Als 't goed is heeft ze de baan niet geraaktJesse_V wrote:Nog steeds in "oude" KLM livery, gezien tijdens go-around/touch&go in MSTnemaco wrote:Is AKA voorzien van nieuwe livery?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFR vertrekt eind november naar Florida
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En de BFF?nemaco wrote:PH-BFR vertrekt eind november naar Florida
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De UV straling zorgt inderdaad voor de verkleuring maar dat is enkel een cosmetisch aspect. Voor zover mij bekend is de 747 binnen de KLM het laatste type waar regulier D-checks nodig is (i.v.m. rompplatenbevestiging onderzoek) en hiervoor moeten alle lagen verf van de kist af en zit een volledige deco vast aan deze beurt. Bij o.a. Airbus word hier, door de nieuwe constructie methodes, geen verplichting in gesteld waardoor de kisten op inzicht van een airline opnieuw gespoten kunnen worden.nemaco wrote:Bij KLM wordt een ica machine bijna 30 jaar gebruikt. Als je de A330’s niet zou spuiten in 30 jaar dan ziet zo een vliegtuig er niet meer uit na een tijdje. De kleur wordt faal en de verf bladdert af na ongeveer 6 jaar. Hoe verklaar je het dan dat ieder type in de KLM vloot wel om de 6 jaar wordt gespoten en de 330 niet?
Groeten,
Ron
Ron
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFF komt voor zover ik weet niet voor in het uitfaseringsprogramma voor 2017/2018. Voor zover mij bekend staat alleen vast:
BFR nov17
BFC mar17
BFU 30 jun18
BFB 31 oct18
BFR nov17
BFC mar17
BFU 30 jun18
BFB 31 oct18
Inkjet wrote:En de BFF?nemaco wrote:PH-BFR vertrekt eind november naar Florida
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFR gaat zeker naar Florida, zelfs de bemannig is al bekend die de vlucht gaat maken.
poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is dan de reden dat de 777-300’s BVA, BVB en BVC wel zijn gespoten tijdens de D-check? Worden de 777-200’s niet voorzien van een nieuwe verflaag tijdens een D-check?
Hurricane wrote:De UV straling zorgt inderdaad voor de verkleuring maar dat is enkel een cosmetisch aspect. Voor zover mij bekend is de 747 binnen de KLM het laatste type waar regulier D-checks nodig is (i.v.m. rompplatenbevestiging onderzoek) en hiervoor moeten alle lagen verf van de kist af en zit een volledige deco vast aan deze beurt. Bij o.a. Airbus word hier, door de nieuwe constructie methodes, geen verplichting in gesteld waardoor de kisten op inzicht van een airline opnieuw gespoten kunnen worden.nemaco wrote:Bij KLM wordt een ica machine bijna 30 jaar gebruikt. Als je de A330’s niet zou spuiten in 30 jaar dan ziet zo een vliegtuig er niet meer uit na een tijdje. De kleur wordt faal en de verf bladdert af na ongeveer 6 jaar. Hoe verklaar je het dan dat ieder type in de KLM vloot wel om de 6 jaar wordt gespoten en de 330 niet?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zolang er geen handtekeningen staan is niets zeker Er is een crew-reservering gemaakt omdat dat nodig is voor indelingen, daarbij wordt qua bezetting initieel altijd uitgegaan van een VS westkust destintation met (inklarings)tussenstop.
Florida is voor de BFR most likely, maar crew weet ook dat het nog een andere bestemming kan worden. Hopelijk deze week of volgende week definitieve zekerheid.
Florida is voor de BFR most likely, maar crew weet ook dat het nog een andere bestemming kan worden. Hopelijk deze week of volgende week definitieve zekerheid.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft het niet spuiten van de 330s niet ook te maken met de relatief korte leases?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ok, goed verhaal!
poereng wrote:Zolang er geen handtekeningen staan is niets zeker Er is een crew-reservering gemaakt omdat dat nodig is voor indelingen, daarbij wordt qua bezetting initieel altijd uitgegaan van een VS westkust destintation met (inklarings)tussenstop.
Florida is voor de BFR most likely, maar crew weet ook dat het nog een andere bestemming kan worden. Hopelijk deze week of volgende week definitieve zekerheid.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eerder dit jaar was er sprake van het uitfaseren van twee A332's. Later werd gezegd: niet dit jaar. Nu zien we dat bij de aankondiging van de inbouw van Wi-Fi 12 Airbussen worden genoemd terwijl er nu 13 zijn. Gaat er dan in 2018 eentje uit of is het aantal 12 een vergissing?poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In 2018 staan geen A330-uitfaseringen gepland.
Lijkt me dat alle 13 A330's omgebouwd gaan worden, maar ken de details daar verder niet van.
Groeten, Roel
Lijkt me dat alle 13 A330's omgebouwd gaan worden, maar ken de details daar verder niet van.
Groeten, Roel
- Niek
- Scramble Die-Hard
- Posts: 563
- Joined: 24 Sep 2002, 16:38
- Subscriber Scramble: Niek
- Location: 52.2552327,6.8020082
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er is ook nog sprake van dat er 1 of 2 toestellen in Nederland gedemonteerd zullen worden, dit is echter nog niet bevestigd.poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toch een keer leuk 747 nieuws; PH-BFY vertrekt morgen (zondag) naar Jakarta voor D-check.
Wel weer als laatste KLM 747 ooit, dat dan weer wel...
Wel weer als laatste KLM 747 ooit, dat dan weer wel...