Kreeg zojuist deze link toegestuurd:
http://www.aviation-community.de/forum- ... 12&t=10143
Ja, hij is in het Duits, maar wel VEEL gevarieerder dan http://theaviationist.com/2012/11/06/bangladesh/
Het lijstje hierboven is niet uitputtend, behalve de actief rijdende Fokker Fellowship en startend/landende Nanchang A-5C jachtbommenwerpers ook nog de Mig-21, C-130, An-26, ATR, Nanchang PT-6, Boeing 777, L-39, Dash Eight, etcetera.
Voor de twijfelaars: wat op http://www.aviation-community.de/forum- ... 12&t=10143 toevallig net effe niet taxiend/startend/landend werd gefotografeerd (al het militair spul is "in beweging") is in 95 procent van de gevallen wel zeer goed in staat om dat op zeer korte termijn te gaan doen...
De periode beslaat twee weken in april dit jaar.
Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5 etc
Forum rules
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22115
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5 etc
October 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Wow, eens in de zoveel tijd lees je wel eens iets waar je stijl van achterover valt. Ik had nooit verwacht dat je in een land als Bangladesh zo makkelijk van buiten het hek kon spotten en fotograferen. Ik krijg de neiging om m'n tickets voor volgend jaar nu al te gaan boeken...
Greetz,
Patrick
Patrick
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Ik ben er twee jaar geleden geweest en hoewel deze gast wel iets uitgebreider te werk is gegaan, was mijn indruk ook al dat het makkelijker was dan ik had gedacht. Ik heb een paar uur op Dhaka gezetten in de landing. De F-7s vlogen daar de pannen van het dak (10 verschillende in 3 uur) en er staan vele mensen in de landing. Alleen toen bewakers in de verte naar mij begonnen te wijzen (of zo leek het) ben ik weggelopen. Misschien was er niets aan de hand, maar ik wilde het risico niet lopen.
Ik moet hier wel bijzeggen dat ik niet met een camera of verrekijker heb lopen zwaaien. De F-7s (en een An-32) heb ik met het blote oog gelezen, een MiG-29, Mi-8 en een cessna heb ik daardoor niet kunnen lezen.
Erwin
Ik moet hier wel bijzeggen dat ik niet met een camera of verrekijker heb lopen zwaaien. De F-7s (en een An-32) heb ik met het blote oog gelezen, een MiG-29, Mi-8 en een cessna heb ik daardoor niet kunnen lezen.
Erwin
- PilotoRico
- Scramble Senior
- Posts: 288
- Joined: 19 Mar 2011, 08:19
- Type of spotter: 100% pure military
- Subscriber Scramble: yes
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Holy Mozes zeg, wat een mooie platen en een fraai verslag..... bij het zien van al dit lekkers gaat er wel iets kriebelen. Heel mooi.
PilotoRico
PilotoRico
"Rejoice O young man in thy youth..."
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 610
- Joined: 04 Sep 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Den Bosch
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Hoi Erwin,ehusmann wrote:Ik ben er twee jaar geleden geweest en hoewel deze gast wel iets uitgebreider te werk is gegaan, was mijn indruk ook al dat het makkelijker was dan ik had gedacht. Ik heb een paar uur op Dhaka gezetten in de landing. De F-7s vlogen daar de pannen van het dak (10 verschillende in 3 uur) en er staan vele mensen in de landing. Alleen toen bewakers in de verte naar mij begonnen te wijzen (of zo leek het) ben ik weggelopen. Misschien was er niets aan de hand, maar ik wilde het risico niet lopen.
Ik moet hier wel bijzeggen dat ik niet met een camera of verrekijker heb lopen zwaaien. De F-7s (en een An-32) heb ik met het blote oog gelezen, een MiG-29, Mi-8 en een cessna heb ik daardoor niet kunnen lezen.
Erwin
Ik had hetzelfde. Ik heb er in 99 drie dagen in de landing gezeten en niemand deed moeilijk...... 1 dagdeel heb ik platen gemaakt vanuit een rijstveld. Ik wist niet hoe ze daar op zouden reageren maar als ik dit zie wil ik meteen terug......!
Greetz,
Patrick "Stipjes"
Patrick "Stipjes"
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Nadat ik er weer terug was kwam ik opeens ergens anders al foto's tegen van locals op Dhaka. Had ik dat eerder gezien (voor mijn reis) dan had ik ze vooraf nog even een mailtje gstuurd om te vragen naar wat allemaal mogelijk was. Maar helaas, ik moet dus ook nog eens terug
Erwin
Erwin
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: Bangladesh ops PICS: Mig19/An32/DC10/HS748/Mig29/F28/A5
Dit jaar in februari geweest, hoofdreden DC10 vliegen. AUH-ZYL-DAC-CGP-AUH. 2 regi's, ACR en ACO gevlogen.
Tussendoor 3 dagen gespot op DAC, 1 dag stad. De Fokkers vliegen niet meer, de DC10's is onzeker hoe lang die nog doorgaan.
Soms zeggen ze net zo lang tot de 787s komen, de laatste rumours waren tot na de Hadj, maar er is geen geld voor tijdelijke replacements.
Wel is nu een Blue Panorama 763 geleased om de druk met Hadj wat op te vangen. Vraag mensen die rondom het vliegveld wonen of je op het dak mag staan en vaak tegen kleine vergoeding geen probleem. Dit jaar vroeg een local nog aan een kereltje of hij 4 bomen wilde omhakken met een kapmes en zo gingen er 4 bomen om en was het obstructed view weer opgelost .. honden op landingsbaan tijdens landing vliegtuigen.. gewoon je ziet de ogen uit (traffic is wel redelijk slow soms).
Tussendoor 3 dagen gespot op DAC, 1 dag stad. De Fokkers vliegen niet meer, de DC10's is onzeker hoe lang die nog doorgaan.
Soms zeggen ze net zo lang tot de 787s komen, de laatste rumours waren tot na de Hadj, maar er is geen geld voor tijdelijke replacements.
Wel is nu een Blue Panorama 763 geleased om de druk met Hadj wat op te vangen. Vraag mensen die rondom het vliegveld wonen of je op het dak mag staan en vaak tegen kleine vergoeding geen probleem. Dit jaar vroeg een local nog aan een kereltje of hij 4 bomen wilde omhakken met een kapmes en zo gingen er 4 bomen om en was het obstructed view weer opgelost .. honden op landingsbaan tijdens landing vliegtuigen.. gewoon je ziet de ogen uit (traffic is wel redelijk slow soms).