Dit riekt m.i. naar stemmingmakerij aan de hand van gevoelens bij een reply. Hoe zou je een eerlijk antwoord op waarheid kunnen toetsen, wanneer je zelf al lijkt te handelen uit emoties (jouw gevoelens ahv voorgevallen situaties) en de gegeven antwoorden niet wilt accepteren? Let wel¹, dit is een publiek forum waar iedereen zijn/haar zegje kan en mag doen. Wie is er wel een luchtverkeersleider en wie niet, dat is totaal niet duidelijk aan de hand van de gegeven antwoorden (ik ben het niet overigens). Je zoekt de discussie, maar voelt je onbegrepen ahv de gegeven antwoorden, voor zover deze waar zijn. Let wel², geschreven tekst ontbeert non-verbale communicatie en zodoende zijn sarcasme en dergelijke niet te ontwaren.The Traveller wrote:Ik voel me niet echt serieus genomen. Eigenlijk is het onbegrip er nog steeds, want een eerlijk antwoord blijft uit.
De "smart talk" van de personen (die waarschijnlijk zelf ATC-ers zijn) geven maar weer even aan dat ik er geen verstand van heb.
Mond houden! Maar volgens mij weten jullie drommels goed waar ik het over heb! Maar mag daar geen rugbaarheid aan gegeven worden?
Ik zou dan eerder face-to-face met echte ATC'ers gaan praten over dergelijke bevindingen, waardoor er mogelijk een heel gezellig en open gesprek met bier en bitterballen kan plaatsvinden en blijkt dat het voor hun ook niet altijd even makkelijk is, want jouw beschreven voorvallen kunnen ook te maken hebben met andere faktoren (bijv ervaring van de medewerker en/of houding van piloot in kwestie). Oh ja, heb je al een brief gestuurd naar de LVNL over jouw bevindingen. Misschien krijg je rechtstreeks van de bron wel een verhelderend antwoord.
Oh ja, als ze je uitnodigen om te komen kijken, laat het weten, want dan ga ik met je mee (en is het biertje van mij )
Succes,
Kees