(Fly)Denim Air praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

(Fly)Denim Air praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

FlyDenim is de nieuwste virtuele airline in Nederland, die vooral met Denim Air machines gaat vliegen. Eerste kist gaat vliegen voor Air Croatia en staat op MST, maar in 2015/2016 moet er ook een 737 of A320 bij komen.

Source: http://www.travmagazine.nl/flydenim-mik ... roperator/
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12572
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Royaljordanian »

Hello

Wordt dus een 738 BRU based en zou eind OKT2015 moeten komen.

Mvg
All my posted timings are local !
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

Kan Denim in spelen op chartermarkt?
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12572
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Royaljordanian »

Berven1 wrote:Kan Denim in spelen op chartermarkt?
Hello

Dit doen ze al aardig goed. Vloot vliegt vaak buiten die ATR (maar dat is mss ook de reden waarom die eruit is.) Die 738 zou voor een touroperator gaan vliegen vanuit BRU.

Mvg,
All my posted timings are local !
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

Royaljordanian wrote:
Berven1 wrote:Kan Denim in spelen op chartermarkt?
Hello

Dit doen ze al aardig goed. Vloot vliegt vaak buiten die ATR (maar dat is mss ook de reden waarom die eruit is.) Die 738 zou voor een touroperator gaan vliegen vanuit BRU.

Mvg,
Misschien gaat DenimFly in de toekomst wel doen voor Neckermann als Transavia in verre toekomst de charters niet meer doet en gaat alleen richten op lowcost-markt.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by pjotrtje »

Nou, ik denk dat DenimFly met name zich zal richten op de long-haul markt met nog te bestellen B787-10's, beetje á la Norwegian. De cabin crew zal dan waarschijnlijk Vietnamees zijn (lekker, loempia's!) en de cockpit crew zal op rotatiebasis met TUI gewisseld worden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Backtrack »

Berven1 wrote:
Misschien gaat DenimFly in de toekomst wel doen voor Neckermann als Transavia in verre toekomst de charters niet meer doet en gaat alleen richten op lowcost-markt.
die kans acht ik wel waarschijnlijk. Maar we gaan het wel zien. Luchtvaart blijft luchtvaart.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

Backtrack wrote:
Berven1 wrote:
Misschien gaat DenimFly in de toekomst wel doen voor Neckermann als Transavia in verre toekomst de charters niet meer doet en gaat alleen richten op lowcost-markt.
die kans acht ik wel waarschijnlijk. Maar we gaan het wel zien. Luchtvaart blijft luchtvaart.
Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by pjotrtje »

Berven1 wrote: Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
Ja, ik denk dat "Nederland is geen Airbusland" inderdaad de doorslaggevende reden gaat zijn... A310s bij KLM, Martinair; A300 bij Transavia (OK, kort); A320 bij Amsterdam Airlines en Martinair; A330 en A350 bij KLM. Nee, geen Airbusland, Nederland.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by B767-300ER »

pjotrtje wrote:Nou, ik denk dat DenimFly met name zich zal richten op de long-haul markt met nog te bestellen B787-10's, beetje á la Norwegian. De cabin crew zal dan waarschijnlijk Vietnamees zijn (lekker, loempia's!) en de cockpit crew zal op rotatiebasis met TUI gewisseld worden.
Je vergeet de aantallen A350XWB die ze tevens willen bestellen, om zich te richten op de Turkse markt vanaf Amsterdam naar Istanbul. Vliegers zullen komen van Stella, die zitten toch al jarenlang werkeloos thuis. Ze komen dan ook op Turkse regi, want Airbus wil niet verkopen in Nederland.
All times are local times!

Regards, N.
Captain Ditch
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 14 Jan 2015, 16:02
Subscriber Scramble: Y

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Captain Ditch »

B767-300ER wrote:
pjotrtje wrote:Nou, ik denk dat DenimFly met name zich zal richten op de long-haul markt met nog te bestellen B787-10's, beetje á la Norwegian. De cabin crew zal dan waarschijnlijk Vietnamees zijn (lekker, loempia's!) en de cockpit crew zal op rotatiebasis met TUI gewisseld worden.
Je vergeet de aantallen A350XWB die ze tevens willen bestellen, om zich te richten op de Turkse markt vanaf Amsterdam naar Istanbul. Vliegers zullen komen van Stella, die zitten toch al jarenlang werkeloos thuis. Ze komen dan ook op Turkse regi, want Airbus wil niet verkopen in Nederland.
In de wandelgangen hoorde ik dat ze vanuit Hilversum willen opereren. Het verharden van de baan is daarbij wel een pre. Een verkeerstoren is overigens niet nodig, op het nabijgelegen mediapark staat al genoeg zendapparatuur.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by nuckleuz »

Berven1 wrote:Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
Dit soort berichten maken mij een beetje verdrietig. "Nederland is geen Airbusland", hoe kom je daar in godsnaam op? Ik ben toch blij dat de mensen die daar over gaan niet zo redeneren zoals jij nu doet. Wat een niveau weer zeg.

Rgrds,
Erik
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

pjotrtje wrote:
Berven1 wrote: Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
Ja, ik denk dat "Nederland is geen Airbusland" inderdaad de doorslaggevende reden gaat zijn... A310s bij KLM, Martinair; A300 bij Transavia (OK, kort); A320 bij Amsterdam Airlines en Martinair; A330 en A350 bij KLM. Nee, geen Airbusland, Nederland.
DutchBird in het verleden ook met 2 Airbussen A320's heeft gevlogen!
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

nuckleuz wrote:
Berven1 wrote:Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
Dit soort berichten maken mij een beetje verdrietig. "Nederland is geen Airbusland", hoe kom je daar in godsnaam op? Ik ben toch blij dat de mensen die daar over gaan niet zo redeneren zoals jij nu doet. Wat een niveau weer zeg.

Rgrds,
Erik
Ik redeneer het ook niet want Nederlandse maatschappijen hebben heel vaak weinig Airbussen in de vloot gehad slechts van 2 tot 15 toestellen, en meer niet. Hmm, het gaat duidelijk om wat het beste past in de vloot van de maatschappij en wat het ook voor economische voordelen moeten zijn. Dus Boeing heeft een zeer grote marktaandeel in Nederlandse luchtvaart, vroeger was dat anders zowel MCDonnelDouglas de grootste leverancier was van de toestellen aan de KLM en Martinair .
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: FlyDenim: 737 of A320 erbij

Post by Berven1 »

pjotrtje wrote:
Berven1 wrote: Mee eens, maar we zullen het ook zien hoe het met Corendon en TUI doen in het toekomst, maar DenimFly is dan nog wel een virtuele maatschappij die huurt alles van DenimAir. En het blijft wel spannend in vaderlandse luchtvaart. Ik acht ook dat waarschijnlijker dat DenimFly ook meer Boeings 737 in de toekomst zullen nemen...dan Airbus A320. Want Nederland is geen echte Airbusland, waar hoe dan ook heel veel Boeings bij Nederlandse maatschappijen in dienst zijn.
Ja, ik denk dat "Nederland is geen Airbusland" inderdaad de doorslaggevende reden gaat zijn... A310s bij KLM, Martinair; A300 bij Transavia (OK, kort); A320 bij Amsterdam Airlines en Martinair; A330 en A350 bij KLM. Nee, geen Airbusland, Nederland.
7 Airbussen A350-900's komen niet bij de KLM in de vloot....
Post Reply

Return to “'t Praethuys”