787-10 in de vloot.

Correct me if i'm wrong...

https://www.upinthesky.nl/2019/06/17/kl ... ssion=true
Post Reply

Return to “'t Praethuys”