Dit speelt veel langer vermoed ik, zowel dat KLM Martinair kapot heeft gemaakt zoals KLM-Air France graag willen hebben. En maar ook is het een grote strategisch fout dat Martinair besloot om passagiersactiviteiten stop te zetten om vooral volledig op vracht toeleggen... Dat komt door vele prijsvechters goedkope verre vluchten gaan uitvoeren.Stratofreighter wrote:http://www.telegraaf.nl/dft/27519686/__ ... oek__.htmlDe KLM-directie schitterde vrijdag door afwezigheid bij de uitreiking van een gedenkboek aan Martinair-oprichter Martin Schröder.
Er is nog altijd woede bij het personeel om de ingrijpende sanering.
Op een bijeenkomst op Schiphol-Oost ontving oprichter Schröder een boek over het zogeheten MD-11 toestel.
De laatste MD-11 ging afgelopen zomer uit de vaart.
De laatste MD-11, met de karakteristieke motor bovenop, vertrok afgelopen zomer. Er vliegt op dit moment nog één Boeing 747 in Martinair-kleuren rond, de drie andere hebben de blauwe KLM-kleuren.
Het is maar één overlevingskans als KLM Martinair kan gaan verkopen aan een andere partij, die ook naast vracht mogelijk weer passagiersvluchten gaat opstarten, naar verre en Europese vakantiebestemmingenm zoals ze in het verleden deden. Wat het ook voor vele personeelsleden van Martianir nog heel pijnlijk is dat het met Martinair nu heel erg afgeslankt is tot één Boeing 747 Freighter in de vlot en verder voeren ze uit in een KLM Boeing 747-400ERF.