TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Er zal, net als afgelopen zomer, weer een kist op Rotterdam gestationeerd worden.
Welke vluchten er uiteindelijk met deze kist en welke er in een W gevlogen gaan worden is vooralsnog niet bekend. Het aantal bestemmingen is nu net even teveel voor 1 based machine.
AYT PMI KGS RHO ZTH HER FUE TFS ACE
LPA was al een W vlucht.
Welke vluchten er uiteindelijk met deze kist en welke er in een W gevlogen gaan worden is vooralsnog niet bekend. Het aantal bestemmingen is nu net even teveel voor 1 based machine.
AYT PMI KGS RHO ZTH HER FUE TFS ACE
LPA was al een W vlucht.
Last edited by B767-300ER on 21 Sep 2018, 14:27, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ok bedankt , we zien wel t.z.t. hoe en wat.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Als ik wat hoor/weet, dan zal ik het hier melden
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1527
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Leg uit; waarom zou dat nadelig zijn?jet380 wrote:Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Stel je gaat naar zth dat in w word gevolgen.
Krijg je ams-zth-rtm-zth-ams.
Betekend dus laat vertrek naar zth en vroeg terug. Kost je dus 2 dagen!
Vind ik persoonlijk nadelig.
Krijg je ams-zth-rtm-zth-ams.
Betekend dus laat vertrek naar zth en vroeg terug. Kost je dus 2 dagen!
Vind ik persoonlijk nadelig.
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1527
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Tsja, inderdaad geheel persoonlijk.jet380 wrote:Stel je gaat naar zth dat in w word gevolgen.
Krijg je ams-zth-rtm-zth-ams.
Betekend dus laat vertrek naar zth en vroeg terug. Kost je dus 2 dagen!
Vind ik persoonlijk nadelig.
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Neejet380 wrote:Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
AYT 2x week, 2 rotaties
ZTH, KGS, HER, RHO 2x/week, 4 rotaties
TFS ACE FUE 2x week, 3 rotaties
PMI 2x/week, 2 rotaties.
De PMI ia de enige bestemming waarbij je de rotatie kan draaien achter een andere rotatie. Voor de rest zijn de openingstijden van RTM dusdanig dat je slechts 1 rotatie per dag kan vliegen met deze bestemmingen. (Een “losse” ZTH zou misschien ook nog net kunnen passen achter een “losse” KGS. , maar niet iedeaal) Hou je dus 9 rotaties over. Dat betekend indien je 2 kisten stationeert je 5 dagen voor 1 kist geen werk hebt. Dus dat gaat hem niet worden. Of je moet een en ander combineren met een ander veld, maar dan zit je weer aan extreem hoge taxikosten voor crew. Het stationeren van 1 kist op een buitenveld voor 1 rotatie per dag is al een dure onderneming omdat deze van de 24h slechts een uur of 11 onderweg is.
Maar als je kijkt naar afgelopen zomer kan het ook zo zijn dat de W andersom wordt gevlogen. Zo was er bijvoorbeeld een RTM-PMI-AMS-PMI-RTM.
Het zou pas makkelijk zijn als je kisten vanaf Amsterdam kan laten vertrekken en laat eindigen op RTM en vica versa. Maar dat is crewtechnisch weer erg lastig.
Das een kwestie van voorkeur.jet380 wrote: Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax
Genoeg mensen die het heerlijk vinden om
Na de middag te vertrekken en voor het avondeten weer thuis te zijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Oke bedankt voor de heldere uitleg!
En idd ieder zijn voorkeur!
En idd ieder zijn voorkeur!
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Als je de vluchten vanaf Rotterdam naar Marokko ook door een gebaseerde kist uit laat voeren is er wel genoeg werk om 2 toestellen op Rotterdam te stationeren.
Maar dat is aan TUI om dat zelf te bedenken / te wegen natuurlijk
De capaciteit pax per uur van de vertrekhal moet het ook maar toelaten. Maar deze is vanaf medio volgend jaar weer een stuk hoger als de verbouwing is afgerond.
Maar dat is aan TUI om dat zelf te bedenken / te wegen natuurlijk
De capaciteit pax per uur van de vertrekhal moet het ook maar toelaten. Maar deze is vanaf medio volgend jaar weer een stuk hoger als de verbouwing is afgerond.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Aangezien ik toch met KLM bezig was, kleine moeite om TFL ook mee te pakken
Leasetermijnen van de machines:
Boeing 737-800
737-800 PH-TFA 1-11-2019
737-800 PH-TFB 29-3-2021
737-800 PH-TFC 16-2-2021
737-800 PH-TFD 30-3-2019
737-800 PH-TFF 15-11-2019
Boeing 787-8
787-8 PH-TFK 4-6-2026
787-8 PH-TFL 10-12-2026
787-8 PH-TFM 25-3-2027
Boeing 767-300ER
767-300 PH-OYI 15-10-2018 (wordt verlengd)
Leasetermijnen van de machines:
Boeing 737-800
737-800 PH-TFA 1-11-2019
737-800 PH-TFB 29-3-2021
737-800 PH-TFC 16-2-2021
737-800 PH-TFD 30-3-2019
737-800 PH-TFF 15-11-2019
Boeing 787-8
787-8 PH-TFK 4-6-2026
787-8 PH-TFL 10-12-2026
787-8 PH-TFM 25-3-2027
Boeing 767-300ER
767-300 PH-OYI 15-10-2018 (wordt verlengd)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
767 PH-OYI - OO-JNL blijven nog 5 jaar, cabine krijgt een kleine upgrade maar de bagage bakken dan weer niet.
-
- Posts: 7
- Joined: 17 Oct 2018, 15:44
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ik zie dat er volgend jaar lease contracten aflopen, is er al iets bekend omtrent de vervanging hier van?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ja, de MAX doet zijn intrede. Dit jaar komt nummer 1. Deze zal wss ten faveure komen van de TFF in nov19. Vwb de TFA en TFD, ik verwacht dat deze wel verlengd gaan worden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Voor de statistiek ook even hier.
De C-FTOH is op 29 oktober weer terug naar thuis gegaan (Toronto) en de C-FLSW is op dezelfde dag naar Hamilton vertrokken.
Grts, Chris.
De C-FTOH is op 29 oktober weer terug naar thuis gegaan (Toronto) en de C-FLSW is op dezelfde dag naar Hamilton vertrokken.
Grts, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !