wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eham
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 559
- Joined: 13 Jul 2012, 14:13
- Type of spotter: civil en militair
wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eham
het valt mijn op dat er een hoop maatschappijen failliet zijn gegaan Cyprus,estonian,martinair gaat straks weg
waarom komt er niks voor terug? Zoveel maatschappijen telt Amsterdam Schiphol niet meer?
en weet iemand waarom Cathay Pacific cargo..kallita..en Centurion cargo nog zo weinig vliegen?
en dan had ik nog een vraag waarom blijven zoveel vliegtuigen lang staan op Schiphol,kallita,nippon,atlas,fedex,dhl, vrachtbakken blijven lang staan nippon soms wel 4 dagen op romeo?tijd is toch geld op Dubai moet alles zo snel mogelijk weg,maar lijkt op amsterdam wel alsof ze vakantie houden
vr gr remco
waarom komt er niks voor terug? Zoveel maatschappijen telt Amsterdam Schiphol niet meer?
en weet iemand waarom Cathay Pacific cargo..kallita..en Centurion cargo nog zo weinig vliegen?
en dan had ik nog een vraag waarom blijven zoveel vliegtuigen lang staan op Schiphol,kallita,nippon,atlas,fedex,dhl, vrachtbakken blijven lang staan nippon soms wel 4 dagen op romeo?tijd is toch geld op Dubai moet alles zo snel mogelijk weg,maar lijkt op amsterdam wel alsof ze vakantie houden
vr gr remco
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Meest simpele antwoord: vraag & aanbod. Bij de pax vluchten speelt concurrentie onderling een rol en bij vrachtvluchten gaan vaak vluchten verloren door te weinig beschikbare vracht waardoor het voordeliger is om vluchten te combineren tot 1.remco spotter wrote:het valt mijn op dat er een hoop maatschappijen failliet zijn gegaan Cyprus,estonian,martinair gaat straks weg
waarom komt er niks voor terug? Zoveel maatschappijen telt Amsterdam Schiphol niet meer?
en weet iemand waarom Cathay Pacific cargo..kallita..en Centurion cargo nog zo weinig vliegen?
vr gr remco
Groeten,
Ron
Ron
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Klinkt als een selectief geheugen....
Laatste jaren: Emirates, Qatar, Etihad, WOW, Ryanair, Garuda (terug), Xiamen.
En vast nog meer die ik niet eens opmerk...
Erwin
Laatste jaren: Emirates, Qatar, Etihad, WOW, Ryanair, Garuda (terug), Xiamen.
En vast nog meer die ik niet eens opmerk...
Erwin
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Estonian wordt toch opgevangen? Ik heb juist het idee dat het aantal maatschappijen (op Rotterdam, Eindhoven én Amsterdam) blijft groeien. Ja, er gaat ook wel eens wat voor weg, maar daar komt snel wat voor in de plaats.
Mvg,
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 559
- Joined: 13 Jul 2012, 14:13
- Type of spotter: civil en militair
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
ehusmann wrote:Klinkt als een selectief geheugen....
Laatste jaren: Emirates, Qatar, Etihad, WOW, Ryanair, Garuda (terug), Xiamen.
En vast nog meer die ik niet eens opmerk...
Erwin
hey erwin
ik snap wat je bedoelt anders was Schiphol helemaal leeg geweest, maar kijk is naar hoeveel maatschappijen er weg zijn gegaan pas nog Malaysia airlines,en net wat je zegt hoop maatschappijen zijn terug gekomen gelukkig dat is altijd goed nieuws.
maar schiphol kan veel meer capaciteit hebben,kijk hoe rustig het is op vrijdag, zaterdag en zondag.
schiphol is na mijn mening een grote luchthaven maar ik vindt london,frankfurt echt drukker maar het is gewoon een vraag niet aanvallend bedoelt
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Londen en Frankfurt zijn ook drukker
Mvg,
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.PH-BRAD wrote:Londen en Frankfurt zijn ook drukker
Op Amsterdam zijn volgens mij meer vliegbewegingen als op LHR en FRA. In passagiers niet. Dan winnen deze 2 velden wel.
Verder ben in het niet met TS eens.
Er zijn naar mijn idee juist meer maatschappijen en vluchtbewegingen gekomen. TUI en HV groeien maar heel langzaam, KLM krimpt qua vloot, maar het aantal vliegbewegingen en paxen neemt al jaren toe op Amsterdam. Dat kan maar 1 ding betekenen....
Maar rustig op Schiphol? Ik weet het niet maar Schiphol zit qua vliegbewegingen aardig aan de max........
AeroMexico kan er straks ook bij.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Die nippon stond er vanaf vorige week maandag tm vandaag ivm het lage aanbod vracht uit China en omstreken ivm Chinees nieuw jaar. De kist kwam als extra vlucht uit de US binnen. Het een week parkeren en vol naar NRT vliegen was beter dan leeg vanuit de US naar NRT vliegen.
De FX/DHLs staan niet dagen maar die vliegen in de avond. Dus overdag staan ze stil en dan lijkt het net of ze niets doen.
Die airlines verdienen s'nachts hun geld om te zorgen dat jij je pakketje van eBay de volgende dag bezorgt krijgt.
Kalitta heeft wat extra vluchten en wacht tot de 'juiste' export dagen om te kist vol te krijgen.
De FX/DHLs staan niet dagen maar die vliegen in de avond. Dus overdag staan ze stil en dan lijkt het net of ze niets doen.
Die airlines verdienen s'nachts hun geld om te zorgen dat jij je pakketje van eBay de volgende dag bezorgt krijgt.
Kalitta heeft wat extra vluchten en wacht tot de 'juiste' export dagen om te kist vol te krijgen.
Eric
-
- Scramble Senior
- Posts: 473
- Joined: 24 Jul 2008, 15:46
- Type of spotter: Everything I consider to be a plane
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Lijkt wel een beetje bekende gras bij de buren is altijd groener verhaal. Qua movements doet Schiphol weinig tot niks onder voor LHR/CDG/FRA. Zal minder druk lijken omdat Schiphol nu eenmaal meer banen heeft, en wat minder widebodies krijgt als LHR. Als je denkt dat Schiphol rustig is, ga dan begin van de middag maar een paar uurtjes op BRU staan, met een paar arrivals per uur.
LHR 472,817
CDG 471,318
FRA 469,026
AMS 452.687
Buiten de al eerder genoemde airlines als QR, EK, EY, FR, GA, MF, KK, etc. krijgen we er binnenkort nog Jet Airways 3 x per dag, Aeromexico B788, China Eastern A330 (als dat idd doorgaat) en lijndienst van Aegean ipv paar chartertjes erbij. Niet slecht in 3 maanden tijd, toch? Het verlies van MH is onvermijdelijk, maar heeft niks met Schiphol te maken, ze houden alleen nog de "prestige" route naar LHR, AMS krijgt nog steeds de freighters. Estonian is vervangen door Nordic, en het verdwijnen van oa MA, CY en OA geld voor alle luchthavens in Europa, en er kunnen er nog meer volgen. Niks is immers zo veranderlijk als de luchtvaart met de opkomst van de LCC en ME3 als meest recente grote ontwikkelingen. En ja, je houdt altijd een wensenlijstje over, maar gelukkig heeft KLM ook een nog steeds groeiend netwerk dat ook concurrentie buiten de deur zal houden, maar nog veel meer verkeer aantrekt.
Denk dat er weinig tot geen luchthavens in Europa zijn met zo'n verscheidenheid aan freighters. FedEx en DHL staan op elk veld buiten hun hubs de hele dag aan de grond, dat is nu eenmaal inherent aan het businessmodel van een intergrator. Heb geloof ik nog nooit een NCA langer als de geplande paar uur aan de grond zien staan, ten zij het AOG is. Kalitta en Atlas is een apart verhaal, mede door militaire contracten en neem aan dat crewrest ook een rol speelt en Centurion zit in grote financiele problemen. En de andere freighters gebruiken Schiphol echt niet als hotel, maar gewoon als plek om vracht te lossen, laden en zsm weer weg te zijn.
Als de verwachtingen van de luchthaven kloppen gaat Schiphol over de 60 miljoen pax heen dit jaar, dat zijn er meer als FRA in 2015 had.
LHR 472,817
CDG 471,318
FRA 469,026
AMS 452.687
Buiten de al eerder genoemde airlines als QR, EK, EY, FR, GA, MF, KK, etc. krijgen we er binnenkort nog Jet Airways 3 x per dag, Aeromexico B788, China Eastern A330 (als dat idd doorgaat) en lijndienst van Aegean ipv paar chartertjes erbij. Niet slecht in 3 maanden tijd, toch? Het verlies van MH is onvermijdelijk, maar heeft niks met Schiphol te maken, ze houden alleen nog de "prestige" route naar LHR, AMS krijgt nog steeds de freighters. Estonian is vervangen door Nordic, en het verdwijnen van oa MA, CY en OA geld voor alle luchthavens in Europa, en er kunnen er nog meer volgen. Niks is immers zo veranderlijk als de luchtvaart met de opkomst van de LCC en ME3 als meest recente grote ontwikkelingen. En ja, je houdt altijd een wensenlijstje over, maar gelukkig heeft KLM ook een nog steeds groeiend netwerk dat ook concurrentie buiten de deur zal houden, maar nog veel meer verkeer aantrekt.
Denk dat er weinig tot geen luchthavens in Europa zijn met zo'n verscheidenheid aan freighters. FedEx en DHL staan op elk veld buiten hun hubs de hele dag aan de grond, dat is nu eenmaal inherent aan het businessmodel van een intergrator. Heb geloof ik nog nooit een NCA langer als de geplande paar uur aan de grond zien staan, ten zij het AOG is. Kalitta en Atlas is een apart verhaal, mede door militaire contracten en neem aan dat crewrest ook een rol speelt en Centurion zit in grote financiele problemen. En de andere freighters gebruiken Schiphol echt niet als hotel, maar gewoon als plek om vracht te lossen, laden en zsm weer weg te zijn.
Als de verwachtingen van de luchthaven kloppen gaat Schiphol over de 60 miljoen pax heen dit jaar, dat zijn er meer als FRA in 2015 had.
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Maak het lijstje zou ik zeggen. Pak een punt in het verleden en tel simpelweg hoeveel er sindsdien zijn vertrokken en hoeveel er zijn bijgekomen. Ik heb zo'n lijstje niet voorhanden, maar in elk geval is je vraag ("waarom komt er niks voor terug?") allang beantwoord. Die vraag is incorrect, er komen continu maatschappijen bij, je kiest er alleen voor om nog meer te willen. Je noemt LHR en FRA als vergelijking, maar veel beter zou zijn om velden als Kopenhagen, Zurich of Brussel als vergelijk te nemen. Dan ziet SPL er opeens een heel stuk beter uit, want die velden bij vergelijkbare steden en achterlanden, zijn een stuk saaier.remco spotter wrote:ik snap wat je bedoelt anders was Schiphol helemaal leeg geweest, maar kijk is naar hoeveel maatschappijen er weg zijn gegaan pas nog Malaysia airlines
Erwin
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 559
- Joined: 13 Jul 2012, 14:13
- Type of spotter: civil en militair
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
heren,
bedankt voor jullie reacties ben weer heel wat wijzer
en ik wil niet alleen maar meer want ook ik reis overal heen om kisten te kunnen zien.
vindt het fijn om Schiphol weer een beetje te zien opbloeien. Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
maar tijden veranderen helaas.
bedankt voor jullie reacties ben weer heel wat wijzer
en ik wil niet alleen maar meer want ook ik reis overal heen om kisten te kunnen zien.
vindt het fijn om Schiphol weer een beetje te zien opbloeien. Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
maar tijden veranderen helaas.
-
- Scramble Senior
- Posts: 473
- Joined: 24 Jul 2008, 15:46
- Type of spotter: Everything I consider to be a plane
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Schiphol weer zien opbloeien??? Schiphol doet al jaren lang niks anders dan groeien, dat de wereldecomonie soms niet helpt is een ander verhaal. Veel meer vrachtbakken?? Kan me niet herinneren dat ik 10 jaar geleden QR, EY, EK, SV, RU, CA, CZ, CK, LA, FX, CV, MB en TK freighters regelmatig voorbij zag schuiven? Zijn er ook wel een aantal verdwenen, mede omdat sommige airlines als TMA ter ziele zijn, maar ook zijn we nu beter af als jaren geleden. Al mis ik wel de IL-76's, B707's en DC-8's die toen met regelmaat kwamen, maar dat is verschil in leeftijd, vermoed ik zo. Qua Nederlandse carriers is het wel wat minder, maar ook dat is helaas "sign of the times".remco spotter wrote: vindt het fijn om Schiphol weer een beetje te zien opbloeien. Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
maar tijden veranderen helaas.
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Volgens mij spreek je nog steeds uit een 'gevoel' en totaal niet uit feiten. Ik heb niet zo een lijstje liggen, maar als je echt deze discussie wilt voeren zal je eens een gemiddelde dag uit bijvoorbeeld 2006 (voor de crisis) moeten pakken en naast een gemiddelde dag nu moeten leggen. Alleen dan kan je zien of het nu inderdaad zo slecht is. Mijn gevoel zegt dan dat jouw gevoel er flink naast zit....remco spotter wrote:Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.
Zolang je die vergelijking op feiten niet maakt is dit topic nogal, uhm... tja...
Erwin
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
Naast de nieuwe airlines blijven de bestaande airlines hun frequenties ook verhogen de laatste jaren.
Klinkt een beetje als een vraag van iemand die alleen af gaat op de rustigere momenten tijdens het spotten langs de baan en niet even verder kijkt dan zijn neus lang is.
Rgrds,
Erik
Klinkt een beetje als een vraag van iemand die alleen af gaat op de rustigere momenten tijdens het spotten langs de baan en niet even verder kijkt dan zijn neus lang is.
Rgrds,
Erik
Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh
belly vracht is ook een groote boosdoener voor de echte cargo bakkenehusmann wrote:remco spotter wrote:Vroeger hadden we veel meer vrachtbakken en Nederlandse maatschappijen.