FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90's...
Forum rules
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22202
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90's...
De foto's op
http://www.helispot.nl/hs/photos/detail.asp?id=c4f9e6
komen uit een rapport van de NLR die
de N-227 en de N-233 aan een nader onderzoek onderwierp...
http://www.helispot.nl/hs/photos/detail.asp?id=c4f9e6
komen uit een rapport van de NLR die
de N-227 en de N-233 aan een nader onderzoek onderwierp...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Waar is nederland mee bezig, we moeten veel bezuinigen en de regering gooit het geld weg.Stratofreighter wrote:De foto's op
http://www.helispot.nl/hs/photos/detail.asp?id=c4f9e6
komen uit een rapport van de NLR die
de N-227 en de N-233 aan een nader onderzoek onderwierp...
NS met de Fyra
NH90 komen ook onderdelen van de firma van de Fyra
F-35 komen ook onderdelen van de firma van de Fyra
http://m.telegraaf.nl/binnenland/articl ... ctie-jsf-s
Is het kabinet zo hardleers of wil het heel Nederland naar de knoppen helpen!?
Goed bezig ga zo door! En wij betalen wel geen enkel probleem!!
[ Post made via Mobile Device ]
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Goh Jeroen, wat een emotie. Deze corrosie is de reden dat Defensie het afnemen van de NH90 (tijdelijk?) heeft stopgezet, in afwachting van verbeteringen door de fabrikant. Zou jij ook doen als je een product kocht met goede specificaties waarvan na verloop van tijd blijkt dat een en ander toch niet helemaal OK is. Heeft dus niks met geld weggooien te maken.
Verder, de Fyra is door AnsaldoBreda gebouwd, een dochter van de holding (Finmecchania als ik het goed schrijf) die ook Alenia Aermacchi bezit. Het zijn dus zusterbedrijven, geen enkele operationele band tussen die twee.
En wellicht wat minder naar de Telegraaf, de SP of de PVV luisteren, scheelt ook een hoop emotie over de staat van het land
Verder, de Fyra is door AnsaldoBreda gebouwd, een dochter van de holding (Finmecchania als ik het goed schrijf) die ook Alenia Aermacchi bezit. Het zijn dus zusterbedrijven, geen enkele operationele band tussen die twee.
En wellicht wat minder naar de Telegraaf, de SP of de PVV luisteren, scheelt ook een hoop emotie over de staat van het land
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
pjotrtje wrote:En wellicht wat minder naar de Telegraaf, de SP of de PVV luisteren, scheelt ook een hoop emotie over de staat van het land
PS. de foto's spreken idd boekdelen. Je vindt bij de gemiddelde bouwkeet betere schroeven en moertjes (of generaliseer ik nu ook )
Kees
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Speciaal voor Jeroen, misschien ook eens een wat genuanceerder stuk lezen over Fyra, NH90 en JSF: hier
Erwin
Erwin
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Dat is serieuze corrosie
-
- Scramble Junior
- Posts: 206
- Joined: 21 Jun 2007, 12:10
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Jeroen mag gerust een eigen mening hebben, een die afwijkt van die van de relativerende pjortje en de NU-ancerende Ehusmann. Of willen deze heren dat nou juist niet? Dikke pech dan
Die Fyra-affaire valt niet te nuanceren. Die dingen waren jaren te laat, voldeden toen nog niet en het project is beëindigd. Fin du Ligne.
De Belgen springen er bovendien vooralsnog beter uit dan de Nederlanders.
Nederland heeft een industrieel belang bij het welslagen van het NHI NH-90 project. (minderheidsaandeel Fokker-Stork). Er uit uitstappen is dan niet voor de hand liggend. Corrosie en jarenlange vertragingen ten spijt. Ongebonden op dat vlak, maakt een land denkelijk sneller een andere keuze.
Die Fyra-affaire valt niet te nuanceren. Die dingen waren jaren te laat, voldeden toen nog niet en het project is beëindigd. Fin du Ligne.
De Belgen springen er bovendien vooralsnog beter uit dan de Nederlanders.
Nederland heeft een industrieel belang bij het welslagen van het NHI NH-90 project. (minderheidsaandeel Fokker-Stork). Er uit uitstappen is dan niet voor de hand liggend. Corrosie en jarenlange vertragingen ten spijt. Ongebonden op dat vlak, maakt een land denkelijk sneller een andere keuze.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Misschien iemand die het kan uitleggen:
Komt deze corrosie nu doordat de fabrikant het zo goedkoop mogelijk heeft gedaan, of doordat Nederland niet meer wilde uitgeven aan een goede coating?
Komt deze corrosie nu doordat de fabrikant het zo goedkoop mogelijk heeft gedaan, of doordat Nederland niet meer wilde uitgeven aan een goede coating?
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Zoals ik het zie zit de corrosie op standaard onderdelen. De Army versie van de NH-90 heeft pcies dezelfde parts. Maar aangezien de Navy versie boven de zilte zee fladdert is deze erg vatbaar voor corrosie.william88 wrote:Misschien iemand die het kan uitleggen:
Komt deze corrosie nu doordat de fabrikant het zo goedkoop mogelijk heeft gedaan, of doordat Nederland niet meer wilde uitgeven aan een goede coating?
De fabrikant had dit kunnen voorzien.... maar ja als je meerdere heli's in een toestel wil proppen....
Als je kisten voor operaties boven zee besteld mag je er van uit gaan dat ze daar voor gereed zijn. Maar goed standarisatie van het productie proces zorgt ervoor dat dit dus niet het geval is.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Het heeft diverse oorzaken waarvan er één duidelijk te maken heeft met het ontwerp. Er is onvoldoende rekening gehouden met dewilliam88 wrote:Misschien iemand die het kan uitleggen:
Komt deze corrosie nu doordat de fabrikant het zo goedkoop mogelijk heeft gedaan, of doordat Nederland niet meer wilde uitgeven aan een goede coating?
effecten van het combineren van verschillende materialen, zonder deze van elkaar te isoleren. Dit zou je kunnen oplossen door er een bepaald vet/afscheiding tussen te doen maar dan moet dat in de fabriek wel gebeuren.
Vergeet ook niet dat wij als Nederlandse Marine ver voorop lopen in het operationele gebruik van de NH90. Hierbij laten we andere landen ver achter ons. Het is dan ook niet gek dat wij er het eerst mee te maken krijgen.
-
- Scramble Junior
- Posts: 206
- Joined: 21 Jun 2007, 12:10
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
ver voorop. logisch, maar de AN vliegt toch ook al met de Marineversie?
(Produit de France?) en hoe gaat het daar (nu of binnenkort) mee qua corrosie e.d.?
(Produit de France?) en hoe gaat het daar (nu of binnenkort) mee qua corrosie e.d.?
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Ah ja, dom van mij. Ik was even vergeten dat een alternatief geluid veelal niet wordt gewaardeerd en dat het volkomen ongepast is om van iemand de vragen zich wat breder te orienteren. Meningen zijn meningen en daar valt natuurlijk nooit meer wat aan te doen. Gelukkig maar, dan blijft de wereld lekker makkelijk te begrijpen: de schuld ligt altijd en volkomen bij hun.Agfaritsrats wrote:Jeroen mag gerust een eigen mening hebben, een die afwijkt van die van de relativerende pjortje en de NU-ancerende Ehusmann. Of willen deze heren dat nou juist niet? Dikke pech dan
Ik zal mijn opmerking intrekken. Jeroen, lees vooral geen andere artikelen die mogelijk je mening zouden kunnen beinvloeden. Nergens voor nodig.
Erwin
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Ah ja, dom van mij. Ik was even vergeten dat een alternatief geluid veelal niet wordt gewaardeerd en dat het volkomen ongepast is om van iemand de vragen zich wat breder te orienteren. Meningen zijn meningen en daar valt natuurlijk nooit meer wat aan te doen. Gelukkig maar, dan blijft de wereld lekker makkelijk te begrijpen: de schuld ligt altijd en volkomen bij hun.
Ik zal mijn opmerking intrekken. Jeroen, lees vooral geen andere artikelen die mogelijk je mening zouden kunnen beinvloeden. Nergens voor nodig.
Erwin
inderdaad, standaard gebazel over dit mislukte land waar geen schoon drinkwater is, de elektriciteit altijd uitvalt, geen verharde wegen zijn, geen gezondheidszorg, geen openbaar vervoer, elke agent corrupt is, de levensverwachting laag is, grootschalige armoede heerst, geen vrijheid van meningsuiting is enz enz enz enz... en een overheid die het alleen nóg maar verder afbreekt, kortom alles is volkomen #$%^&.... yeah right..Is het kabinet zo hardleers of wil het heel Nederland naar de knoppen helpen!?
Goed bezig ga zo door! En wij betalen wel geen enkel probleem!!
[ Post made via Mobile Device ]
Zo dat moest er ff uit...
Nuance lijkt soms idd een vies woord en hoewel grote projecten tegenwoordig inderdaad vaak niet de schoonheidsprijs verdienen lijkt het onvermijdelijk dat technische projecten langer nodig hebben dan vroeger, domweg omdat er meer bij komt kijken. Een auto, vliegtuig of trein (of IT-project) stelde in 1950, 1960 of zelfs 1970 technisch gezien nu eenmaal niet zoveel voor. Het was al gauw goed genoeg, en zelfs toen hadden we al problemen. Nu zitten er zoveel systemen in en is tegelijk het wensenpakket zo uitgebreid dat het vrijwel zeker is dat er vertraging optreedt.
Noem één modern militair of civiel type van na pakweg 1985 nog binnen tien-vijftien jaar operationeel inzetbaar was? De Russen, Europeanen noch de Amerikanen krijgen dat nog voor elkaar. De lijst van toestellen die momenteel civiel en militair instromen is lang, en betreft stuk voor stuk kisten die al meer dan tien jaar bezig zijn, vaker eerder richting 20 jaar.. Een snel googlerondje naar wat typen die me naast de reeds genoemde- zo te binnen schieten levert al snel genoeg voorbeelden op....
Ka-50(ff1982), Mi-28(ff1982), Mi-38(ff2003), EH-101 (ff 1987, in dienst 1999), An-70(ff1994), JAS-39 Gripen , (ff '88, in dienst1996), Su-34 (ff 1990, in dienst 2014), F/A-22 (ff 1997, in dienst 2004), V-22 Osprey (ff 1989, in dienst 2007) enz enz enz.....
Over een jaar of 40 zullen we waarschijnlijk met weemoed terugdenken aan die goeie ouwe degelijke NH-90 als ie uit dienst gaat...
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
En inmiddels schijnt het probleem "opgelost" te zijn, volgens Flightgobal: http://www.flightglobal.com/news/articl ... ed-401610/
-
- Scramble Junior
- Posts: 206
- Joined: 21 Jun 2007, 12:10
Re: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90'
Subject: FOTO'S: die roest geconstateerd aan 2 Nederlandse NH-90's...
Nuance: Ook de Westland Lynx had ooit grote problemen. Dat is nou zo'n dingetje van vroeger, toen alles echt niet veel simpeler was. Ondanks het gebruik van prototypen in plaats van computermodellen.
nu polecat erover begint: Corrupte agenten, vandaag in het nieuws http://www.nrc.nl/carriere/2014/07/17/m ... pautomaat/ Bijna een heel peloton in 1 keer. Zeldzaam. Gelukkig zijn er ook nog goeie.
Dramatiek.ehusmann wrote: Ah ja, dom van mij. Ik was even vergeten dat een alternatief geluid veelal niet wordt gewaardeerd en dat het volkomen ongepast is om van iemand de vragen zich wat breder te orienteren. Meningen zijn meningen en daar valt natuurlijk nooit meer wat aan te doen. Gelukkig maar, dan blijft de wereld lekker makkelijk te begrijpen: de schuld ligt altijd en volkomen bij hun.
Ik zal mijn opmerking intrekken. Jeroen, lees vooral geen andere artikelen die mogelijk je mening zouden kunnen beinvloeden. Nergens voor nodig.
Erwin
Nuance: Ook de Westland Lynx had ooit grote problemen. Dat is nou zo'n dingetje van vroeger, toen alles echt niet veel simpeler was. Ondanks het gebruik van prototypen in plaats van computermodellen.
nu polecat erover begint: Corrupte agenten, vandaag in het nieuws http://www.nrc.nl/carriere/2014/07/17/m ... pautomaat/ Bijna een heel peloton in 1 keer. Zeldzaam. Gelukkig zijn er ook nog goeie.
KPN's Hi-prepaid = beltegoed-jatters.