wingview wrote:MCT z'n laatste ritje gehad naar Nairobi vv?
Oorspronkelijk wel, maar nu MCR stuk staat morgen nog een bonusrondje KGL-NBO. Daarna is het echt over en uit voor MCT.
wingview wrote:MCT z'n laatste ritje gehad naar Nairobi vv?
Leg de schuld bij de crisis, leg de schuld bij Parijs. ( lukratieve Milaan lading gaat via CDG niet meer via AMS).76-er wrote:Dat maakt niet zo heel veel uit, meestal gaan ze toch volume-gelimiteerd op stap. De ERF maakt z'n winst voornamelijk op de lange stukken als AMS-JNB of tot voor kort PVG-AMS, even afgezien van het brandstofverbruik. Toen MP zelf nog bezig was met de Classic vervanging was de ERF dan ook niet in beeld, de belangstelling ging voornamelijk uit naar de standaard -400F. Op papier is het verschil tussen BCF en ERF in maximum payload 6 ton, maar in de praktijk zie je dat niet terug.
Denk niet dat CSNC het grootste probleem is op de route.76-er wrote:Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
The Dude wrote:Denk niet dat CSNC het grootste probleem is op de route.76-er wrote:Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
CSNC werkt redelijk samen met AF/KL/MP
Meer Air bridge die ook door vliegt naar PVG ( volgens mij 2 dagelijkse 74Y/748F SVO-PVG ).
Ach, zodra ABC de rechten krijgt die het wil hebben op, als ik het goed heb, Hahn, zullen ze waarschijnlijk toch minder vliegen op AMS. In ieder geval verdient er nu nog iemand in Nederland aan ze. Ook hebben de afgelopen jaren al veel meer maatschappijen tussen China en AMS cargo gevolgen (het aantal vluchten is volgens mij nog steeds niet zoals op het hoogtepunt), dus om de concurrentie de schuld te geven is gemakkelijk. Daarnaast, wij willen toch allemaal zo min mogelijk betalen voor onze produkten in de winkels? Lijkt mij dat er een duidelijk kostenverschil is tussen MP en andere maatschappijen, wat zich uiteindelijk vertaalt in de prijs die iemand voor een produkt in de winkel betaalt.76-er wrote:V.w.b. SVO: na het stoppen van PVG had MP de intentie om AMS-SVO-ALA-HKG te gaan vliegen, mocht niet van de Russen. En intussen wordt ABC op AMS geen strobreed in de weg gelegd.
Klopt. De uitfasering was al eerder aangekondigd alhier. Sad to seecHabu wrote:Een vogeltje heeft mij net ingefluistert dat de PH-MCT in H32 staat, inmiddels retour eigenaar.
Deze zou naar den USA gaan om gereduceert te worden tot onderdelen / schroot.
Had dat niet gewoon met de termijn van de leasecontracten te maken. Als dat het beide niet is, zou ik het ook niet weten.mac wrote:Hmm, die geruchten gingen toch sterk de ronde. Want de mcy is toch het lelijke eensje in de vloot. Waarom is dan de swap gedaan? Misschien heeft 76-er een antwoord hierop.
[ Post made via Mobile Device ]
Lijkt mij ook. Maar ja het is niet andersmac wrote:Misschien wel. Ik heb het natuurlijk van horen zeggen. Maar de MCY heeft eerst een C-check gehad voordat ie weer dienst kwam doen en heeft nog regelmatig last van klachtjes. Athans volgens de jongens (dames) die ermee de wereld over crossen. En als de mct niet duurder was dan snap ik de swap niet. Zeker nu de mct richting Budweiser gaat moet het mogelijk zijn geweet een gunstige leaseprijs te bedingen.
[ Post made via Mobile Device ]