KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM Airbus A330-200 PH-AOF back in Amsterdam as KL9866 from Jakarta.
Left 24 febr 2018 as KL9865 to CGK.
Still in the same colourscheme.
Rgds, Ger
Left 24 febr 2018 as KL9865 to CGK.
Still in the same colourscheme.
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand toevallig waarom KLC sinds kort op maandag naar NWI vliegt met KLC vluchtnummer en City callsign? (e.g. WA1521/22)
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vanwege Schiphol airport slot issues.Arjenp wrote:Weet iemand toevallig waarom KLC sinds kort op maandag naar NWI vliegt met KLC vluchtnummer en City callsign? (e.g. WA1521/22)
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hm,
Geen blauw?
Geen blauw?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En niet dezelfde als in de -9?aviodromefriend wrote:Hm,
Geen blauw?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt, andere stoelen dan in de 787-9.Bennie wrote:En niet dezelfde als in de -9?aviodromefriend wrote:Hm,
Geen blauw?
Het uiteindelijke design wordt nog bepaald, zoals gezegd in het artikel i.s.m. Hella Jongerius. Vandaar nog zonder KLM-branding.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijk maar afgezien van de hoger aanschafprijs, bevreemdt het mij dat KLM geen MAX versies bestelt. Deze is een stuk efficiënter en zorgt voor een stuk minder geluidsoverlast.
Biem wrote:Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk omdat ze over de hele Europese vloot hetzelfde product willen aanbieden, daarom vraag ik me ook af of deze met Sky Interior worden uitgerust.nemaco wrote:Duidelijk maar afgezien van de hoger aanschafprijs, bevreemdt het mij dat KLM geen MAX versies bestelt. Deze is een stuk efficiënter en zorgt voor een stuk minder geluidsoverlast.
Biem wrote:Ze bouwen nog volop 737NG's. Transavia heeft vandaag de PH-HXM ontvangen vanuit Seattle en dit is ook een 737-800.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.
Maar wel bijzonder. Is dit niet uit een oude order?
Las hier ergens dat ern geen productieslots meer vrij waren tot 2023...
Getuige de C/N’s zijn het ook nog eens 2 losstaande orders?
Maar wel bijzonder. Is dit niet uit een oude order?
Las hier ergens dat ern geen productieslots meer vrij waren tot 2023...
Getuige de C/N’s zijn het ook nog eens 2 losstaande orders?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Denk dat KLM één order plaatst bij de leasemij. en dat die kisten dan uit door de leasemij. al geregelde slots komen (en evt. uit meerdere batches). Toch?B767-300ER wrote:KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.
Maar wel bijzonder. Is dit niet uit een oude order?
Las hier ergens dat ern geen productieslots meer vrij waren tot 2023...
Getuige de C/N’s zijn het ook nog eens 2 losstaande orders?
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vorig jaar heeft KLM twee toestellen van Transavia (HSD/E) overgenomen omdat deze geen Sky-interior hadden en nieuwe toestellen wel. Ik ben benieuwd hoe ze dan nu toch aan toestellen met een pre-sky interior kunnen komen.B767-300ER wrote:KLM neemt geen SkyInterior af. Dus bij deze 4 ook niet.