Emirates 2x dagelijks
Forum rules
- Martijn...
- Scramble Junior
- Posts: 241
- Joined: 07 Mar 2009, 23:32
Emirates 2x dagelijks
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Emirates 2x dagelijks
Als KLM het alleen van de AMS-DXB route zou moeten hebben waarschijnlijk wel. Natuurlijk is het een extra stukje concurrentie op vluchten naar Azie, maar er zijn meerdere factoren om een bepaalde airline te kiezen. Prijs, kwaliteit, vluchtschema's en voor zakelijke reizigers ook contracten, miles etc.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Emirates 2x dagelijks
Klm heeft 67 longhaultoestellen.
Laten we ervan uitgaan dat 80% daarvan dagelijks 1 vlucht uitvoerd. Dat zijn 54 vluchten.
EK "pikt" elke dag zon 750 pax op vanuit Amsterdam. ( Positieve aanname)
Dat zijn grofweg 14 pax per vlucht van de KLM
En daar gaan we vanuit dat alle pax die EK vervoerd voorheen met KLM vloog. Uiteraad ligt dat aantal zoals phkza aangeeft per bestemming anders. Zal voor Azie uiteraard groter zijn.
Vervelend? Ja! Doodsteek? Dat verwacht ik niet....
Laten we ervan uitgaan dat 80% daarvan dagelijks 1 vlucht uitvoerd. Dat zijn 54 vluchten.
EK "pikt" elke dag zon 750 pax op vanuit Amsterdam. ( Positieve aanname)
Dat zijn grofweg 14 pax per vlucht van de KLM
En daar gaan we vanuit dat alle pax die EK vervoerd voorheen met KLM vloog. Uiteraad ligt dat aantal zoals phkza aangeeft per bestemming anders. Zal voor Azie uiteraard groter zijn.
Vervelend? Ja! Doodsteek? Dat verwacht ik niet....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Emirates 2x dagelijks
Al die jaren kon elke passagier ook al met LH, BA, AF, SK, OY, TK, SU en welke allemaal nog meer vanaf Schiphol naar Azie. Dat heeft de KLM overleeft, dus die ene extra EK vlucht overleeft de KLM ook wel.
Erwin
Edit: IB natuurlijk niet naar Azie...
Erwin
Edit: IB natuurlijk niet naar Azie...
Re: Emirates 2x dagelijks
De EK vluchten vanuit Amsterdam zijn denk ik niet eens de grootste problemen voor KLM.
de EK vluchten vanuit bijv. de UK, Spanje etc, daar zitten de problemen.
De meeste passagier die KLM naar Azie etc vervoert zijn passagiers die komen overstappen op AMS. Ex Amsterdam passagiers zijn maar een klein deel van de mensen aan boord.
Groeten,
Thimo
de EK vluchten vanuit bijv. de UK, Spanje etc, daar zitten de problemen.
De meeste passagier die KLM naar Azie etc vervoert zijn passagiers die komen overstappen op AMS. Ex Amsterdam passagiers zijn maar een klein deel van de mensen aan boord.
Groeten,
Thimo
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Emirates 2x dagelijks
Het gaat niet om de grote aantallen passagiers maar om de passagiers die een heel duur flexibel ticket kopen.
Die hebben nu met Emirates 2x per dag SIN 2x per dag HKG 2x per dag DEL 2x per dag SYD 2x per dag JNB 2x per dag .... etc.
Inplaats van 1x per dag met KLM
Die hebben nu met Emirates 2x per dag SIN 2x per dag HKG 2x per dag DEL 2x per dag SYD 2x per dag JNB 2x per dag .... etc.
Inplaats van 1x per dag met KLM
Re: Emirates 2x dagelijks
Wat ook niet waar is overigens. Als je met KLM een vlucht probeert te boeken naar pak en beet Singapore zie je ook vele opties. Sommige non stop vanavaf AMS, andere met een tussenstop in CDG. Dat is onder andere een groot voordeel van de fusie tussen AF en KL.
Erwin
Erwin
Re: Emirates 2x dagelijks
Klm pikt misschien wel een graantje mee van als die passagiers die Emiraten deze kant op vervoerd, maar het is blijft concurrentie
Re: Emirates 2x dagelijks
Mensen die full flexible tickets kopen gaan niet via DXB reizen als dat niet nodig is (tijd is geld en een stop kost tijd, hoe goed de maatschappij ook is). Daarnaast, er zijn genoeg andere opties met andere maatschappijen (een de full fare pax naat SIN heeft nu al de optie tussen nonstop SQ in de middag en nonstop KL in de avond, en hetzelfde voor HKG). Voor bijna alle C-class pax geldt dat voor long haul een frequentie van dagelijks nonstop voldoende is (bestemmingen als NY daargelaten). Daarbij komt dat heel veel zakenreizigers reizen op basis van contracten die hun werkgever (of het reisbureau van hun werkgever) heeft met een maatschappij of alliantie (zo zou ik in principe altijd met een Skyteam moeten reizen als ik moet vliegen). Hierbij komt dat een aantal zakenreizigers hun loyaliteitskaart belangrijker vinden dan de maatschappij (en sosm zelfs of er nonstop wordt gevlogen). Dit is ook de reden dat er genoeg mensen zijn die nu al nooit met de KLM vliegen en altijd met LH, BA of een andere maatschappij. De passagiers die KLM wel verliest zijn de mensen die zelf hun ticket moeten betalen en die tijd genoeg hebben en zodoende gebruik kunnen maken van de aantrekkelijke tarieven van EK.streep wrote:Het gaat niet om de grote aantallen passagiers maar om de passagiers die een heel duur flexibel ticket kopen.
Die hebben nu met Emirates 2x per dag SIN 2x per dag HKG 2x per dag DEL 2x per dag SYD 2x per dag JNB 2x per dag .... etc.
Inplaats van 1x per dag met KLM
100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.Chicago wrote:de EK vluchten vanuit bijv. de UK, Spanje etc, daar zitten de problemen.
Re: Emirates 2x dagelijks
Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.LJ wrote:100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.
Re: Emirates 2x dagelijks
Ten eertse, het gaat over yield. Als EK maar genoeg pax kan krijgen tegen een goede yield dan is het geen probleem als de bezettingsgraad laag is (en yield is erg hoog naar Stavanger). Daarnaast, het is niet alleen EK die het de KL moeilijk maakt (en QR vliegt met A320s naar Europa). Tenslotte, Stavanger was een voorbeeld, en geldt al wel voor Oslo, Helsinki en Stockholm (en daar gaat Norwegian ook nog eens voor lagere yield voor de KL zorgen) . Overigens, ik neem aan dat jij weet dat Stavanger een erg hoge yield heeft? Op dit moment onderzoekt men om met een all business class 737/320 eerst naar IAH te vliegen en wie weet wat daarna komt. Daarnaast misschien wonen er maar 100,000 mensen in Stavanger, maar dat Stavanger wel een zeer belangrijke offshore bestemming is.Diarto wrote:Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.LJ wrote:100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Emirates 2x dagelijks
Een all business naar IAH? Was die niet 2 jaar geleden juist afgeschaft (privat air?)
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Emirates 2x dagelijks
Nooit geprobeerd op Stavanger - Houston.... En dat het tussen AMS en IAH niet meer lukte was omdat KL het contract met Shell kwijtraakte aan UA.B767-300ER wrote:Een all business naar IAH? Was die niet 2 jaar geleden juist afgeschaft (privat air?)
[ Post made via Mobile Device ]
BTW voor de duidelijkheid hets is een idee dat in onderzoek schijnt te zijn. Geen idee of dit ooit echt gaat gebeuren.
Diarto wrote:Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.
BTW Volgens mij loop je een beete achter. SVG is volgens mij 3x 73G (af en toe een 738) en 2x F70 (af en toe een E190).