Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Van welke 73H's wordt er dit haar of is er afgelopen winter afscheid genomen?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Afgelopen winter is alleen de HZG verhuurd aan Suncountry. Verder is alles gebleven.B767-300ER wrote:Van welke 73H's wordt er dit haar of is er afgelopen winter afscheid genomen?
[ Post made via Mobile Device ]
Voorlopig gaan er geen vliegtuigen de vloot uit. Binnen 5 jaar willen ze gaan vliegen met 40 vliegtuigen
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zover ik weet is binnen 5 jaar de hele XR- serie foetsie. Er gaat dus wel degelijk wat uit de komende jaren..
HZG idd verhuurd, het gaat mij om de machines welke er helemaal uit gaan...
HV757 wellicht een antwoord?
[ Post made via Mobile Device ]
HZG idd verhuurd, het gaat mij om de machines welke er helemaal uit gaan...
HV757 wellicht een antwoord?
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
XRX was de eerste gegadigde. Zou na deze winter vertrekken maar dit is veranderd. Ik zal eens checken wat er al bekend is bij de T/D.
Leuk feitje: XRA t/m XRE zijn leasekisten. XRV t/m XRZ zijn eigen kisten.
Leuk feitje: XRA t/m XRE zijn leasekisten. XRV t/m XRZ zijn eigen kisten.
Krgds,
Roel
Roel
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ha Roel,Roel wrote:XRX was de eerste gegadigde. Zou na deze winter vertrekken maar dit is veranderd. Ik zal eens checken wat er al bekend is bij de T/D.
Leuk feitje: XRA t/m XRE zijn leasekisten. XRV t/m XRZ zijn eigen kisten.
Bedankt voor je reactie. Dat van die leases en eigendom was mij bekend, zover ik weet is dat bij de HZ reeks exact hetzelfde, maar dan andersom.
De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ja, XRW is in 2013 al verhuisd. Is nu OY-JTS van JetTime in Denemarken.B767-300ER wrote: De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Correct, had het anders moeten omschrijven. De eerste die nu gepland staat de vloot te verlaten. Dus tweede in rij, maar eerste die nu weg gaat.Joolde wrote:Ja, XRW is in 2013 al verhuisd. Is nu OY-JTS van JetTime in Denemarken.B767-300ER wrote: De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
Maar ik zal vrijdag eens checken, dan ben ik weer aan het werk.
Krgds,
Roel
Roel
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dacht ergens te hebben gezien dat XRA & XRB in maart 2015 er al uit gingen.
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Rectificatie, het waren 3 veranderingen de afgelopen 13 jaar.Aircolours wrote:4e keer in 13 jaar?? Overdrijven is ook een vak. Je zal 30 jaar bedoelen....Backtrack wrote:Daarbij moeten de klanten toch weer wennen aan het nieuwe geheel. voor iets van de 4de keer in 13 jaar. Dat is echt extreem veel. de herkenbaarheid van de airline bij het grote publiek (in het buitenland) is helemaal naar de knoppen.
.....
die zijn toch een stuk herkenbaarder dan een paar dunne groene lettertjes op een geheel witte romp (lettertype en logo). Daarbij zijn hun de afgelopen jaren niet 4 keer drastisch veranderd.
Het laatste kleurenschema heeft het 10 jaar volgehouden (december 2005-januari 2015), daarvoor had Transavia het "komkommerschema" die ergens in 1994/1995 is geintroduceerd (heeft het dus ook 10 jaar volgehouden). Daarvoor het streepjes schema wat zijn intrede deed zo rond 1985/1996 (dus ook zo'n 10 jaar). Dus bij mijn weten heeft Transavia 3 kleurenschema's gehad in 30 jaar tijd.
Grt, Peter
Komkommer, uitstapje naar Basiq-air en weer terug en toen het schema wat nu weer wordt vervangen voor een nieuwe.
Ja das toch vrij veel.
wil juist het beste voor onze groene vrienden. Laten we hopen dat het brengt wat ze hopen. Maar ik vrees ervoor dat het niet gaat lukken.
Om maar in te haken op de actuele discussie. Dacht idd ook ergens gelezen te hebben dat er dit jaar een aantal -700's eruit gaan.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Basiq-Air is nooit naar alle toestellen uitgerold. Slechts 2 (!!)machines waren voorzien van het basiq-air kleurenschema, (niet echt noemenswaardig) wat weer eindigde in 2004.
Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Sluit me verder aan bij het verhaal van Peter.
Ben benieuwd wat de vlootontwikkelingen worden.
[ Post made via Mobile Device ]
Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Sluit me verder aan bij het verhaal van Peter.
Ben benieuwd wat de vlootontwikkelingen worden.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
En wellicht ten overvloede: Basiqair was een marketing naam, is nooit een nieuwe naam voor Transavia geweest. Basiqair bestond naast Transavia en alleen de PH-XRA en XRE waren voorzien van Basiqair titels.B767-300ER wrote:Basiq-Air is nooit naar alle toestellen uitgerold. Slechts 2 (!!)machines waren voorzien van het basiq-air kleurenschema, (niet echt noemenswaardig) wat weer eindigde in 2004.
Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Sluit me verder aan bij het verhaal van Peter.
Ben benieuwd wat de vlootontwikkelingen worden.
[ Post made via Mobile Device ]
Grt, Peter
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Hij bedoelde waarschijnlijk ook de nieuwe cs (HZE) erbij. Dan kom je wel aan de 3.Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Volgens mij is er toen een enquête geweest onder het personeel en de naam Basiqair is toen afgeschoten en is Transavia.com geworden.En wellicht ten overvloede: Basiqair was een marketing naam, is nooit een nieuwe naam voor Transavia geweest. Basiqair bestond naast Transavia en alleen de PH-XRA en XRE waren voorzien van Basiqair titels.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Check
Op die manier is KLM ook al aan zijn 3e schema bezig in amper 10 jaar. Het klassieke KLM, dan de dunnere lijn en nu het delphin schema.
[ Post made via Mobile Device ]
Op die manier is KLM ook al aan zijn 3e schema bezig in amper 10 jaar. Het klassieke KLM, dan de dunnere lijn en nu het delphin schema.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ja, het is een gekkenhuis in die spuithalOp die manier is KLM ook al aan zijn 3e schema bezig in amper 10 jaar. Het klassieke KLM, dan de dunnere lijn en nu het delphin schema.
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 665
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact: