+1Key wrote: Hulde Joost voor de enorm uitgebreide uitleg. Heb er een linkje naar gemaakt vanuit EHAM.
Bedankt voor de uitleg en link
+1Key wrote: Hulde Joost voor de enorm uitgebreide uitleg. Heb er een linkje naar gemaakt vanuit EHAM.
+1!Key wrote:Super Remco, hartelijk dank namens alle 'aangesprokenen'. We zullen niet achterover gaan leunen maar ons best blijven doen.
Wat betreft duidelijke antwoorden krijgen op een forum: ik denk dat gewoon nauwkeurige vragen (blijven) stellen minstens zo effectief is als 'uitdagen', en een heel stuk prettiger voor velen.
Erik
EHAM wrote:Over vreemd baangebruik gesproken:
Vanmiddag rond 1420LT landde N92LA (Gulfstream V) op 36R(!) terwijl 18L(!) direct daarna gebruik was voor starten...Heb zoiets nog nooit meegemaakt. Had men soms geen zin om een stukje om te vliegen naar de 22?
Het was op dat moment ongelofelijk stil op Schiphol , op fr24 zag je op centrum alleen maar 'gele' auto's rondrijden. Alleen op de Polderbaan zat toen wat verkeer.EHAM wrote:Over vreemd baangebruik gesproken:
Vanmiddag rond 1420LT landde N92LA (Gulfstream V) op 36R(!) terwijl 18L(!) direct daarna gebruik was voor starten...Heb zoiets nog nooit meegemaakt. Had men soms geen zin om een stukje om te vliegen naar de 22?
Geen zin is uiteraard geen argument. Is gewoon efficiënt baan- en luchtruimgebruik in een bepaalde situatie.EHAM wrote:Had men soms geen zin om een stukje om te vliegen naar de 22?