EHAM 25-11-2012
Moderator: gatso76
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 25-11-2012
Hij Staat nu niet meer op R72 Rayadam. Hij staat op Oost.
Zie 2 posts boven de jouwe
Zie 2 posts boven de jouwe
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 12573
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: EHAM 25-11-2012
Hello330/340 wrote:22 en 18R op dit moment. 24 voor vertrek, sommige v/d 18L.Bastiaan Middelkoop wrote:Landing on 22? According http://schiphol.dutchplanespotters.nl/runways.php
UIA URGAO net geland op de 24.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
All my posted timings are local !
-
- Scramble Master
- Posts: 12573
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: EHAM 25-11-2012
Hello
Israir A320 4XABF tax. Out for dep.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
Israir A320 4XABF tax. Out for dep.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
All my posted timings are local !
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: EHAM 25-11-2012
En daar gaat hij nu weer van weg ! (13:25 SBS)Royaljordanian wrote:Hello330/340 wrote:22 en 18R op dit moment. 24 voor vertrek, sommige v/d 18L.Bastiaan Middelkoop wrote:Landing on 22? According http://schiphol.dutchplanespotters.nl/runways.php
UIA URGAO net geland op de 24.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
Grtz, Jan
Re: EHAM 25-11-2012
At a windy east,1330 lt
CS-DFF FA2000
CS-DRP HS125
OE-GYB HS1215
N360HS C560
OE-ICF FA900
OO-ACT FA900
And lots of photografers,near the 22
CS-DFF FA2000
CS-DRP HS125
OE-GYB HS1215
N360HS C560
OE-ICF FA900
OO-ACT FA900
And lots of photografers,near the 22
Rgds,Martin.
Re: EHAM 25-11-2012
Gebeurt het vaker dat een toestel op een laat moment afwijkt van de bedoelde landingsbaan?
Na de landing van de A380 op de 27 i.p.v. de 22 was ik benieuwd of B747's wel op de 22 gingen landen. Ik volgde de CAO1037. Zowel deze als de A380 draaiden een rondje boven Lelystad en vlogen toen richting Almere. De A380 vloog vervolgens door richting de 27, Buitenveldertbaan.
De CAO1037 week na Almere af om naar het noordwesten te vliegen richting Monnikendam en vandaar weer naar het zuidwesten te vliegen richting de 22. Op een volgens mij heel laat moment (boven het Nieuwe Meer) is die toch afgeweken om op de 24 te landen, Kaagbaan.
Wat denken jullie? Was de 22 toch te kort en is er inderdaad op het laatste moment afgeweken?
Na de landing van de A380 op de 27 i.p.v. de 22 was ik benieuwd of B747's wel op de 22 gingen landen. Ik volgde de CAO1037. Zowel deze als de A380 draaiden een rondje boven Lelystad en vlogen toen richting Almere. De A380 vloog vervolgens door richting de 27, Buitenveldertbaan.
De CAO1037 week na Almere af om naar het noordwesten te vliegen richting Monnikendam en vandaar weer naar het zuidwesten te vliegen richting de 22. Op een volgens mij heel laat moment (boven het Nieuwe Meer) is die toch afgeweken om op de 24 te landen, Kaagbaan.
Wat denken jullie? Was de 22 toch te kort en is er inderdaad op het laatste moment afgeweken?
-
- Scramble Master
- Posts: 3104
- Joined: 11 Jun 2005, 14:39
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
- Location: amsterdam
- Contact:
Re: EHAM 25-11-2012
Hallo,
Tot nu toe nog nooit een geladen B747 zien landen op 22
Dus bij een stormachtige wind wordt er doorgevlogen naar de 24
Adriaan.
Tot nu toe nog nooit een geladen B747 zien landen op 22
Dus bij een stormachtige wind wordt er doorgevlogen naar de 24
Adriaan.
-
- Scramble Master
- Posts: 12573
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: EHAM 25-11-2012
Hello
Oost
Dep
15.25 PHILC DF3 naar VIE HG73
16.00 NJE704L CSDRP H25 naar NCE K14
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
Oost
Dep
15.25 PHILC DF3 naar VIE HG73
16.00 NJE704L CSDRP H25 naar NCE K14
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
All my posted timings are local !
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: EHAM 25-11-2012
A380 mag niet landen op de 22 conform de NOTAMS.
Op de 22 kan een 747 prima landen, al wel vaker gezien met dit soort weer.
Dat die CAO naar de 24 ging is denk ik gedaan omdat deze naar het Sierra platform moest en er ruimte voor was op de 24 (als in weinig vertrekkend verkeer). Op deze manier komen ook wel eens cityhoppers binnen op de 24 wanneer 22 of 27 in gebruik is voor landen, scheelt taxiën.
Op de 22 kan een 747 prima landen, al wel vaker gezien met dit soort weer.
Dat die CAO naar de 24 ging is denk ik gedaan omdat deze naar het Sierra platform moest en er ruimte voor was op de 24 (als in weinig vertrekkend verkeer). Op deze manier komen ook wel eens cityhoppers binnen op de 24 wanneer 22 of 27 in gebruik is voor landen, scheelt taxiën.
Re: EHAM 25-11-2012
Gebeurt en kan wel. Al enkele keer gezien dat op 22 een. bult land.cyclingdutchman wrote:Hallo,
Tot nu toe nog nooit een geladen B747 zien landen op 22
Dus bij een stormachtige wind wordt er doorgevlogen naar de 24
Adriaan.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- Xanadu_A343
- Scramble Senior
- Posts: 467
- Joined: 07 Nov 2010, 20:58
- Subscriber Scramble: Xanadu_A343
Re: EHAM 25-11-2012
Fencher24 wrote:Gebeurt en kan wel. Al enkele keer gezien dat op 22 een. bult land.cyclingdutchman wrote:Hallo,
Tot nu toe nog nooit een geladen B747 zien landen op 22
Dus bij een stormachtige wind wordt er doorgevlogen naar de 24
Adriaan.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Ik denk dat Adriaan doelde op een geladen B747F. Dat er 747s landen op de 22 klopt, maar zit er een maximum gewicht aan?
-
- Scramble Master
- Posts: 12573
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: EHAM 25-11-2012
Hello
Nog een klein CISS lijste (Deze heeft een paar wijzigingen tot de vorige)
16.50 OR762 G07 LZMDB
17.20 TK1953 G08 TCJRT
17.36 RU702 S79 VPBIG
18.35 AT852 G05 CNRNL
18.43 KE925 G04 HL8212
18.43 RU725 S82 VQBLQ
18.53 RU625 S74 VPBIM
19.00 RU723 S77 VQBJB
20.03 EK9757 S87 N408MC
20.35 LY339 G08 4XEKO
Mvg,
Nog een klein CISS lijste (Deze heeft een paar wijzigingen tot de vorige)
16.50 OR762 G07 LZMDB
17.20 TK1953 G08 TCJRT
17.36 RU702 S79 VPBIG
18.35 AT852 G05 CNRNL
18.43 KE925 G04 HL8212
18.43 RU725 S82 VQBLQ
18.53 RU625 S74 VPBIM
19.00 RU723 S77 VQBJB
20.03 EK9757 S87 N408MC
20.35 LY339 G08 4XEKO
Mvg,
All my posted timings are local !
Re: EHAM 25-11-2012
Xanadu_A343 wrote:Fencher24 wrote:Gebeurt en kan wel. Al enkele keer gezien dat op 22 een. bult land.cyclingdutchman wrote:Hallo,
Tot nu toe nog nooit een geladen B747 zien landen op 22
Dus bij een stormachtige wind wordt er doorgevlogen naar de 24
Adriaan.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Ik denk dat Adriaan doelde op een geladen B747F. Dat er 747s landen op de 22 klopt, maar zit er een maximum gewicht aan?
Toch echt een 744F van ABC op de 22 zien landen
[ Post made via Mobile Device ]
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: EHAM 25-11-2012
want dit is het spotting topic van vandaag, niet voor algemene baangebruik-vragen... De meeste antwoorden staan al in de betreffende specifieke topics!
Erik
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Master
- Posts: 12573
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport