pjotrtje wrote:Aloha,
Gisteren begreep ik dat er géén herzien schema is. De BFM bijv. gaat nog steeds november/december richting onderdelenboer... Go get 'em while you can.
nemaco wrote:Vorige week is bekend geworden dat de uitfasering van de 747 is uitgesteld om drie redenen, de aanhoudend lage brandstofprijzen, een sterkere groei dan verwacht en de slechte kaspositie van KLM waardoor de aanschaf van aanvullende nieuwe toestellen onvoordelig zou zijn. Aangezien 7 toestellen (6 x all pax en 1 x combi) geleased zijn en 15 toestellen (1 x all pax en 14 x combi) in eigendom zijn, is er voor gekozen een aantal combi's langer in dienst te houden gezien de lage kosten van het in dienst houden van deze toestellen. Het aangepaste uitfaseringsschema zal ik later deze week plaatsen.
nemaco wrote:Phase out:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB – 01NOV2017
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is niet wat de chefvlieger berichtte in zijn maandelijkse nieuwsbrief aan zijn vliegers. Hij noemde geen data maar gebruikte de woorden ''start uitfasering van de B744 is uitgesteld en zal niet aanvangen in 2015''
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hm. Gisteren met 'iemand die het weten kan' gesproken, die is nog steeds aan het doorgaan met de afstoting. De BFM zit namelijk tegen die tijd weer tegen een check aan te kijken.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
nemaco wrote:Dat is niet wat de chefvlieger berichtte in zijn maandelijkse nieuwsbrief aan zijn vliegers. Hij noemde geen data maar gebruikte de woorden ''start uitfasering van de B744 is uitgesteld en zal niet aanvangen in 2015''
De gewone lijnvlieger hoort altijd alles als laatst en verneemt meestal dit soort nieuwtjes gewoon uit de krant. Of van dit forum.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb je het al gehoord van de CKC?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou, kop 'm maar in.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hi all,
Heeft iemand een lijstje met WBC-omgebouwde 772's? Ik vlieg begin Mei en kon voor de heenweg een stoel kiezen in de oude WBC en voor de terugweg in de nieuwe... lijkt me knap dat ze dat 3 maanden van te voren al weten...?
Ben benieuwd hoe de voortgang van de ombouw is.
Gr
Heeft iemand een lijstje met WBC-omgebouwde 772's? Ik vlieg begin Mei en kon voor de heenweg een stoel kiezen in de oude WBC en voor de terugweg in de nieuwe... lijkt me knap dat ze dat 3 maanden van te voren al weten...?
Ben benieuwd hoe de voortgang van de ombouw is.
Gr
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De nieuwe WBC machine vliegt dedicated dus dat zou goed kunnen. Op dit moment alleen de BQB.Yespur wrote:Hi all,
Heeft iemand een lijstje met WBC-omgebouwde 772's? Ik vlieg begin Mei en kon voor de heenweg een stoel kiezen in de oude WBC en voor de terugweg in de nieuwe... lijkt me knap dat ze dat 3 maanden van te voren al weten...?
Ben benieuwd hoe de voortgang van de ombouw is.
Gr
Planning voor de verdere ombouw:
02-15 BQE
03-15 BQF en BQA
04-15 BQC
05-15 BQG
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BQA is sinds vanavond weer vliegende, BQE staat sinds vanmiddag binnen in hangar 14 voor de ombouw.Yespur wrote:Hi all,
Heeft iemand een lijstje met WBC-omgebouwde 772's? Ik vlieg begin Mei en kon voor de heenweg een stoel kiezen in de oude WBC en voor de terugweg in de nieuwe... lijkt me knap dat ze dat 3 maanden van te voren al weten...?
Ben benieuwd hoe de voortgang van de ombouw is.
Gr
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet iedereen met een kluitje het riet in sturen !B767-300ER wrote:Heb je het al gehoord van de CKC?
What's up ?
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Helemaal niets Chris. Don't worry.
Opmerking was bedoeld als grapje voor 76-er nav zijn opmerking meer nieuws te vernemen hier op dit forum als van zijn werkgever zelf..
Opmerking was bedoeld als grapje voor 76-er nav zijn opmerking meer nieuws te vernemen hier op dit forum als van zijn werkgever zelf..
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben idd nog niet overtuigd alleen de verklaring van De Juniac in het FD van vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers 2014 scheppen wel enige twijfel:
Maatregelen
Het concern wil 1,5% meer op de kosten besparen dan eerder aangekondigd. Ook schrapt Air France-KLM dit en komend jaar €300 mln aan voorgenomen investeringen. Zo worden vliegtuigen later aangeschaft of afgenomen van leveranciers
Maatregelen
Het concern wil 1,5% meer op de kosten besparen dan eerder aangekondigd. Ook schrapt Air France-KLM dit en komend jaar €300 mln aan voorgenomen investeringen. Zo worden vliegtuigen later aangeschaft of afgenomen van leveranciers
pjotrtje wrote:Aloha,
Gisteren begreep ik dat er géén herzien schema is. De BFM bijv. gaat nog steeds november/december richting onderdelenboer... Go get 'em while you can.
nemaco wrote:Vorige week is bekend geworden dat de uitfasering van de 747 is uitgesteld om drie redenen, de aanhoudend lage brandstofprijzen, een sterkere groei dan verwacht en de slechte kaspositie van KLM waardoor de aanschaf van aanvullende nieuwe toestellen onvoordelig zou zijn. Aangezien 7 toestellen (6 x all pax en 1 x combi) geleased zijn en 15 toestellen (1 x all pax en 14 x combi) in eigendom zijn, is er voor gekozen een aantal combi's langer in dienst te houden gezien de lage kosten van het in dienst houden van deze toestellen. Het aangepaste uitfaseringsschema zal ik later deze week plaatsen.
nemaco wrote:Phase out:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB – 01NOV2017
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit kan je ook zien in het verslag van AFKLM . Enkele 787's welke door de onderneming AFKLM zijn besteld middels Financial lease worden inderdaad later geleverd.nemaco wrote:Ik ben idd nog niet overtuigd alleen de verklaring van De Juniac in het FD van vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers 2014 scheppen wel enige twijfel:
Maatregelen
Het concern wil 1,5% meer op de kosten besparen dan eerder aangekondigd. Ook schrapt Air France-KLM dit en komend jaar €300 mln aan voorgenomen investeringen. Zo worden vliegtuigen later aangeschaft of afgenomen van leveranciers
Dit betreft overigens niet de 10 machines welke KLM nog eens heeft besteld via AerCap in Operational Lease.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BQA inmiddels omgebouwd en al?MikeVN wrote:BQA is sinds vanavond weer vliegende, BQE staat sinds vanmiddag binnen in hangar 14 voor de ombouw.
gr, MB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, sinds maandag;) BQE staat nu binnen.Didymis wrote:BQA inmiddels omgebouwd en al?MikeVN wrote:BQA is sinds vanavond weer vliegende, BQE staat sinds vanmiddag binnen in hangar 14 voor de ombouw.