KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

76-er wrote:
phkza wrote:Ik zeg: laat maar komen die nieuwe bakbeesten van KLM! https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... -vliegtuig
Ziet er fantastisch uit! Maar 'slechts' 15-20% besparing lijkt me wat aan de lage kant.
Als het vooral uit de aerodynamica (en composieten) moet komen en niet uit de motoren, dan is 20% niet eens zo gek denk ik, toch? Ziet we wel mooi uit in elk geval :)
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

pjotrtje wrote:
76-er wrote:
phkza wrote:Ik zeg: laat maar komen die nieuwe bakbeesten van KLM! https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... -vliegtuig
Ziet er fantastisch uit! Maar 'slechts' 15-20% besparing lijkt me wat aan de lage kant.
Evacuatie wordt wel een dingetje denk ik: heel veel stoelen per rij, dus grote en veel nooduitgangen, over de hele lengte.
De regels schrijven voor dat passagiers binnen 90s allemaal buiten moeten staan, niet de maximale afstand tussen de passagier en de nooduitgang.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

FredvZ wrote:De regels schrijven voor dat passagiers binnen 90s allemaal buiten moeten staan, niet de maximale afstand tussen de passagier en de nooduitgang.
Dat klopt. Maar een korte brede romp heeft per strekkende meter meer nooduitgangen nodig dan een kist met eenzelfde aantal stoelen, maar met een grotere lengte, om die 90s mogelijk te maken...
== All is well, as long as we keep spinning ==
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Ik ben bang dat de BCG / BCH / BCK hier ook mee te maken hebben omdat deze tijdens de productie van de MAX in elkaar geschroefd zijn...

https://www.upinthesky.nl/2019/06/03/bo ... ssion=true

Wat betreft de 787-10 BKA, deze is geruime tijd voor de geplande afleverdatum al in elkaar geplakt. Ik denk daarom dat deze nog even op het terrein wacht tot de datum dichterbij komt voordat ze ermee gaan vliegen en schilderen, en daarbij eerst andere kisten even voorlieten.
Daarnaast zijn 787 's niet groen maar wit als ze uit de fabriek rollen... Dit ivm het composietmateriaal waar de dromers van zijn gemaakt.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Ben trouwens met het MAX gebeuren benieuwd hoe de KLM over de vervanging van hun huidige 737 vloot denkt...(en Transavia, volgens mij nog geen definitieve orders)

Zou Airbus nu met hun kleine Neo's meer kans maken??

Ondanks dat ik een 737 (classic) fan ben, lijkt het mij leuk als KLM deze overstap zou maken, en misschien qua vertrouwen voor de nodige passagiers in het toestel ook een slimmere?
Weet niet of qua kosten/ prestaties de Airbusjes voor KLM interessant(er) zijn en of ze alleen daarnaar kijken of ook naar het imago van de kist...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Spuitwerk van PH-BKA is gereed sinds 23 mei met een 100 jaar KLM livery. De livery wijkt niet veel af van de standaard livery en het verschil zit hem met name in de staart waar een ander logo in staat dan het standaard KLM logo. Alle overige KLM kisten zullen een 100 jaar KLM logo op de romp krijgen.
CaptainRoPro wrote:Ik ben bang dat de BCG / BCH / BCK hier ook mee te maken hebben omdat deze tijdens de productie van de MAX in elkaar geschroefd zijn...

https://www.upinthesky.nl/2019/06/03/bo ... ssion=true

Wat betreft de 787-10 BKA, deze is geruime tijd voor de geplande afleverdatum al in elkaar geplakt. Ik denk daarom dat deze nog even op het terrein wacht tot de datum dichterbij komt voordat ze ermee gaan vliegen en schilderen, en daarbij eerst andere kisten even voorlieten.
Daarnaast zijn 787 's niet groen maar wit als ze uit de fabriek rollen... Dit ivm het composietmateriaal waar de dromers van zijn gemaakt.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CaptainRoPro wrote:Ben trouwens met het MAX gebeuren benieuwd hoe de KLM over de vervanging van hun huidige 737 vloot denkt...(en Transavia, volgens mij nog geen definitieve orders)

Zou Airbus nu met hun kleine Neo's meer kans maken??

Ondanks dat ik een 737 (classic) fan ben, lijkt het mij leuk als KLM deze overstap zou maken, en misschien qua vertrouwen voor de nodige passagiers in het toestel ook een slimmere?
Weet niet of qua kosten/ prestaties de Airbusjes voor KLM interessant(er) zijn en of ze alleen daarnaar kijken of ook naar het imago van de kist...
Met het imago straks niets mis. De MAX wordt door alle vergrootglazen die erop liggen straks by far de veiligste machine die er is. 99 procent van de passagiers ziet niet eens het verschil tussen een 320 en een 737

Transavi heeft haar keuze al gemaakt. De vraag is alleen wanneer de eerste komt (via lessor!)
All times are local times!

Regards, N.
unimproved
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 34
Joined: 21 May 2014, 20:02

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by unimproved »

Bij HV is de beslissing al gevallen ja, zelfs in vacatures hebben ze het over "de vooravond van de introductie van een nieuw vliegtuigtype".

De vraag is hoe lang het gaat duren tot de eerste geleverd wordt.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Meestal wordt de uitkomst van een selectietraject breed bekend gemaakt, denk aan de deal over de A350's en B787 voor de AF/KL groep. Over de narrow bodies formeel nog niets.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

unimproved wrote:Bij HV is de beslissing al gevallen ja, zelfs in vacatures hebben ze het over "de vooravond van de introductie van een nieuw vliegtuigtype".

De vraag is hoe lang het gaat duren tot de eerste geleverd wordt.
De kans dat dat in 2020 is wordt met de dag kleiner. Maar goed. We zitten in de KLM corner.. en daarvan is nog niets bekend.
All times are local times!

Regards, N.
Meesj015
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 37
Joined: 25 Nov 2018, 17:56
Subscriber Scramble: Mees Jansen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Meesj015 »

Wel jammer dat KLM voor de reguliere livery gaat met "slechts" een sticker. Vervlogen kans als je als eertse airline (echt) 100 jaar wordt. Ben dan wel weer benieuwd wat ze precies op de staart gaan zetten. Allicht het eerste KLM logo?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hoezo een vervlogen kans?
Kosten vs opbrengsten. Levert een speciale livery je meer op dan?
Juist goed dat KLM er voor kiest geen geld onnodig uit te geven om volgend jaar alles weer naar het oude te moeten brengen
All times are local times!

Regards, N.
Meesj015
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 37
Joined: 25 Nov 2018, 17:56
Subscriber Scramble: Mees Jansen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Meesj015 »

B767-300ER wrote:Hoezo een vervlogen kans?
Kosten vs opbrengsten. Levert een speciale livery je meer op dan?
Juist goed dat KLM er voor kiest geen geld onnodig uit te geven om volgend jaar alles weer naar het oude te moeten brengen

Investeren in goede marketing is niet "onnodig" veel geld uit geven. Marketing kost geld, maar een goede campagne verdient makkelijk het dubbele terug. Zo begon de Orange pride ook als grap op facebook, wat nu dus het meest gewilde vliegtuig is voor velen om op de foto te zetten, om een schaalmodel van te kopen, laat staan om mee te vliegen. Met de privilege die KLM heeft om als eerste airline soevrein 100 jaar te worden zou KLM eigenlijk iets moeten doen wat als een icoon in de boeken moet (naar mijn mening dan). Daarom zie ik het als een afgang al zou KLM met de 787-10 (zeker na het aandikken dat 'ie 100 dagen voor het jubileum geleverd word) niets speciaals doen, behalve dan een sticker op de romp. Als ik zeg BXA, zegt iedereen retro. BVA, Orange pride. En laten we dan eens terig kijken naar het 95 jarig jubileum. Een sticker alleen op de linkerkant? .. Doe het dan niet. Dat is pas onnodig veel uitgeven tegen iets wat er niet langer dan een paar maanden op zit. Tevens kan je een jubileum kist zo spuiten dat 'ie met de tijd meekan. Zo is de BXA ook 10 jaar lang meegegaan. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat handjevol mensen wat dat wél interessant vind en jij hierboven noemt, weegt niet op tegen de 99 procent die het totaal niets interesseert hoe een machine er aan de buitenkant uitziet..

De BVA en de BXA konden inderdaad probleemloos 10 jaar mee met de livery. Maar volgend jaar als KlM
101 is een livery met 100 erop dan alweer “uit de mode”

Laten we het er maar op houden dat we hierover verschillende inzichten hebben en vooralsnog KLM marketing er weinig mee doet. En zij hebben er tenslotte voor geleerd zullen we maar zeggen ;)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”