NAC Fokker-130
Forum rules
Re: Rekkof F-120NG Series
Lekker al die pop up reclame voor 'live sports' op die NG website. Staat niet echt professioneel moet ik zeggen.
Erwin
Erwin
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
- Posts: 2679
- Joined: 09 Aug 2004, 12:38
Re: Rekkof F-120NG Series
Jammer van de spam-popups op de website.
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof F-120NG Series
Dit jaar kan ik niet naar de Aviation Knowledge & Career Day op de HvA...
Zag op het programma dat NGAircraft wel weer een presentatie geeft, dit was ook gelijk de enige spreker die mij een beetje interesseerde/leuk leek.
Mocht er iemand van hier gaan, kan hij/zij dan een kleine samenvatting plaatsen?
Zag op het programma dat NGAircraft wel weer een presentatie geeft, dit was ook gelijk de enige spreker die mij een beetje interesseerde/leuk leek.
Mocht er iemand van hier gaan, kan hij/zij dan een kleine samenvatting plaatsen?
Re: Rekkof F-120NG Series
Ik zal er zijn, zal proberen wat dingetjes voor je te onthouden!
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: Rekkof F-120NG Series
Ik zit er morgen als HvA Aviation Logistics student ook, zal zeker wat opschrijven!
Greetz,
Toppiero
Toppiero
Re: Rekkof F-120NG Series
Oeps... Programmaboekje met notities ligt nog in de trein...
Wat feitjes die nog in mijn hoofd hangen:
P&W motoren, engine mount en nacelle zijn ontworpen en worden getest.
November 2012 is testmodel Q-001 (msn: 11242) aangeschaft door NG aircraft.
Serieuze interesse getoond door: Turkish Airlines, Lufthansa, Qantas, indiGo, Virgin Australia en nog een aantal partijen.
Prototype wordt begin 2015 gebouwd, alleen vleugels, halverwege ook nieuwe motoren, half 2016 de nieuwe avionica.
Half 2015 tot half 2016 testvluchten.
Laatste kwartaal 2017 staan testvluchten met productietoestellen gepland.
Sorry dat ik niet meer heb kunnen meenemen!
Wat feitjes die nog in mijn hoofd hangen:
P&W motoren, engine mount en nacelle zijn ontworpen en worden getest.
November 2012 is testmodel Q-001 (msn: 11242) aangeschaft door NG aircraft.
Serieuze interesse getoond door: Turkish Airlines, Lufthansa, Qantas, indiGo, Virgin Australia en nog een aantal partijen.
Prototype wordt begin 2015 gebouwd, alleen vleugels, halverwege ook nieuwe motoren, half 2016 de nieuwe avionica.
Half 2015 tot half 2016 testvluchten.
Laatste kwartaal 2017 staan testvluchten met productietoestellen gepland.
Sorry dat ik niet meer heb kunnen meenemen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof F-120NG Series
Thanks anyways!!
Misschien dat toppiero nog wat kan aanvullen... Hoop nog steeds dat het slaagt
Misschien dat toppiero nog wat kan aanvullen... Hoop nog steeds dat het slaagt
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: Rekkof F-120NG Series
Nog even ter aanvulling:
De te gebruiken motoren zijn dezelfde als die bij de MRJ. Verder zijn, volgens de berekeningen, de operating costs hetzelfde als bij een 90-zitter en zijn de costs per seatmile hetzelfde als bij een 150-zitter. De kist(F120, die met ong 125 stoelen) krijgt een range van 2100 NM en de F90 krijgt een range van 2200NM. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de nieuwe P&W motoren en het lage gewicht. Verder zijn ze ongeveer op driekwart van het ontwerp proces.
Mocht ik iets vergeten zijn, zal ik het hier nog postem . Moet zeggen dat ik het een erg interessante presentatie vond.
[ Post made via Mobile Device ]
De te gebruiken motoren zijn dezelfde als die bij de MRJ. Verder zijn, volgens de berekeningen, de operating costs hetzelfde als bij een 90-zitter en zijn de costs per seatmile hetzelfde als bij een 150-zitter. De kist(F120, die met ong 125 stoelen) krijgt een range van 2100 NM en de F90 krijgt een range van 2200NM. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de nieuwe P&W motoren en het lage gewicht. Verder zijn ze ongeveer op driekwart van het ontwerp proces.
Mocht ik iets vergeten zijn, zal ik het hier nog postem . Moet zeggen dat ik het een erg interessante presentatie vond.
[ Post made via Mobile Device ]
Greetz,
Toppiero
Toppiero
- js51672
- Scramble Addict
- Posts: 2279
- Joined: 04 Nov 2002, 08:46
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
- Location: EHEH and EHBD area
Re: Rekkof F-120NG Series
Fantastisch om te lezen als oud Fokker medewerker......
Let's go for it...
Let's go for it...
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof F-120NG Series
Nog een ding, hebben ze iets gezegd over een potentiele locatie?
Ik herinner mij van vorig jaar dat Lelydorp, Twente en Woensdrecht genoemd werden.
Maar aangezien Twente niet doorgaat en Woensdrecht niet uit mag breiden (als ik het goed begrijp) blijft er weinig over
Ik herinner mij van vorig jaar dat Lelydorp, Twente en Woensdrecht genoemd werden.
Maar aangezien Twente niet doorgaat en Woensdrecht niet uit mag breiden (als ik het goed begrijp) blijft er weinig over
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Rekkof F-120NG Series
Ah grappig, stelde zojuist dezelfde vraag bij Lelystad forum. Even vergeten dat hier ook natuurlijk een topic is voor de F120NG.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Lelystad heeft nog steeds de meeste groeimogelijkheden van die velden.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Lelystad heeft nog steeds de meeste groeimogelijkheden van die velden.
Re: Rekkof F-120NG Series
Enne... Waarom zou de produktie niet 'gewoon' in Brazilië kunnen plaatsvinden, of China?
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof F-120NG Series
Omdattuh, vorig jaar op de presentatie gezegd werd dat hoofdkantoor en Final Assembly in NL zouden blijven. Dus tot er anders gemeld wordt ga ik daar nog steeds van uit....
Re: Rekkof F-120NG Series
Uh-huh. Dusss, dan komen de onderdelen uit Brazilië en UK per boot in Lelystad aan...? Of gaan we de baan in Lelytown even verlengen zodat de vrachtkisten met onderdelen kunnen landen? Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik sta bekend om mijn scepsis in dit dossier, maar ik gun het Lelystad wel.
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Rekkof F-120NG Series
Wegtransport vanaf Schiphol? Ik zeg maar iets doms...
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009