KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
-
Last edited by Charlie1 on 29 Apr 2014, 13:29, edited 1 time in total.
Dat is best negatief. Helemaal voor een Social Media Agent bij KLM. Zal toch best wel meevallen denk ik zo?! Mijn ervaring is namelijk anders.
Last edited by Sky on 29 Apr 2014, 16:01, edited 1 time in total.
Meevallen doet het niet echt, heb ik van bepaalde bronnen vernomen. Ze blijken er nogal een potje van te maken. Een social media afdeling zou aan deze informatie helemaal niks hebben natuurlijk. Maar wat is jou ervaring dan?
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Een social media afdeling moet natuurlijk tot door het merg ervan doordrongen zijn dat dit soort info niet op het www moet worden gezet.Charlie1 wrote:Een social media afdeling zou aan deze informatie helemaal niks hebben natuurlijk.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Mag dit soort info niet op het www?? Wat staat het nu dan??
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
Lezen wie wat post en waar op reageert is ook ren vak....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Stratofreighter
- Scramble Master
Het levert wel een interessant inzicht op. En de "mainstream media" zal dit (voorlopig) toch niet oppakken...aviodromefriend wrote:Een social media afdeling moet natuurlijk tot door het merg ervan doordrongen zijn dat dit soort info niet op het www moet worden gezet.Charlie1 wrote:Een social media afdeling zou aan deze informatie helemaal niks hebben natuurlijk.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Ik heb 4 jaar in het KLM OCC mogen werken en ben zeer zeer close aan het werk met deficiencies. En dat wat jij schetst is niet mijn ervaring.
Overigens vind ik het prima om spotters te helpen met bepaalde info over vluchten of bepaalde interne info. Wel vind ik het uit den boze dat iemand negatief praat of bepaalde zaken vermeld dat gebruikt kan worden tegen de airline. En jouw opmerking waarin je eigenlijk gewoon aangeeft dat het bedrijf waar KLM haar werk aan uitbesteedt niet capabel is en het werk afraffelt, vind ik daar onder vallen.
Zelf ben ik geen spotter, maar werk al wel bijna 10 jaar op de luchthaven. En help graag mensen op dit forum aan info.
Overigens vind ik het prima om spotters te helpen met bepaalde info over vluchten of bepaalde interne info. Wel vind ik het uit den boze dat iemand negatief praat of bepaalde zaken vermeld dat gebruikt kan worden tegen de airline. En jouw opmerking waarin je eigenlijk gewoon aangeeft dat het bedrijf waar KLM haar werk aan uitbesteedt niet capabel is en het werk afraffelt, vind ik daar onder vallen.
Zelf ben ik geen spotter, maar werk al wel bijna 10 jaar op de luchthaven. En help graag mensen op dit forum aan info.
Klopt, totdat er iets gebeurd. Dan is de media aan het zoeken naar dit soort posts.Stratofreighter wrote: Het levert wel een interessant inzicht op. En de "mainstream media" zal dit (voorlopig) toch niet oppakken...
- MAS017
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: yes
Op 30apr14 wordt de PH-EXD afgeleverd in de nieuwe KLC/KLM huisstijl
v/a 05may14 staat de PH-BQO in Hangar 14 - bay 3 voor de deco (ook naar nieuw schema ?), en v/a 12may14 de PH-BQP.
Verder, volgens de Long Term Technical Maintenance Schedule, blijken er 3 A330's uitgefaseerd te worden:
PH-AOL phase-out + deco 04jan16 t/m 06feb16
PH-AOI phase-out + deco 18jan16 t/m 20feb16
PH-AOK phase-out + deco 04apr16 t/m 07may16
v/a 05may14 staat de PH-BQO in Hangar 14 - bay 3 voor de deco (ook naar nieuw schema ?), en v/a 12may14 de PH-BQP.
Verder, volgens de Long Term Technical Maintenance Schedule, blijken er 3 A330's uitgefaseerd te worden:
PH-AOL phase-out + deco 04jan16 t/m 06feb16
PH-AOI phase-out + deco 18jan16 t/m 20feb16
PH-AOK phase-out + deco 04apr16 t/m 07may16
Ehm...nieuwe huisstijl/kleurenschema?? Blijkbaar heb ik iets gemist Enig idee of het een grote wijziging betreft?
- MAS017
- Scramble Master
Kom 30apr kijken als de PH-EXD wordt afgeleverdJohnJ wrote:Ehm...nieuwe huisstijl/kleurenschema?? Blijkbaar heb ik iets gemist Enig idee of het een grote wijziging betreft?
- B767-300ER
- Scramble Master
Met andere woorden, jij weet het ook niet
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
KL9966/30APR PH-EXD ETA 18.05MAS017 wrote:Kom 30apr kijken als de PH-EXD wordt afgeleverd
Over PH-BCE nog niets bekend, maar zal ook niet lang meer duren
http://www.airplane-pictures.net/photo/ ... g-737-800/
Groetjes
- MAS017
- Scramble Master
Inderdaad...en de PH-BCE is nog het 'oude' schema...B767-300ER wrote:Met andere woorden, jij weet het ook niet
.Sky wrote: Wel vind ik het uit den boze dat iemand negatief praat of bepaalde zaken vermeld dat gebruikt kan worden tegen de airline.
Met dit verhaal zit ik een beetje in een spagaat.
Met bovengenoemde zin ben ik het 100 % mee eens.
We hebben het hier over een airline met een bijzonder goede naam in het buitenland, zo goed zelfs dat daar simpelweg een behoorlijk prijskaartje aan hangt .
Wil er voor waken dat ik me zelf niet negatief uit druk over mijn werkgever op een publiek forum als dit. ( al zal het terloops misschien toch gebeuren )
Neemt niet weg dat er enorm veel onzekerheid, stille en opgekropte woede en frustraties onder de mensen van de vloer heerst.
De grote groep van de jaren 80 met meer dan 25 dienstjaren hebben wel erg veel moeite met het harde en onzekere klimaat van 2014.
Sky, het is niet chique van de eerdere persoon voor je, zaken over een bedrijf op een publiek forum zo neer te zetten.
Vervolgens vind ik het niet chique van jou om op een publiek forum de eerdere persoon hierover zo terecht te wijzen.
Doe dit alsjeblieft met PM of zo, misschien heb je dan wel een luisterend oor voor iemand die wellicht door de frustraties van de praktijk het een en ander behoorlijk dwars zit.
We hebben al genoeg mensen die al hun onzekerheid en frustraties over hun baan niet kwijt kunnen.