KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als dat nieuwe interieur er niet in gaat vlieg je over 7 jaar rond met dik 15 jaar oud interieur, wat op het moment van installeren eigenlijk al achterhaald was. De KLM WBC loopt nu al redelijk 'achter' qua comfort en voorzieningen (helemaal los van de service). KLM zou alleen maar achter de feiten aan blijven hobbelen en klanten weggeven aan de concurrenten.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben helaas het papiertje van de leasetermijnen van de 744 even zoek. Ik kom hier later nog even op terug.
VWB de vervanger van de 744 full pax? Is de nieuwe 77X daar wellicht geen goede kandidaat voor? Leveringen gepland vanaf 2019...
De 77W naar de caraibbean zie ik inderdaad niet gebeuren, daarvoor is de 333 vele malen geschikter qua performance.
VWB de vervanger van de 744 full pax? Is de nieuwe 77X daar wellicht geen goede kandidaat voor? Leveringen gepland vanaf 2019...
De 77W naar de caraibbean zie ik inderdaad niet gebeuren, daarvoor is de 333 vele malen geschikter qua performance.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoezo performance van de 77W? Die kist gaat ook naar Quito. Dan moet St Maarten - Curacao - Amsterdam toch ook wel lukken of mis ik wat? Ik weet alleen niet of een 77W op het platform past in St Maarten.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat -300ER meer doelt op de overkill aan performance die de 77W heeft t.o.v. de 333. Overkill is leuk, maar kost ook geld. Dat megavliegbereik en al die vrachtruimte heb je naar de Antillen niet nodig.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen. En wat het betreft de Boeing 777-9X is een goede vervanger voor Boeing 747-400, maar terwijl de KLM met Boieing 777-300ER een goede toestel met 415 passagiers vliegt op drukke routes. Ik denk dat de KLM hoogstwaarschijnlijk met de Boeing 777-9X ongeveer 450 passagiers zal vervoeren op routes waar veel vraag van toerisme of zakelijke toerisme is. Niet echt een toename van passagiersvervoer tussen orignele 777 en 777X.B767-300ER wrote:Ben helaas het papiertje van de leasetermijnen van de 744 even zoek. Ik kom hier later nog even op terug.
VWB de vervanger van de 744 full pax? Is de nieuwe 77X daar wellicht geen goede kandidaat voor? Leveringen gepland vanaf 2019...
De 77W naar de caraibbean zie ik inderdaad niet gebeuren, daarvoor is de 333 vele malen geschikter qua performance.
Wat KLM ook kan betreffen dat ze in de toekomst geen Airbus A380 of Boeing 747-8i zal aanschaffen, want er is daar bijna geen markt meer voor of er is bijna geen mogelijkheid dat de KLM met VLA's vol zien te krijgen. Wel is een kans dat de KLM na Airbus A350-900 en Boeing 787-900 een grotere versie van Airbus A350 of Boeing 787 zal aanschaffen, bijvoorbeeld Airbus A350-1000 of Boeing 787-10.
Het neemt aan dat de KLM liefst vliegtuigen met 2 motoren in haar vloot wil hebben dan met een viermotorig of driemotorige toestellen. Dat is voor de KLM wat voordeliger met brandstof omgaan maar bespaart men ook veel kerosine kosten.
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, je mist wat....Het gaat er ook om of een type qua performance in staat is om een doorstart/take off te maken met N-1 met een natte baan vanwege de berg achter de startbaan. Als een 747 op het platform past, dan zal een 777 ook wel passen.wingview wrote:Hoezo performance van de 77W? Die kist gaat ook naar Quito. Dan moet St Maarten - Curacao - Amsterdam toch ook wel lukken of mis ik wat? Ik weet alleen niet of een 77W op het platform past in St Maarten.
create your own database with www.spottingmode.com
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat lijkt me sterk. De -8X krijgt de specs om de -200LR te vervangen. Dat betekent een hoop vliegtuig extra om de ULR routes te kunnen volbrengen. Routes die de KLM niet heeft en ook nooit meer zal hebben. Daarmee wordt het een erg duur vliegtuig en is de A350 een veel betere optie.Berven wrote:Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen.
Die hele -8X is een doodgeboren kist, net als de 748i overigens (zou er toch iets met die 8 zijn....).
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Boeing slaat wel een rare weg in, zodat ze met Boeing 747-8 de weg hebben ingeslagen om vernieuwde versie ontwerpen met alle technologie van Boeing 787. Ik vind het niet zo slim van Boeing eigenlijk. Maar goed, KLM zal beter moeten kijken naar Boeing 777-9X en Airbus A 350-1000 om die grote vraag te kunnen voldoen. Erwin, je hebt gelijk in, wat het ook met ultra lange routes die KLM niet heeft, bijvoorbeeld non-stop van Amsterdam naar Sydney of Melbourne in Australië of Auckland in Nieuw Zeeland. Kortom is de vraag en de markt van ultra lange routes is te krap en duur voor de maatschappij om winsten positief uit te drukken.ehusmann wrote:Dat lijkt me sterk. De -8X krijgt de specs om de -200LR te vervangen. Dat betekent een hoop vliegtuig extra om de ULR routes te kunnen volbrengen. Routes die de KLM niet heeft en ook nooit meer zal hebben. Daarmee wordt het een erg duur vliegtuig en is de A350 een veel betere optie.Berven wrote:Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen.
Die hele -8X is een doodgeboren kist, net als de 748i overigens (zou er toch iets met die 8 zijn....).
Erwin
Boeing 777-200LR verkoopt ook niet echt goed tegenover normale Boeing 777-200ER. Ik ga vanuit dat de langeafstand vloot van de KLM in 2020-2030 van: Boeing 787-9, Boeing 787-10, Airbus A350-900, Boeing 777-9X, Boeing 777-300ER en Airbus A350-1000. Dus het kan zijn dat de Boeings 777-200ER mogelijk in die tijdsbestek de vloot moeten verlaten. En Europavloot: Boeing 737-7MAX, Boeing 737-8MAX, Boeing 737-9MAX. De communtervloot: Bombardier CS100 en CS300 als vervangers van Embreaer ERJ-195's. Dat is maar een voorspelling van mij wat de KLM samen met Air France zou gaan doen met vlootvernieuwingsprogramma. Wat de KLM-dochter Transavia betreft zullen ze ook paar toestellen bestellen van Boeings 737-MAX, Boeing 737-7MAX en Boeing 737-8MAX, misschien ook Boeing 737-9MAX. Die zullen dan oudere Boeing 737NG's vervangen t.b.v. kerosine kosten besparing.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel.76-er wrote:Ik denk dat -300ER meer doelt op de overkill aan performance die de 77W heeft t.o.v. de 333. Overkill is leuk, maar kost ook geld. Dat megavliegbereik en al die vrachtruimte heb je naar de Antillen niet nodig.
Daarom is de 332/333 een vele malen geschiktere kist voor het caraibisch gedeelte van ons koninkrijk...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien Boeing 787-9 in de toekomst naar Carabisch gedeelte van ons koninkrijk, zou best heel goed kunnen. Die vervoeren iets meer passagiers dan Airbus A330-200.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is voor de caribbean inderdaad de ideale vervanger.
Hoor trouwens geruchten dat Boeing bezig is ism KLM voor het ontwerpen van een 747-8 Combi. Iemand die dat kan bevestigen? Kan er niets over terugvinden op het net.
Hoor trouwens geruchten dat Boeing bezig is ism KLM voor het ontwerpen van een 747-8 Combi. Iemand die dat kan bevestigen? Kan er niets over terugvinden op het net.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gister is PH-BFU teruggekomen van haar D check. Is er direct weer een andere 744 vertrokken naar Kuala Lumpur? Zo nee, welke is de volgende en wanneer gaat deze?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tis een drukke boel met de D-checks voor de 74's. Het zal hun laatste wel zijn, tenzij ze er vanaf 2017/18 er nóg een keer 5 jaar aan vast willen plakken. Technisch kan het, economisch...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
76-er,
Technisch kunnen ze tot 140.000 vlieguren of 160.000 vlieguren?
Volgens mij zit de oudste KLM 744 zo rond de 110.000?
Technisch kunnen ze tot 140.000 vlieguren of 160.000 vlieguren?
Volgens mij zit de oudste KLM 744 zo rond de 110.000?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.