EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Forum rules
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
En uiteindelijk heeft de rechter het laatste woord
Erwin
Erwin
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Graag een linkje naar één of meer van die uitspraken. Ik ben jaren voor iemand met een terechte claim bezig geweest. Gewoon bijna vier uur vertraging van Schiphol naar Malaga door een kapotte kist. Tevergeefs overigens, twee jaar lang getraineerd door de maatschappij tot de vervaltermijn om was. Als de passagiers voor die vlucht overigens toen op Schiphol netjes waren behandeld, hadden we niet eens over een claim gedacht. Maar dit terzijde. Ik heb tientallen uitspraken gevolgd en geen enkele kunnen vinden waarbij overmacht iets anders was dan een natuurlijke oorzaak. Alleen een negatief reisadvies voor het land van bestemming zou misschien ook als overmacht kunnen worden aangemerkt.B767-300ER wrote:Ab, er zijn zat andere omstandigheden geweest waarin de airline zich met succes heeft kunnen beroepen op overmacht, ook buiten de natuur om.polderbaan wrote:Marcelb wrote:
Of deze overmacht ook betekent dat bij vertragingen passagiers geen vergoeding krijgen weet ik niet. Ik vermoed van wel.
.
Volgens de Europese wetgeving hebben passagiers in principe recht op vergoeding bij een vertraging van meer dan 3 uur, tenzij er sprake was van overmacht. Tot nog toe is door de rechter alleen beroep op overmacht geaccepteerd in geval van door de natuur ingegeven beperkingen, zoals bij voorbeeld de aswolk. Om een massale stroom claims voor te zijn is nu het advies uitgebracht dat de top voor de luchtvaartmaatschappijen overmacht is en in het algemeen zal de rechtspraak dit advies volgens mij wel volgen.
Ik heb het waarschijnlijk in een juridische publicatie op internet gelezen maar ik heb het nog niet terug kunnen vinden.
Groeten van Ab Gobets.
In het algemeen is in de jurisprudentie gesteld dat de rechter van mening is dat luchtvaartmaatschappijen kisten en bemanningen in reserve moeten hebben.
We gaan trouwens nou wel heel ver off topic .
Groeten van Ab Gobets.
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Sorry Ab, het gaat om niet-gepubliceerde uitspraken. Die kan ik je dus niet geven. Privacy van de procespartijen en zo...
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Ik heb nog wel wat andere info voor je, zie PM.
Groet,
Jochem
Groet,
Jochem
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Voorheen kon je op de website van het IL en T zien welke vluchten zich "succesvol" konden beroepen op overmacht en dat een claim zinloos was.polderbaan wrote:Graag een linkje naar één of meer van die uitspraken. Ik ben jaren voor iemand met een terechte claim bezig geweest. Gewoon bijna vier uur vertraging van Schiphol naar Malaga door een kapotte kist. Tevergeefs overigens, twee jaar lang getraineerd door de maatschappij tot de vervaltermijn om was. Als de passagiers voor die vlucht overigens toen op Schiphol netjes waren behandeld, hadden we niet eens over een claim gedacht. Maar dit terzijde. Ik heb tientallen uitspraken gevolgd en geen enkele kunnen vinden waarbij overmacht iets anders was dan een natuurlijke oorzaak. Alleen een negatief reisadvies voor het land van bestemming zou misschien ook als overmacht kunnen worden aangemerkt.B767-300ER wrote:
Ab, er zijn zat andere omstandigheden geweest waarin de airline zich met succes heeft kunnen beroepen op overmacht, ook buiten de natuur om.
In het algemeen is in de jurisprudentie gesteld dat de rechter van mening is dat luchtvaartmaatschappijen kisten en bemanningen in reserve moeten hebben.
We gaan trouwens nou wel heel ver off topic .
Groeten van Ab Gobets.
Helaas gebruikt die pagina nu een omgekeerde zoekvolgorde, je moet een datum en nummer hebben om te kijken of de vlucht "overmacht"was. Voorheen kon je alle overmacht vluchten onder elkaar zien, met datum en nummer erachter.
http://www.ilent.nl/onderwerpen/transpo ... ndigheden/
En voer die vervaltermijn, op het moment dat je begint met bezwaar maken binnen de bezwaarperiode, dan maakt het niet uit hoe lang het duurt.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Dat is niet juist, de vervaltermijn uit het Burgerlijk Wetboek is hier van kracht en eist dat je binnen 2 jaar na de datum van het gebeuren de zaak voor de rechter gebracht moet hebben.B767-300ER wrote:Voorheen kon je op de website van het IL en T zien welke vluchten zich "succesvol" konden beroepen op overmacht en dat een claim zinloos was.polderbaan wrote:Graag een linkje naar één of meer van die uitspraken. Ik ben jaren voor iemand met een terechte claim bezig geweest. Gewoon bijna vier uur vertraging van Schiphol naar Malaga door een kapotte kist. Tevergeefs overigens, twee jaar lang getraineerd door de maatschappij tot de vervaltermijn om was. Als de passagiers voor die vlucht overigens toen op Schiphol netjes waren behandeld, hadden we niet eens over een claim gedacht. Maar dit terzijde. Ik heb tientallen uitspraken gevolgd en geen enkele kunnen vinden waarbij overmacht iets anders was dan een natuurlijke oorzaak. Alleen een negatief reisadvies voor het land van bestemming zou misschien ook als overmacht kunnen worden aangemerkt.B767-300ER wrote:
Ab, er zijn zat andere omstandigheden geweest waarin de airline zich met succes heeft kunnen beroepen op overmacht, ook buiten de natuur om.
In het algemeen is in de jurisprudentie gesteld dat de rechter van mening is dat luchtvaartmaatschappijen kisten en bemanningen in reserve moeten hebben.
We gaan trouwens nou wel heel ver off topic .
Groeten van Ab Gobets.
Helaas gebruikt die pagina nu een omgekeerde zoekvolgorde, je moet een datum en nummer hebben om te kijken of de vlucht "overmacht"was. Voorheen kon je alle overmacht vluchten onder elkaar zien, met datum en nummer erachter.
http://www.ilent.nl/onderwerpen/transpo ... ndigheden/
En voer die vervaltermijn, op het moment dat je begint met bezwaar maken binnen de bezwaarperiode, dan maakt het niet uit hoe lang het duurt.
Daarom zou het een verjaringstermijn moeten zijn, die kun je stoppen met een klacht aan de luchtvaartmaatschappij. Verval en verjaring zijn twee totaal verschillende begrippen in de wet.
Groeten van Ab.
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Steeds verder off topic
- PilotoRico
- Scramble Senior
- Posts: 288
- Joined: 19 Mar 2011, 08:19
- Type of spotter: 100% pure military
- Subscriber Scramble: yes
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Vind het eerlijk gezegd schandalig dat heel Nederland tijdens deze flop top op z'n gat komt te liggen omdat er van alles en nog wat op Schiphol komt. Het ergste is dat het bakken met geld kost om alles in goed te laten verlopen..... en het ons uiteindelijk niets opleverd! Hoe triest kan het zijn hier in NL.SquAdmin wrote:Anderhalve maand voordat het zover is krijgen clubs te horen dat voetbalduels geschrapt worden en passagiers blijkbaar dat hun vlucht geannuleerd wordt. Je vraagt je af of dat niet eerder had gekund...
Rico
"Rejoice O young man in thy youth..."
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Waaruit concludeer jij dat het NL niets oplevert?
Of is dat een aanname van jouw zijde?
Of is dat een aanname van jouw zijde?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Eens kijken wat het oplevert:
ATC kosten, landingsgeld en parkeergeld Schiphol, afhandelaars op Schiphol, hotels (delegaties betalen zelf), cateringbedrijven, World Forum Den Haag, Connexion voor transport gasten, organisatie bureau, bedrijven welke beveiliging doen, tolkbureau , uitzendbureau voor de gastvrouwen, IT bedrijf voor voorzieningen pers etc.
De voordelen zitten in de onmeetbare zaken: journalisten die over Nederland schrijven waardoor toeristen naar NL komen, opdrachten voor Nederlandse bedrijven als Urenco.
De directe kosten:
-24 miljoen organisatie.
-onbekend bedrag voor beveiliging. Vele miljoenen gezien inzet politie en defensie.
schade voor bedrijven, particulieren loopt in de miljoenen door files, annuleringen, aanpassingen, bedrijven die dicht moeten etc etc etc etc etc
Ik denk dat dit de zoveelste onbezonnen actie van de Nederlandse overheid is. We willen zo graag met de grote landen meedoen (missies met defensie, NSA helpen, etc)
ATC kosten, landingsgeld en parkeergeld Schiphol, afhandelaars op Schiphol, hotels (delegaties betalen zelf), cateringbedrijven, World Forum Den Haag, Connexion voor transport gasten, organisatie bureau, bedrijven welke beveiliging doen, tolkbureau , uitzendbureau voor de gastvrouwen, IT bedrijf voor voorzieningen pers etc.
De voordelen zitten in de onmeetbare zaken: journalisten die over Nederland schrijven waardoor toeristen naar NL komen, opdrachten voor Nederlandse bedrijven als Urenco.
De directe kosten:
-24 miljoen organisatie.
-onbekend bedrag voor beveiliging. Vele miljoenen gezien inzet politie en defensie.
schade voor bedrijven, particulieren loopt in de miljoenen door files, annuleringen, aanpassingen, bedrijven die dicht moeten etc etc etc etc etc
Ik denk dat dit de zoveelste onbezonnen actie van de Nederlandse overheid is. We willen zo graag met de grote landen meedoen (missies met defensie, NSA helpen, etc)
EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit
Wow, de Polderbaan is 3800m lang en 60m breed. Als ze daar twee-hoog 40 voet containers rondom heen gaan zetten, wordt dat een bouwwerkje van 1273 containers
Greetz,
Patrick
Patrick
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit
mogen ze morgen wel beginnen met stapelen....
Peter
Peter
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Goeie conclusie Marcel! Spot on...
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Als ik me niet vergis zijn regeringskisten (state aircraft) hier (deels?) van uitgezonderd.Marcelb wrote:Eens kijken wat het oplevert: ATC kosten, landingsgeld en parkeergeld Schiphol, afhandelaars op Schiphol
- Ilyushin76
- Scramble Rookie
- Posts: 81
- Joined: 19 Oct 2005, 21:52
- Location: Kerkrade, The Netherlands
- Contact:
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Wat een ophef maken we Nederland, misschien kunnen we deze foto even laten zien aan de Nederlandse overheid? Vooral erbij vermelden wat er zich in de struiken onder de linker horizontal stabilizer afspeelt. Zo kan het dus ook.
Link
[ Post made via Mobile Device ]
Link
[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by Ilyushin76 on 05 Feb 2014, 21:07, edited 1 time in total.