EHAM 23-10-2013 - Iets bijzonders? - Nee hoor.
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
EHAM 23-10-2013 - Iets bijzonders? - Nee hoor.
Dat leek maar net goed te gaan hier on Heerhugowaard. Enorm lawaai en een zeer laag vliegende DL 330 uit Mumbai die onder een Fokkert van de KLM vanuit Engeland/het noorden dook met heel veel lawaai tot gevolg. Iemand enig idee wat er precies aan de hand was? Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 15986
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: EHAM 23-10-13
Even mijn sbs erbij gepakt. Leek om de PH-BXF (KL1196) te gaan die 18C kreeg en kwam uit het noorden en de Delta N813NW die 18R kreeg (vanuit het oosten!). KLM zat op 5000ft, Delta op 2400ft.B767-300ER wrote:Dat leek maar net goed te gaan hier on Heerhugowaard. Enorm lawaai en een zeer laag vliegende DL 330 uit Mumbai die onder een Fokkert van de KLM vanuit Engeland/het noorden dook met heel veel lawaai tot gevolg. Iemand enig idee wat er precies aan de hand was? Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-10-13
Ab, dank je wel. De Delta maakte zoveel herrie alsof ie opeens van hoogte moest veranderen ofzo.
Bedankt voor de opheldering. Lijkt dus niets aan de hand geweest te zijn.
Bedankt voor de opheldering. Lijkt dus niets aan de hand geweest te zijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 23-10-13
Misschien dan maar even die posts hierover verwijderen, voordat de Wakkerste krant van Nederland weer moord en brand gaat schreeuwen om niets.
Kees
Kees
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-10-13
Kees,Optimus wrote:Misschien dan maar even die posts hierover verwijderen, voordat de Wakkerste krant van Nederland weer moord en brand gaat schreeuwen om niets.
Kees
Ik zou niet weten waarvoor.
Als de Telegraaf daar genoegdoening uit haalt, vooral doen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 23-10-13
Dan ben je bijna nooit thuis zekerB767-300ER wrote: Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
Als er vanuit het noorden geland wordt dan staan de kopjes en glazen hier bij mij in de kasten te trillen tijdens de inbound piek...
Gezien de coördinaten die je in je profiel hebt staan denk ik dat de kisten hoogstens 15 á 20 seconden na het passeren van mijn huis bij jou over komen
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 664
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: EHAM 23-10-13
De Delta zat op 2000ft (vanochtend 2400ft pressure altitude) en had net wat vertraagd. Misschien ging het gas net weer naar voren bij het bereiken van de gewenste snelheid of bij een flapselectie. Niets bijzonders dus. Meestal zitten de kisten voor de 18C wat zuidelijker en bij parallel approaches zowieso op 3000ft. De kist vóór de PH-BXF was wel een Fokker trouwens, de PH-KZA.B767-300ER wrote:Ab, dank je wel. De Delta maakte zoveel herrie alsof ie opeens van hoogte moest veranderen ofzo.
Bedankt voor de opheldering. Lijkt dus niets aan de hand geweest te zijn.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-10-13
Het was donker en kon het wat lastig zien. Het leek een fokker maar was een 737. Bedankt voor de ophelderingn5205e00421 wrote:De Delta zat op 2000ft (vanochtend 2400ft pressure altitude) en had net wat vertraagd. Misschien ging het gas net weer naar voren bij het bereiken van de gewenste snelheid of bij een flapselectie. Niets bijzonders dus. Meestal zitten de kisten voor de 18C wat zuidelijker en bij parallel approaches zowieso op 3000ft. De kist vóór de PH-BXF was wel een Fokker trouwens, de PH-KZA.B767-300ER wrote:Ab, dank je wel. De Delta maakte zoveel herrie alsof ie opeens van hoogte moest veranderen ofzo.
Bedankt voor de opheldering. Lijkt dus niets aan de hand geweest te zijn.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-10-13
Ben regelmatig thuis. Wellicht is mijn huis steviger gebouwd want ik heb er zelden last vanMTOW wrote:Dan ben je bijna nooit thuis zekerB767-300ER wrote: Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
Als er vanuit het noorden geland wordt dan staan de kopjes en glazen hier bij mij in de kasten te trillen tijdens de inbound piek...
Gezien de coördinaten die je in je profiel hebt staan denk ik dat de kisten hoogstens 15 á 20 seconden na het passeren van mijn huis bij jou over komen
Alle gekheid op een stokje. Ik hoor uiteraard vaak genoeg wat. Alleen het geluid van gisteren hoorde ik zelden. Meestal hangen de machines hier nog iets hoger..(voor mijn beleving vliegen ze boven Heerhugowaard zelden op 2000ft)
Coordinaten zijn Heerhugowaard Zuid trouwens.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 23-10-13
Volgens mij zitten ze inderdaad wel hoger dan 2000ft.B767-300ER wrote:Ben regelmatig thuis. Wellicht is mijn huis steviger gebouwd want ik heb er zelden last vanMTOW wrote:Dan ben je bijna nooit thuis zekerB767-300ER wrote: Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
Als er vanuit het noorden geland wordt dan staan de kopjes en glazen hier bij mij in de kasten te trillen tijdens de inbound piek...
Gezien de coördinaten die je in je profiel hebt staan denk ik dat de kisten hoogstens 15 á 20 seconden na het passeren van mijn huis bij jou over komen
Alle gekheid op een stokje. Ik hoor uiteraard vaak genoeg wat. Alleen het geluid van gisteren hoorde ik zelden. Meestal hangen de machines hier nog iets hoger..(voor mijn beleving vliegen ze boven Heerhugowaard zelden op 2000ft)
Coordinaten zijn Heerhugowaard Zuid trouwens.
[ Post made via Mobile Device ]
Ik zit grofweg tussen HHW en Hensbroek in en het kan zijn dat de kisten dan net langs HHW (Oostertocht) vliegen.
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-10-13
2000ft gebeurd echt zeer zelden. Normaal zitten ze veel hoger.B767-300ER wrote: Mij. Attentie werd gewekt door het lawaai wat je hier zelden hoort.
[ Post made via Mobile Device ]
Dan ben je bijna nooit thuis zeker
Als er vanuit het noorden geland wordt dan staan de kopjes en glazen hier bij mij in de kasten te trillen tijdens de inbound piek...
Gezien de coördinaten die je in je profiel hebt staan denk ik dat de kisten hoogstens 15 á 20 seconden na het passeren van mijn huis bij jou over komen
Ben regelmatig thuis. Wellicht is mijn huis steviger gebouwd want ik heb er zelden last van
Alle gekheid op een stokje. Ik hoor uiteraard vaak genoeg wat. Alleen het geluid van gisteren hoorde ik zelden. Meestal hangen de machines hier nog iets hoger..(voor mijn beleving vliegen ze boven Heerhugowaard zelden op 2000ft)
Coordinaten zijn Heerhugowaard Zuid trouwens.
[ Post made via Mobile Device ]
Volgens mij zitten ze inderdaad wel hoger dan 2000ft.
Ik zit grofweg tussen HHW en Hensbroek in en het kan zijn dat de kisten dan net langs HHW (Oostertocht) vliegen.
Tussen Heerhugowaard en Henzbroek in.. Wat zit daartussen? Het Kruis?
Je maakt me nieuwsgierig.
Ik woon in de zuidwijk (achter de stadverwarming vanaf de oosttangent gezien) en de meeste machines vliegen aan de oostelijke kant langs mijn huis.
Een enkeling langs de westkant (aan de 242 zijde), met name wat uit het westen komt en als alleen 18R open is en ze dus de draai vanaf SUGOL boven heerhugowaard maken.. Gebeurd zelden.
Deze delta kist kwam echter uit het oosten, vloog aan de westelijke zijde langs mijn huis en op 2350 ft. Wat een tyfusherrie was dat... Zoals gezegd normaal veel hoger... Daarboven zat een klm 70 wat achteraf een 738 bleek te zijn (was donker) die kreeg18c. Aparte combi. En de herrie heb ik hier eerder 1 x gehoord. En ben regelmatig thuis
Groetjes Niels
Last edited by B767-300ER on 29 Oct 2013, 20:51, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: EHAM 23-10-2013 - Iets bijzonders? - Nee hoor.
Ik woon in Daalmeer, tegen Koedijk aan, en vind dat ze te weinig over vliegen
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: EHAM 23-10-2013 - Iets bijzonders? - Nee hoor.
Omdat ze elkaar kruiste misschien vanwege separatie dat de DL wat lager zat dan normaal.
[offtopic] Bij ons kwamen ze op 900 ft over vlak voor het Amsterdamse bos, met een beetje wind ging het gas erop boven ons huis. Hartstikke geinig met de Caravells, Tridents, 707's enz [ontopic]
[offtopic] Bij ons kwamen ze op 900 ft over vlak voor het Amsterdamse bos, met een beetje wind ging het gas erop boven ons huis. Hartstikke geinig met de Caravells, Tridents, 707's enz [ontopic]