sultan wrote:En wat is erzo bijzonder aan de dagelijkse cx 777 vermelding.???
Ook weinig maar hier zit soms nog een leuke verassing bij.
Punt is in dit geval dat de Blue Air's (BMB/BME) inmiddels al geruime tijd in hun zomerlease voor TUI NL zitten en daarbij dagelijks 2-3x per dag vliegen op Schiphol. De nieuwe Delta A330's om in de gaten te houden zijn N827NW en N828NW.
sultan wrote:En wat is erzo bijzonder aan de dagelijkse cx 777 vermelding.???
Ook weinig maar hier zit soms nog een leuke verassing bij.
Mag het dan ook beperkt worden tot die verassingen? Als mensen de regulars willen vinden zijn daar genoeg andere bronnen voor i.m.o.
Helemaal mee eens! Maar krijg ook de indruk dat er mensen zijn die het geweldig vinden als ze een topic kunnen creëreren als eerste.... Let maar eens goed op
Komt al voor de 12 keer op Schiphol. Waarom dan toch opnieuw vermelden? Als het nou de 9V-SMC was.....
Waarom deze reactie? SMC komt vanzelf en er zijn nog genoeg mensen die de SMA nog nodig hebben.
Blijven vermelden ! Wegens mijn ziekte mis ik deze nog steeds, ook al is ze 12x geweest. Geldt ook voor de CX en andere airlines. Voor de een info interessant en anders lees je er maar overheen...
Wat een =censored= weer. Eeuwen oude discussie. Lekker blijven vermelden wat je zelf wil. Uiteindelijk heeft altijd iemand er wel wat aan. De rest negeert het bericht maar. In dit soort topics reageren ook altijd dezelfde jankerds, let maar op!
Dit is een eeuwenoude discussie waar ook geen antwoord voor is. Dit forum is bedoeld voor iedereen, van de beginnende spotter, de gelegenheids liefhebber die alleen komt als er echt iets speciaals landt tot de wereldreizende fanaat die liefst ook nog op Schiphol werkt, met alles er tussenin, en zo moet het ook blijven uiteraard.
Mijn inziens zit de "irritatie" er voornamelijk in dat bijvoorbeeld de CX elke dag een aparte post krijgt. Uiteraard goedbedoeld, maar zo zijn er nog 80 of 90 airlines op Schiphol, als die bij wijze van spreke allemaal een aparte post krijgen, wordt het forum onleesbaar. Er wordt dan ook gewezen op alternatieven als het uitstekende Dutch Plane Spotters of zet het filter van FR24 op AMS en je kunt in alle rust 95% van alle movements bekijken, want iedereen heeft een ander wensenlijstje, voor de een is het die ene CX 773 die ze steeds mislopen, voor de ander kan dat een EasyJet A320 met extra titels voor de foto zijn.
Als je alleen op dit forum vertrouwd mis je heel veel makkelijk verkrijgbare openbare info. De toegevoegde waarde van juist dit forum is dat er mensen zijn die de niet openbaar toegankelijke info kunnen delen zoals de bizzers af andere specifieke vluchten, of inderdaad de vermelding van een F/V. In mijn ideale wereld zal de lijst van Dutch Plane Spotters gewoon te lezen zijn onder het dagtopic van Schiphol, aangevuld met de niet lijndiensten en eventuele wijzigingen. Maar misschien ben ik ook wel een beetje nostalgisch na de tijd dat je naar een vliegveld ging en maar moest afwachten wat er kwam, en je enige info teletekst was, het wordt ons tegenwoordig wel heel makkelijk gemaakt.
SGB wrote:Maar misschien ben ik ook wel een beetje nostalgisch na de tijd dat je naar een vliegveld ging en maar moest afwachten wat er kwam, en je enige info teletekst was, het wordt ons tegenwoordig wel heel makkelijk gemaakt.
Idd, dagen van te voren teletekst afzoeken op welke dagen welke maatschappijen vlogen. Eindelijk een voor jou goede dag bepaald, en dan voor vertrek naar SPL nogmaals snel even teletekst afzoeken naar de verwachtte tijden van desbetreffende vluchten. Internet? Dutchplanespotters? FR24? Gewoon een dagje bij de baan staan, en maar afwachten wat er voorbij zou komen. Wat dat betreft is er tegenwoordig echt niks meer aan.