Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Verkocht of lease?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Martinair is nooit eigenaar geweest van die kist. Teruggegaan naar de leasemaatschappij. Hetzelfde gaat met de andere bcf gebeuren per 1 januari.
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ja lees het net in de nieuwe "Op De Bok" xD
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Pardon?mac wrote:Teruggegaan naar de leasemaatschappij. Hetzelfde gaat met de andere bcf gebeuren per 1 januari.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
76-er
De MPS gaat ook foetsie!
De MPS gaat ook foetsie!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Weer wat geleerd.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nog steeds niets gehoord over het verdwijnen van MPS.
Wel staat MCY gepland voor een testvlucht op 16-12.
Wel staat MCY gepland voor een testvlucht op 16-12.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat had je van de MPR toch ook niet? Of Wel?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Jawel, uitfasering van MPR is vrij lang vantevoren gecommuniceerd.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Oke
Naja ik heb geen datum oid. Alleen gehoord dat dat in 2013 ook gaat gebeuren.
Verder geen nadere info.
Naja ik heb geen datum oid. Alleen gehoord dat dat in 2013 ook gaat gebeuren.
Verder geen nadere info.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MPS is oud nieuws.76-er wrote:Nog steeds niets gehoord over het verdwijnen van MPS.
Wel staat MCY gepland voor een testvlucht op 16-12.
MCY 15 dec 16 dec 2e vlucht.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MPS gaat de 19e weer 'gewoon' vliegen.ErwinS wrote:MPS is oud nieuws.76-er wrote:Nog steeds niets gehoord over het verdwijnen van MPS.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De Finnen ruiken kansen:
Finnair vestigt tweede Europese cargohub in Brussel
07 januari 2013
Finnair maakt van Brussels Airport een vrachthub voor continentaal Europa. Daarmee krijgt Brussel er in één klap 14 Aziatische bestemmingen bij.
Vanaf maart zal Finnair Cargo twee keer per week een vlucht inzetten die start in Hongkong en via Helsinki en Brussel naar Chicago gaat. Dit toestel doet op de retourvlucht, die start in New York JFK, eerst Brussel aan en vliegt dan via Helsinki verder naar Hongkong.
Het toestel wordt geleast van Nordic Global Airlines, waarin Finnair voor 40% participeert. Nordic is onder zijn eigen logo al actief met Afrika-vluchten op Ostend Airport. Gedelegeerd-bestuurder Juha Järvinen van Finnair Cargo zegt dat zijn maatschappij met deze opzet feedering wil aansturen voor zijn Aziatische vluchten vanuit Helsinki. Deze worden uitgevoerd met Airbus A330/340's in passagiersconfiguratie. "Brussels Airport biedt ons een betere toegang tot continentaal Europa", zegt Järvinen.
Finnair is de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die, gebruikmakend van de nieuwe Europese regelgeving op het vlak van verkeersrechten, Brussels Airport uitkiest als hub, zegt Steven Polmans, Head of Cargo van The Brussels Airport Company.
Polmans toont zich vooral opgetogen over de bijkomende Aziatische bestemmingen die nu dankzij Finnair Cargo vanuit Brussel kunnen worden aangeboden. 'Want de verschillende cargocarriers uit het Verre Oosten die ook nu al Brussels Airport aanvliegen, bedienen hoofdzakelijk de Amerikaanse markt', zegt hij.
Finnair Cargo vliegt deze zomer vanuit Helsinki met passagierstoestellen naar Nagoya, Osaka, Tokio Narita, Seoul, Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Xi'an, Hanoi, Delhi, Bangkok en Singapore. Daarnaast worden Honkong en Mumbai nog eens bediend met MD-11's. De capaciteit van Finnair Cargo wordt in Brussel verkocht door general sales and services agent ATC Aviation.
Bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/Modal ... fault.aspx
Kan ze geen ongelijk geven. Zitten zo bovendien mooi tussen CDG en AMS in.
Finnair vestigt tweede Europese cargohub in Brussel
07 januari 2013
Finnair maakt van Brussels Airport een vrachthub voor continentaal Europa. Daarmee krijgt Brussel er in één klap 14 Aziatische bestemmingen bij.
Vanaf maart zal Finnair Cargo twee keer per week een vlucht inzetten die start in Hongkong en via Helsinki en Brussel naar Chicago gaat. Dit toestel doet op de retourvlucht, die start in New York JFK, eerst Brussel aan en vliegt dan via Helsinki verder naar Hongkong.
Het toestel wordt geleast van Nordic Global Airlines, waarin Finnair voor 40% participeert. Nordic is onder zijn eigen logo al actief met Afrika-vluchten op Ostend Airport. Gedelegeerd-bestuurder Juha Järvinen van Finnair Cargo zegt dat zijn maatschappij met deze opzet feedering wil aansturen voor zijn Aziatische vluchten vanuit Helsinki. Deze worden uitgevoerd met Airbus A330/340's in passagiersconfiguratie. "Brussels Airport biedt ons een betere toegang tot continentaal Europa", zegt Järvinen.
Finnair is de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die, gebruikmakend van de nieuwe Europese regelgeving op het vlak van verkeersrechten, Brussels Airport uitkiest als hub, zegt Steven Polmans, Head of Cargo van The Brussels Airport Company.
Polmans toont zich vooral opgetogen over de bijkomende Aziatische bestemmingen die nu dankzij Finnair Cargo vanuit Brussel kunnen worden aangeboden. 'Want de verschillende cargocarriers uit het Verre Oosten die ook nu al Brussels Airport aanvliegen, bedienen hoofdzakelijk de Amerikaanse markt', zegt hij.
Finnair Cargo vliegt deze zomer vanuit Helsinki met passagierstoestellen naar Nagoya, Osaka, Tokio Narita, Seoul, Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Xi'an, Hanoi, Delhi, Bangkok en Singapore. Daarnaast worden Honkong en Mumbai nog eens bediend met MD-11's. De capaciteit van Finnair Cargo wordt in Brussel verkocht door general sales and services agent ATC Aviation.
Bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/Modal ... fault.aspx
Kan ze geen ongelijk geven. Zitten zo bovendien mooi tussen CDG en AMS in.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gewaagd. Zeker ondat ik hier geleerd heb dat er met vracht vanaf west Europa geen stuiver te verdienen is cq geen vraag is naar capacitieit. Het zal me benieuwen.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ze zullen het niet zomaar doen.
Zouden de MPP en MPQ ook niet terugkomen?
Zouden de MPP en MPQ ook niet terugkomen?