defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
wvanbel
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 473
Joined: 09 Sep 2005, 19:46
Type of spotter: F4, mostly military stuff...
Subscriber Scramble: Yes
Location: Itegem, Belgium
Contact:

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by wvanbel »

Ik zag het toen ik er het laatst ben geweest (2012), 't was toen al een trieste aanblik...heel spijtig dat zoiets speciaal verloren gaat ;-(

Image
Best regards/vriendelijke groeten,
Walter

http://www.waltervanbelphotography.be/
Agfaritsrats
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 206
Joined: 21 Jun 2007, 12:10

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Agfaritsrats »

Er gaat wel meer verloren aan historisch erfgoed, ook op civiel gebied. Denk maar aan al verpatste en verbouwde watertorens, waar echt bouwkundige juweeltjes tussen zitten. Gelukkig zijn er af en toe mensen die zich bewust zijn van de teloorgang en de desinteresse.
helaas De overheid interesseert het geen lor. Het geld is op (gemaakt).

De verkoop van de ooit langdurig op SSB opgeslagen Starfighters naar de VS is zo'n stuitend voorbeeld.
en de sloop van de S-14 van YB.
WAT EEN BLUNDERS.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
User avatar
GerritsFinest
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 483
Joined: 20 Feb 2010, 22:09
Type of spotter: since 1964 military + warbirds + wrecks and relics
Subscriber Scramble: GerritvandeVeen
Location: Nijkerk

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by GerritsFinest »

Ik heb contact opgenomen met de gemeente Zeist, Ver Onze Luchtmacht en Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed in Amersfoort. Helaas blijft het nog stil aan de overkant...
Last edited by GerritsFinest on 17 Feb 2015, 09:20, edited 1 time in total.
Agfaritsrats
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 206
Joined: 21 Jun 2007, 12:10

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Agfaritsrats »

Hoi,
doe bij NIMH even een poging om te weten te komen of zij er iets mee kunnen en vraag ook bij wie zij denken dat je verder ook nog moet of kan aankloppen. https://www.defensie.nl/organisatie/cdc ... kbaarheid.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4464
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Alpha Kilo One »

Nog niemand die de current status weet?

[ Post made via Mobile Device ]
"Nix bliev wie it es"
Rene Peteri
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1387
Joined: 17 Sep 2002, 20:49
Subscriber Scramble: Rene Peteri

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Rene Peteri »

User avatar
GerritsFinest
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 483
Joined: 20 Feb 2010, 22:09
Type of spotter: since 1964 military + warbirds + wrecks and relics
Subscriber Scramble: GerritvandeVeen
Location: Nijkerk

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by GerritsFinest »

Sinds eind november ben ik ten strijde getrokken over dit onderwerp, gisteren kreeg ik pas een antwoord van de voorzitter van de regio Sberg van Kon Ver Onze Luchtmacht. Lees hieronder het standpunt van hen, ik heb er geen goed woord voor over!:

Het spijt mij dat u na uw eerste bericht van november aan de redactie van
"Onze Luchtmacht" nog geen reactie hebt ontvangen. Uit de
berichtenwisseling, gekoppeld aan deze mail kunt u zien dat de redactie, de
secretaris van het landelijk bestuur en ondergetekende hebben getracht
nadere informatie in te winnen. De door u aangekaarte zaak was tot dat
moment niet bij ons bekend.
Zoals u, als lid van onze vereniging, ongetwijfeld weet is de doelstelling
van de vereniging:

Het creëren en onderhouden van een zo groot mogelijk draagvlak
voor een adequaat georganiseerde en getrainde Koninklijke
Luchtmacht.

De vereniging richt zich hierbij voornamelijk op het heden en op de toekomst
van de militaire luchtvaart en van de Koninklijke Luchtmacht in het
bijzonder. Dit komt tot uiting in de meeste onderwerpen van onze lezingen en
excursies. Cultuurhistorie, hoe interessant ook, valt hier buiten. Ik ben
het dan ook niet eens met uw visie dat de vereniging de aangewezen instantie
is om zich in te spannen historisch erfgoed te behouden.

Ik wens u veel succes met uw sympathieke doel
,

De Gemeente Zeist heeft me twee maal beloofd contact met me op te nemen, de derde termijn van 6 weken gaat nu in... De Rijksdienst in Amersfoort die nu in het artikel Van RTV Utrecht verklaart dat het geen monument is, getuigt ook al van geen enkel inzicht! Bij deze instantie heb ik een officieel bezwaar ingediend, nooit is er contact met mij opgenomen! Ze zijn dus nog niet van mij af, Andre Viersen die in het RTV-bericht wordt aangehaald is de enige die blijkbaar weet waar het omdraait, het gaat weer een keer over centen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
GerritsFinest
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 483
Joined: 20 Feb 2010, 22:09
Type of spotter: since 1964 military + warbirds + wrecks and relics
Subscriber Scramble: GerritvandeVeen
Location: Nijkerk

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by GerritsFinest »

GOED NIEUWS TE MELDEN:
Bezwaarschriften tegen de sloop van de Zulu hangar zijn door mij en St. Menno van Coehoorn bij de gemeente Zeist destijds ingediend. De monumentencommissie heeft deze brieven zwaar gewogen en hebben bijgedragen tot het behoud van dit unieke symbool uit de 'Koude Oorlog', hieronder de officiële berichtgeving: (als de bezwaartermijn is verstreken (bijna) is het definitief...):

Op 7 oktober heeft het B&W van Zeist het volgende besloten:
Voornemen tot aanwijzing gemeentelijk monument, Dolderseweg 34, gebouw A38 te Huis ter Heide
In gevolge artikel 3 van de Erfgoedverordening Zeist 2010 maken burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist bekend dat zij, gehoord hebbende de monumentencommissie, een ontwerpbesluit hebben genomen tot het plaatsen van de ZULU-hangar (Dolderseweg 34, gebouw A38, 3712 BR te Huis ter Heide) op de gemeentelijke monumentenlijst.
Het ontwerpbesluit ligt vanaf heden gedurende een periode van zes weken tijdens openingstijden ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis. Met de publicatie van dit voornemen is de voorbeschermingsprocedure voor het object van kracht geworden, een en ander zoals bepaald is in de artikelen 4, 6, 10 en 11 van de Erfgoedverordening Zeist 2010.

In gevolge het bepaalde in Afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden bij dit ontwerpbesluit binnen zes weken na publicatie ervan, naar keuze schriftelijk of mondeling, hun zienswijze naar voren brengen.
Paul van der Linden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 333
Joined: 13 Mar 2005, 12:23
Subscriber Scramble: Paul van der Linden

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Paul van der Linden »

GerritsFinest wrote:GOED NIEUWS TE MELDEN:
Bezwaarschriften tegen de sloop van de Zulu hangar zijn door mij en St. Menno van Coehoorn bij de gemeente Zeist destijds ingediend. De monumentencommissie heeft deze brieven zwaar gewogen en hebben bijgedragen tot het behoud van dit unieke symbool uit de 'Koude Oorlog', hieronder de officiële berichtgeving: (als de bezwaartermijn is verstreken (bijna) is het definitief...):

Op 7 oktober heeft het B&W van Zeist het volgende besloten:
Voornemen tot aanwijzing gemeentelijk monument, Dolderseweg 34, gebouw A38 te Huis ter Heide
In gevolge artikel 3 van de Erfgoedverordening Zeist 2010 maken burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist bekend dat zij, gehoord hebbende de monumentencommissie, een ontwerpbesluit hebben genomen tot het plaatsen van de ZULU-hangar (Dolderseweg 34, gebouw A38, 3712 BR te Huis ter Heide) op de gemeentelijke monumentenlijst.
Het ontwerpbesluit ligt vanaf heden gedurende een periode van zes weken tijdens openingstijden ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis. Met de publicatie van dit voornemen is de voorbeschermingsprocedure voor het object van kracht geworden, een en ander zoals bepaald is in de artikelen 4, 6, 10 en 11 van de Erfgoedverordening Zeist 2010.

In gevolge het bepaalde in Afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden bij dit ontwerpbesluit binnen zes weken na publicatie ervan, naar keuze schriftelijk of mondeling, hun zienswijze naar voren brengen.
Well done! :respect:
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16470
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Bennie »

GerritsFinest wrote:GOED NIEUWS TE MELDEN:
Bezwaarschriften tegen de sloop van de Zulu hangar zijn door mij en St. Menno van Coehoorn bij de gemeente Zeist destijds ingediend. De monumentencommissie heeft deze brieven zwaar gewogen en hebben bijgedragen tot het behoud van dit unieke symbool uit de 'Koude Oorlog', hieronder de officiële berichtgeving: (als de bezwaartermijn is verstreken (bijna) is het definitief...):

Op 7 oktober heeft het B&W van Zeist het volgende besloten:
Voornemen tot aanwijzing gemeentelijk monument, Dolderseweg 34, gebouw A38 te Huis ter Heide
In gevolge artikel 3 van de Erfgoedverordening Zeist 2010 maken burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist bekend dat zij, gehoord hebbende de monumentencommissie, een ontwerpbesluit hebben genomen tot het plaatsen van de ZULU-hangar (Dolderseweg 34, gebouw A38, 3712 BR te Huis ter Heide) op de gemeentelijke monumentenlijst.
Het ontwerpbesluit ligt vanaf heden gedurende een periode van zes weken tijdens openingstijden ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis. Met de publicatie van dit voornemen is de voorbeschermingsprocedure voor het object van kracht geworden, een en ander zoals bepaald is in de artikelen 4, 6, 10 en 11 van de Erfgoedverordening Zeist 2010.

In gevolge het bepaalde in Afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden bij dit ontwerpbesluit binnen zes weken na publicatie ervan, naar keuze schriftelijk of mondeling, hun zienswijze naar voren brengen.
Ik ga persoonlijk voor de sloophamer staan mocht het zover komen!!! Maar gelukkig lijkt het omgekeerde het geval!! :respect: 8)
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by ehusmann »

Wel of niet mee eens dat dit specifieke gebouw behouden moet blijven er even buiten latend: ik heb altijd respect voor mensen die niet alleen maar roepen dat ze ergens tegen zijn, maar er ook daadwerkelijk iets aan doen. Dus in dit geval mijn respect voor GerritsFinest voor het actie ondernemen en er nog in slagen ook!

Erwin
Image
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4582
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by frank kramer »

:worship: :respect: Job well done!
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Gerard
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3932
Joined: 25 Feb 2007, 20:00
Subscriber Scramble: Jawohl
Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Gerard »

:clap: HULDE Gerrit!
.          |
          /O\
\_______[|(.)|]_______/
  o   ++   O   ++   o
Jonathan
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 14 May 2007, 16:37
Type of spotter: military & civil
Subscriber Scramble: May 1981
Location: Oisterwijk

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Jonathan »

Inderdaad geweldig resultaat! Petje af Gerrit! Gefeliciteerd!
Een bestemming in combinatie met het museum ligt voor de hand. Misschien kan het museum die Phantom van stal halen?
Groetjes,
Jonathan
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4464
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: defensie wil zulu-alerthangar Soesterberg/CNA slopen

Post by Alpha Kilo One »

Gerrit: Goed bezig. Hoewel "we" waarschijnlijk nooit vrijelijk door de Zulu heen zullen wandelen, blijft het toch een mooi gezicht. Kijken of Defensie het ding niet gewoon in elkaar laat "donderen" . Dat wil zeggen, tot -ie van ellende zelf in elkaar zakt.....
"Nix bliev wie it es"
Post Reply

Return to “'t Praethuys”