precies, het blijft een open forum en juist door meerdere keren te vragen zal dit de communicatie naar buiten van insiders niet bevorderen.B767-300ER wrote:Amen to that Arjen
Sommige alhier gaan er maar klakkeloos vanuit dat “inside info” altijd maar gepost kan en moet worden.
Dezelfde vraag wordt dan tot in den treure herhaald, op de hoop alsnog een antwoord te vangen.
In dit geval zal het antwoord vanzelf een keer gepost gaan worden. Genoeg mensen hier die dichtbij genoeg zitten en dat tzt kunnen, mogen, maar vooral ook willen posten. Wees blij dat die mensen er zijn.
Als er in een interne mailing niets over is genoemd, zal dat wel een reden hebben toch?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Last edited by Biem on 13 May 2019, 10:25, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Mij belemmert het juist.
Mij belemmert het juist.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL755, PH-BQB (AMS-UIO) is uitgeweken naar CUR vanwege een sterfgeval aan boord:
https://curacao.nu/passagier-overlijdt- ... p-curacao/
https://curacao.nu/passagier-overlijdt- ... p-curacao/
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uhu“Toen de vrouw na reanimatie herstelde, is besloten door te vliegen voor een tussenlanding op Curaçao”
Als iemand is gereanimeerd heeft deze direct acute medische zorg nodig. Als de Azoren dan het dichtste bij zijn, dan ga/moet je daarheen.
Je kan dan niet ff beslissen om “door te vliegen” naar CUR omdat het met de dame “wel weer ging”
Leve de media.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien was CUR wel dichterbij en is dit met "goedkeuring" gegaan van de aanwezige artsen aan boord...........UHU:)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De werkelijkheid was toch iets anders.
Azoren dichterbij. Kist was al gedraaid/ van koers veranderd onderweg naar Azoren maar voordat de daling ingezet werd was patient helaas reeds overleden. Toen is doorgevlogen naar CUR.
Vandaar mijn zin: “leve de media”
Azoren dichterbij. Kist was al gedraaid/ van koers veranderd onderweg naar Azoren maar voordat de daling ingezet werd was patient helaas reeds overleden. Toen is doorgevlogen naar CUR.
Vandaar mijn zin: “leve de media”
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En Curaçao behoort tot het Koninkrijk der Nederlanden, waar KLM ook in gehuisvest is...B767-300ER wrote:De werkelijkheid was toch iets anders.
Azoren dichterbij. Kist was al gedraaid/ van koers veranderd onderweg naar Azoren maar voordat de daling ingezet werd was patient helaas reeds overleden. Toen is doorgevlogen naar CUR.
Vandaar mijn zin: “leve de media”
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1531
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als ervarings-deskundige bij en na een reanimatie, en zelf werkzaam in de zorg kan ik zeggen dat een dokter na een reanimatie echt nooit zal beslissen om maar lekker nog een paar uur door te vliegen als er een veld dicht in de buurt ligt waar men naar toe kan. Een patiënt heeft na een reanimatie echt acute zorg nodig.Bulder wrote:Misschien was CUR wel dichterbij en is dit met "goedkeuring" gegaan van de aanwezige artsen aan boord...........UHU:)
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Exact mijn punt. Bedankt!EHRD88 wrote:Als ervarings-deskundige bij en na een reanimatie, en zelf werkzaam in de zorg kan ik zeggen dat een dokter na een reanimatie echt nooit zal beslissen om maar lekker nog een paar uur door te vliegen als er een veld dicht in de buurt ligt waar men naar toe kan. Een patiënt heeft na een reanimatie echt acute zorg nodig.Bulder wrote:Misschien was CUR wel dichterbij en is dit met "goedkeuring" gegaan van de aanwezige artsen aan boord...........UHU:)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vanmorgen is de ex KLM B737 PH-BGD vertrokken van Schiphol naar Luxair in Luxemburg en gaat verder als LX-LBR
https://twitter.com/UpintheSkyNL/status ... 37408?s=09
https://twitter.com/UpintheSkyNL/status ... 37408?s=09
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Laatstgenoemde registratie stond er ook op.CaptainRoPro wrote:Vanmorgen is de ex KLM B737 PH-BGD vertrokken van Schiphol naar Luxair in Luxemburg en gaat verder als LX-LBR
https://twitter.com/UpintheSkyNL/status ... 37408?s=09
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft recent Bangalore als bestemming aangekondigd, om het achtergelaten gat van Jet Airways op te vangen (link).
Hiervoor wordt de route naar Colombo opgeofferd. Weet iemand toevallig waarom deze vluchten in plaats daar van niet gecombineerd worden?
Colombo zou een perfect staartstuk voor Bangalore zijn (als rotatie AMS-BLR-CMB-BLR-AMS), zoals ook met Taipei/Manila, Singapore/Bali, Buenos Aires/Santiago gedaan wordt. Bangalore en Colombo liggen zo'n 700km uit elkaar en ondanks het gedaalde toerisme kan Colombo op deze manier toch als secundaire bestemming verbonden blijven als leisure destination zonder dat het extra slots op Schiphol zou kosten.
Hiervoor wordt de route naar Colombo opgeofferd. Weet iemand toevallig waarom deze vluchten in plaats daar van niet gecombineerd worden?
Colombo zou een perfect staartstuk voor Bangalore zijn (als rotatie AMS-BLR-CMB-BLR-AMS), zoals ook met Taipei/Manila, Singapore/Bali, Buenos Aires/Santiago gedaan wordt. Bangalore en Colombo liggen zo'n 700km uit elkaar en ondanks het gedaalde toerisme kan Colombo op deze manier toch als secundaire bestemming verbonden blijven als leisure destination zonder dat het extra slots op Schiphol zou kosten.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Even plat gezegd: er wil geen hond meer naar Sri Lanka sinds de bomaanslagen daar. Erg jammer, want het is een fantastisch (vakantie) land!737freak wrote:KLM heeft recent Bangalore als bestemming aangekondigd, om het achtergelaten gat van Jet Airways op te vangen (link).
Hiervoor wordt de route naar Colombo opgeofferd. Weet iemand toevallig waarom deze vluchten in plaats daar van niet gecombineerd worden?
Colombo zou een perfect staartstuk voor Bangalore zijn (als rotatie AMS-BLR-CMB-BLR-AMS), zoals ook met Taipei/Manila, Singapore/Bali, Buenos Aires/Santiago gedaan wordt. Bangalore en Colombo liggen zo'n 700km uit elkaar en ondanks het gedaalde toerisme kan Colombo op deze manier toch als secundaire bestemming verbonden blijven als leisure destination zonder dat het extra slots op Schiphol zou kosten.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, als het echt zo extreem is, dan houdt het snel op voor deze route. Bedankt Bennie.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand of de eerste 787-10 al uit de spuithal is gekomen?