Zijn er nog niet genoeg Embraers geleverd? Is het tijdelijk tot dat wel het geval is?Bennie wrote:Misschien lijkt het jou sterk, maar KLC niet....Bank_angle wrote:Lijkt me sterk dat KLM cityhopper een Roemeense club gaat inhuren voor hun vluchten. Zal eerder een extra toestel van Cityjet worden.Royaljordanian wrote:Hello
Eerder een cityhopper topic en misschien al eerder vermeld maar ik hoorde in de wandelgangen dat KLC Carpatair F100's gaat inhuren.
Mvg,
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Structureel te weinig cockpit crew. Ettelijke annuleringen dagelijks (soms meer dan 10), ondanks de CityJet wetlease.
En als je dan denkt; “Leid dan meer vliegers op”, dan heb je natuurlijk gelijk. Echter, meer vliegers zijn meer kosten en men probeert het zo efficiënt mogelijk te plannen. Als je dan denkt; “Maar annuleringen en wet-leases zijn duurder en slecht voor de repatutatie”, ook dan heb je gelijk. Echter, vertel dat maar eens het management die deze geweldige business case heeft goed gekeurd.
Extra cockpit crew om werkverlichting (en dus minder zieken bij zowel KLC als op de 737) te bewerkstelligen probeert KLM nu als een handreiking naar de vliegers te verkopen tijdens de CAO onderhandelingen, terwijl men bewust dit risico heeft genomen.
Penny wise...
En als je dan denkt; “Leid dan meer vliegers op”, dan heb je natuurlijk gelijk. Echter, meer vliegers zijn meer kosten en men probeert het zo efficiënt mogelijk te plannen. Als je dan denkt; “Maar annuleringen en wet-leases zijn duurder en slecht voor de repatutatie”, ook dan heb je gelijk. Echter, vertel dat maar eens het management die deze geweldige business case heeft goed gekeurd.
Extra cockpit crew om werkverlichting (en dus minder zieken bij zowel KLC als op de 737) te bewerkstelligen probeert KLM nu als een handreiking naar de vliegers te verkopen tijdens de CAO onderhandelingen, terwijl men bewust dit risico heeft genomen.
Penny wise...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik weet nog wel een paar honderd man die de afgelopen paar jaar al dan niet 'vrijwillig' zijn geëmigreerd en nu de kas van de concurrentie spekken.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die mannen wilden alleen geen Embraer of 737 vliegen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar ze hadden liever de Embraer/737 gevlogen dan als coco op ICA.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt me heeeeerlijk, een beetje door Europa raggen na 25+ jaar longhaul.Zwaan wrote:Die mannen wilden alleen geen Embraer of 737 vliegen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waar ik dat vandaan haal? Ben je zo naïef of speel je het? Iets met Overgang Van Onderneming en horizontaal instromen op een F/O en baas ICA functie?wingview wrote:Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar ze hadden liever de Embraer/737 gevlogen dan als coco op ICA.
Jammer dat ook hier elke post over KLM weer gekaapt wordt om het OVO/SCB/AVB debacle op te rakelen. Back on topic.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mee eens. Back to topic. Kletsen over de de kisten. Volgende uitfasering?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik gok op de PH-BFB in november, in december gevolgd door de BFU.patrick@tediek.com wrote:Mee eens. Back to topic. Kletsen over de de kisten. Volgende uitfasering?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lees net dat -BFC is weggebracht door gezagvoerder Walter Vuurboom; hij was een van de twee first officers op vlucht KL867 in 1989...
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sterker nog.... hij was toen Pilot Flying.Iemand91 wrote:Lees net dat -BFC is weggebracht door gezagvoerder Walter Vuurboom; hij was een van de twee first officers op vlucht KL867 in 1989...
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dank, wist niet dat de nood al zo hoog was. Er is namelijk ook nogal wat onderhoud. Bij de ICA ook trouwens, best wat annuleringen zelfs op flagship routes als JFK en SFO.Zwaan wrote:Structureel te weinig cockpit crew. Ettelijke annuleringen dagelijks (soms meer dan 10), ondanks de CityJet wetlease.
En als je dan denkt; “Leid dan meer vliegers op”, dan heb je natuurlijk gelijk. Echter, meer vliegers zijn meer kosten en men probeert het zo efficiënt mogelijk te plannen. Als je dan denkt; “Maar annuleringen en wet-leases zijn duurder en slecht voor de repatutatie”, ook dan heb je gelijk. Echter, vertel dat maar eens het management die deze geweldige business case heeft goed gekeurd.
Extra cockpit crew om werkverlichting (en dus minder zieken bij zowel KLC als op de 737) te bewerkstelligen probeert KLM nu als een handreiking naar de vliegers te verkopen tijdens de CAO onderhandelingen, terwijl men bewust dit risico heeft genomen.
Penny wise...
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
wow.. Dit vind ik echt gaaf... Een kippenvel moment... Dit moet waarschijnlijk (behalve je pensioenvlucht) de meeste bijzondere vlucht uit je carrière zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is er met PH-BHA aan de hand?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Carpatair F100 it is. Ze trekken de extra capaciteit kaart. (via)