Gemiddelde leeftijd hier op het forum
Forum rules
Re: Gemiddelde leeftijd hier op het forum
33, begonnen in 1995
- Eagledriver 32
- Scramble Senior
- Type of spotter: SF
- Subscriber Scramble: Eagledriver 32
Ben al 23 jaar 18....
Ben in '87 begonnen op hét veld met nummertjes schrijven: SSB
greetz Ewald
Ben in '87 begonnen op hét veld met nummertjes schrijven: SSB
greetz Ewald
111,03˚ of EHSB
- GoldenEagle
- Scramble Die-Hard
16 Jaar oud, eerste echte airshow Gilze 2005.
Groeten,
Jos
Groeten,
Jos
Photo site:
http://www.flickr.com/photos/90450092@N05/
http://www.flickr.com/photos/90450092@N05/
- jp 74
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Fotografie
- Subscriber Scramble: jp 74
'89 begonnen en van '94 tot '98 pauze gehad in mijn Marine tijd, wel mooie en exotische toestellen gezien in die tijd!
Nu 39 en werkzaam als uitvoerder bovenleiding (spoor).
Nu 39 en werkzaam als uitvoerder bovenleiding (spoor).
Last edited by jp 74 on 28 May 2013, 07:06, edited 1 time in total.
Compromise is failure.
- B767-300ER
- Scramble Master
Van 1988 tot 1994 en daarna van 2007 tot heden.
Nu 36
[ Post made via Mobile Device ]
Nu 36
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Cees van der Bent
Nog net 34, en "besmet" geraakt tijdens DeForGer, Valkenburg 1990.
Cees
Cees
- CR-74050
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: CR-74050
Ik behoor tot de oudjes die het forum bevolken. 52 jaar jong en sinds mijn 12e echt bezig met vliegtuigen. Maar wat wil je als je bent geboren en opgetogen in Soesterberg! Mooie tijden op Soesterberg beleefd in de tijd dat er nog Phantoms en Eagles van het 32ste rondvlogen. Nu zijn we aangewezen op velden verder weg, maar het spotterbloed blijft stromen.
Cheers, Dick Wels
Cheers, Dick Wels
http://www.reccereports.com
All about military aviation
All about military aviation
- De Verrekieker
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Allround
- Subscriber Scramble: Indeed
Al ruim 44 jaar en ik krijg er nog steeds geen genoeg van.
Het spotten zit in de familie (vader,oom) ben er ook mee besmet geraakt.
Thuisbasis is NAS De Kooy .
Fietste er dagelijks langs naar school (Breezand-Den Helder)
Eerst met pen, papier en verrekijker. Later ook nog fotografie.
Eerste echte spotters ervaring op Leeuwarden op woensdag 8-8-1984 (top dag) .
Eerste vliegshow op vrijdag 16-6-1978 op Deelen. (UH-14A 263 stond er alleen deze dag)
Bijnaam heb ik gekregen tijdens mijn diensttijd op de Cornfieldrange .
Greetz Elvin Cornelissen
Het spotten zit in de familie (vader,oom) ben er ook mee besmet geraakt.
Thuisbasis is NAS De Kooy .
Fietste er dagelijks langs naar school (Breezand-Den Helder)
Eerst met pen, papier en verrekijker. Later ook nog fotografie.
Eerste echte spotters ervaring op Leeuwarden op woensdag 8-8-1984 (top dag) .
Eerste vliegshow op vrijdag 16-6-1978 op Deelen. (UH-14A 263 stond er alleen deze dag)
Bijnaam heb ik gekregen tijdens mijn diensttijd op de Cornfieldrange .
Greetz Elvin Cornelissen
Last edited by De Verrekieker on 27 May 2013, 21:49, edited 5 times in total.
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
Intussen hoor ik ook al bij de ouderen. Ik ben bijna 49 en sinds heel jonge jaren gek op alles dat vliegt. Eerste open dag was Gilze-Rijen waar de rood-wit-blauwe F-16's stonden en vlogen (1978?). Als tiener op de fiets naar militaire vliegvelden, vooral Laarbruch, om te fotograferen. En de registraties achter op een giroponskaart doorgeven aan Scramble. Als tiener ook zweefvliegen. En daarna mijn grote droom gestart, aangenomen bij de luchtmacht voor de opleiding tot F-16 vlieger (1983). Door persoonlijke omstandigheden helaas de opleiding voortijdig moeten stoppen. Krijg nog steeds fysiek kippenvel van het geluid van een jet, maar doe niets in de luchtvaart.
- attila.szabo
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: ja
48,5 jaar jong en sinds 1981 aan het spotten, thuisveld is Gilze, starte met rotatie van UH Aardvarks... en de FF Eagles deployment.
Eerste Opendag van KLu op Soesterberg '81!
Eerste NL-veld naast Gilze is natuurlijk het J79-rookgordijn van Volkel, eerste veld in D is Wildenrath en in B natuurkijk KeeBee.
Hoogtepunten AirFete's op Mildenhall, met de rook van de Burgers tussen de static kisten, bezoek USS America voor de kist van Cannes of de Tiger Meet van Portugese Gina's...
Leuk waren en zijn de TLP's van Florennes en de FF's op Leeuwarden.
En een zeer persoonlijke keuze is het Hongaarse Taszár, geboren in Breda uit Hongaarse ouders, heeft dit land voor mij een aparte plaats!
Eerste Opendag van KLu op Soesterberg '81!
Eerste NL-veld naast Gilze is natuurlijk het J79-rookgordijn van Volkel, eerste veld in D is Wildenrath en in B natuurkijk KeeBee.
Hoogtepunten AirFete's op Mildenhall, met de rook van de Burgers tussen de static kisten, bezoek USS America voor de kist van Cannes of de Tiger Meet van Portugese Gina's...
Leuk waren en zijn de TLP's van Florennes en de FF's op Leeuwarden.
En een zeer persoonlijke keuze is het Hongaarse Taszár, geboren in Breda uit Hongaarse ouders, heeft dit land voor mij een aparte plaats!
grtz. Attila the Hun.
Nikonian
Photo58nl
Nikonian
Photo58nl
- Nilson
- Scramble Master
- Type of spotter: gooseproof
- Subscriber Scramble: Nilson
43 (mentaal maximaal15 op een goede dag)! Al 33 jaar besmet en begonnen op EHSB! Begonnen in een luier en zal daar ook mee eindigen !
Arnold van L aka N. Holgersson aka Nilson!
Arnold van L aka N. Holgersson aka Nilson!
life is good, but a good life is better
- perrie
- Scramble Addict
- Type of spotter: mil
- Subscriber Scramble: perrie
Ik ben 39. In 1989 van buiten het veld de open dag Volkel gezien. Gave massastart aan het einde voor de baseattack.
Daarna op 24 november 1992 met kameraad Maurits naar Volkel geweest. Volgens mij was dat nog met de OVkaart. Die maakte het mogelijk om bijv. ook naar Leeuwarden, Valkenburg of Soesterberg te gaan als daar leuke oefeningen en rotaties waren.
Terug naar november '92: Volkel hield oefening Volkit (Volkel Integrated Training). Man, daarna was ik besmet met het virus. Er vlogen Amerikaanse F-14A Tomcats, Hornets en Soesterberg Eagles mee, Canadese Hornets, Engels Buccaneers, Duitse Tornado's en veel KLu F-16's.
Florennes meer dan 60 keer bezocht. De TLP was een geweldige oefening die garant stond voor veel gave foto's (dia's) en nummers. De F-117A's op Gilze waren ook prachtig, en meerdere jaren spotten in Israël was bijzonder! Frisian Flag, FWIT, Ampletrain, super!
Tegenwoordig zo nu en dan naar Ramstein met Maurits, luisterend naar Iron Maiden, Paradise Lost, Nightwish of goede 'rock en pop classics'.
Ook jaarlijks naar Engeland, o.a. Voor de RIAT. Stoppen lukt niet meer, inmiddels gaan de kinderen zo nu en dan mee.
Benieuwd naar meer ervaringen van medeverslaafden
Daarna op 24 november 1992 met kameraad Maurits naar Volkel geweest. Volgens mij was dat nog met de OVkaart. Die maakte het mogelijk om bijv. ook naar Leeuwarden, Valkenburg of Soesterberg te gaan als daar leuke oefeningen en rotaties waren.
Terug naar november '92: Volkel hield oefening Volkit (Volkel Integrated Training). Man, daarna was ik besmet met het virus. Er vlogen Amerikaanse F-14A Tomcats, Hornets en Soesterberg Eagles mee, Canadese Hornets, Engels Buccaneers, Duitse Tornado's en veel KLu F-16's.
Florennes meer dan 60 keer bezocht. De TLP was een geweldige oefening die garant stond voor veel gave foto's (dia's) en nummers. De F-117A's op Gilze waren ook prachtig, en meerdere jaren spotten in Israël was bijzonder! Frisian Flag, FWIT, Ampletrain, super!
Tegenwoordig zo nu en dan naar Ramstein met Maurits, luisterend naar Iron Maiden, Paradise Lost, Nightwish of goede 'rock en pop classics'.
Ook jaarlijks naar Engeland, o.a. Voor de RIAT. Stoppen lukt niet meer, inmiddels gaan de kinderen zo nu en dan mee.
Benieuwd naar meer ervaringen van medeverslaafden
- phantomphreak
- Scramble Junior
- Type of spotter: F3
41 jaar oud. Begonnen in 1979 met de open dag op Twente. Hans Könings in een prachtige demo NF-5. Later (1980) is hij helaas gecrasht. Daarna met ups en downs altijd met de hobby bezig geweest. Eerst fanatiek nummertjes spotten en fotograferen, nu alleen nog met fotografie.
De velden waar ik nog steeds naar terug verlang: Hopsten, Wildenrath en vooral Gütersloh..
Deze foto is van 6 augustus oktober 1991 op Gütersloh, gemaakt met mijn oude Ricoh XR20 SP, handmatig scherpstellen en doorspoelen..
S35XD Draken AR-120, Esk.729, Gütersloh, August 6th 1991 by Gerben Wessels, on Flickr
Those were the days..
Groetjes,
Gerben
De velden waar ik nog steeds naar terug verlang: Hopsten, Wildenrath en vooral Gütersloh..
Deze foto is van 6 augustus oktober 1991 op Gütersloh, gemaakt met mijn oude Ricoh XR20 SP, handmatig scherpstellen en doorspoelen..
S35XD Draken AR-120, Esk.729, Gütersloh, August 6th 1991 by Gerben Wessels, on Flickr
Those were the days..
Groetjes,
Gerben
my fotos on Flickr: http://www.flickr.com/photos/gerbenwessels/sets
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Hoi,
Vliegtuig gek al vanaf dat ik 2 jaar oud was...(kan me er alleen nog weinig van herinneren)
Echt gaan spotten vanaf 1991 maar dan alleen nog de foto's..( ben hier een heleboel van kwijt geraakt..grrrrrrr)
Nummertjes vanaf 1992..
Ben nu 40.
En inmiddels al weer 14 jaar en 2 maanden werkzaam op Schiphol..
Grt,
Michel
Vliegtuig gek al vanaf dat ik 2 jaar oud was...(kan me er alleen nog weinig van herinneren)
Echt gaan spotten vanaf 1991 maar dan alleen nog de foto's..( ben hier een heleboel van kwijt geraakt..grrrrrrr)
Nummertjes vanaf 1992..
Ben nu 40.
En inmiddels al weer 14 jaar en 2 maanden werkzaam op Schiphol..
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- Martijn...
- Scramble Junior
25, spotter sinds ik samen met opa en oma naast de Kaagbaan stond op het parkeerterrein, paar jaartjes dus
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50