I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?jheijna wrote:SBS / ATC
12.20LT DEP : FAB002
Regards
Cees
Moderator: gatso76
I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?jheijna wrote:SBS / ATC
12.20LT DEP : FAB002
Yes, this is the hobby!Cees van der Bent wrote:I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?jheijna wrote:SBS / ATC
12.20LT DEP : FAB002
Regards
Cees
At EHRD they almost never announce such military flights beforehand. I guess this is a policy or something...Cees van der Bent wrote:I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?jheijna wrote:SBS / ATC
12.20LT DEP : FAB002
Regards
Cees
You have a point there. Unfortunately not many people at EHRD post information in advance. At EHAM (and other airports in NL) they do. I think because people at EHRD are simple minded and a bit paranoid. But let's have compassion with these people, paranoia is a terrible disease. But it makes spotting harder. Maybe they can blame some spotters for this paranoid and simple minded attitude, for their good conscience.Cees van der Bent wrote: I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?
Op bovenstaande 'beschuldigingen' betreffende 'ons' RTM spotters/medewerkers ga ik verder niet op in. Het enigste wat ik er over wil zeggen is dat er op RTM helemaal niet zoveel mensen werken die beschikbare info willen delen. En degene die dat wel doen, zijn bij (vooral) MIL vluchten altijd zeer terughoudend. Zij willen graag hun baan behouden.gustav wrote:You have a point there. Unfortunately not many people at EHRD post information in advance. At EHAM (and other airports in NL) they do. I think because people at EHRD are simple minded and a bit paranoid. But let's have compassion with these people, paranoia is a terrible disease. But it makes spotting harder. Maybe they can blame some spotters for this paranoid and simple minded attitude, for their good conscience.Cees van der Bent wrote: I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?
Waar haal je het lef vandaan op deze manier te oordelen alleen omdat iemand iets gemist heeft en dat een ander verwijt. Als je dan mensen paranoïde gaat noemen en simpel vanwege dit feit dan denk ik dat je maar eens heel goed moet gaan nadenken of je de hobby niet iets te ver doordrijft.gustav wrote:I think because people at EHRD are simple minded and a bit paranoid. But let's have compassion with these people, paranoia is a terrible disease..Cees van der Bent wrote: I am not shooting the messenger, but was there nobody able to mention this earlier ?
Amen!Richard from Rotterdam wrote:De luchthaven zelf ziet niet graag informatie over bezoekende vliegtuigen (bizjets en militair) online verschijnen van tevoren, omwille privacy en veiligheid. Lijkt me niks mis mee en daarom houden de werknemers zich aan die afspraken.
Niets geks aan dus en niets te maken met paranoia of wat dan ook, Gustav. Ik vind het een beetje treurig hoe je nu een mening geeft die werkelijk nergens op is gebaseerd. Alsof een kwade genius het heeft gemunt op de onnozele spotters om alles lekker "voor zichzelf" te houden.
Als er wel eens info naar buiten komt dan moet je daar blij om zijn lijkt me, voor de rest is en blijft de hobby zo gewoon een beetje old school. Lekker langs de baan staan en afwachten of er wat komt. Of lekker naar je radio luisteren of SBS staren.
Natuurlijk, in deze tijd van instant gratification wil iedereen ruim van tevoren alles weten zodat het zo min mogelijk tijd kost, maar what's the fun in that?
Kortom: het is helemaal geen kwaadwillendheid zoals Gustav nu suggereert, gewoon afspraken tussen werkgever en werknemer.
Op Schiphol gelden die afspraken wellicht niet of hebben veel meer mensen inzage in de informatie en wordt daar niet zo moeilijk gedaan over het naar buiten brengen van die info. Op Rotterdam nu eenmaal wel. Live with it.