Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Incident (fire on board) on this outbound flight:
KL1387 20:35 KBP D41 73H.
Aircraft probably PH-BXD.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Aircraft was PH-BGD 737-700. The idea was to change the aircraft into PH-BXD, but flight SAN.SPL wrote:Incident (fire on board) on this outbound flight:
Groeten Martijn
Ahhhhh, that's why I saw both registrations. Thanks for the correction!Sky wrote:Aircraft was PH-BGD 737-700. The idea was to change the aircraft into PH-BXD, but flight SAN.SPL wrote:Incident (fire on board) on this outbound flight: KL1387 20:35 KBP D41 73H. Aircraft probably PH-BXD. Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
SAN, anyone for what that means? First time I see that one, and it is not mentioned at http://wiki.scramble.nl/index.php?title ... viations#S
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- T7
- Scramble Master
- Type of spotter: S5/SBS
SAN=Cancelled.. (for those using airportsystems quite familiar)aviodromefriend wrote:SAN, anyone for what that means? First time I see that one, and it is not mentioned at http://wiki.scramble.nl/index.php?title ... viations#S
En volgens mij is SAN ruim van te voren al cancelled.
En CAN op kortere tijd van te voren gecancelled.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Klopt, maar in onze (KLM) systemen staat hij als SAN. Bijvoorbeeld in FIRDA. Dus heb ik dat zo overgenomen.SPL wrote:En volgens mij is SAN ruim van te voren al cancelled.
Groeten Martijn
Is aircraft out of service for a long time? Is aircraft on SPL?
Sky wrote:Aircraft was PH-BGD 737-700. The idea was to change the aircraft into PH-BXD, but flight SAN.SPL wrote:Incident (fire on board) on this outbound flight:
Groeten Martijn
Aircraft is at schiphol, probably Hangar 10. First indication on the day of the incident, was a couple of day out of service.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Aircraft was ready for service at 16:00z. First flight will be KL1953 AMS-ZRH at 05:05z.
- Stratofreighter
- Scramble Master
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... angestoken
SCHIPHOL - De Koninklijke Marechaussee houdt er rekening mee dat de brand die zondag op een toilet in een KLM-vliegtuig op Schiphol ontstond, is aangestoken.
Dat zei een woordvoerder. De afdeling Forensische Opsporing doet verder onderzoek en ook worden verklaringen opgenomen.
In verband met een zogenoemd 'vooralarm' kwamen alle hulpdiensten ter plaatse bij het vliegtuig, dat gereed was voor vertrek.
De passagiers moesten door de kleine brand uit voorzorg van boord. De Boeing 737, die bij gate D43 stond, vloog later zonder vertraging alsnog naar Kiev.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Stratofreighter
- Scramble Master
http://avherald.com/h?article=4556bc02&opt=1
http://avherald.com/h?article=4556bc02&opt=1Incident: SAS B737 near Amsterdam on Sep 5th 2012, engine oil leak
By Simon Hradecky, created Wednesday, Sep 5th 2012 18:04Z, last updated Wednesday, Sep 5th 2012 18:04Z
A SAS Scandinavian Airlines Boeing 737-700, registration LN-TUK performing flight SK-839 from Oslo (Norway) to Paris Charles de Gaulle (France),
was enroute at FL400 about 50nm north of Amsterdam when the crew reported they were losing oil from the left hand engine (CFM56)
and decided to divert to Amsterdam for a safe landing on runway 27 about 25 minutes later.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Net andersom!!!! SAN op korte terminjn en CAN op langere termijn, of ik moet het natuurlijk al jaaaaaaaaren fout doen!!Sky wrote:Klopt, maar in onze (KLM) systemen staat hij als SAN. Bijvoorbeeld in FIRDA. Dus heb ik dat zo overgenomen.SPL wrote:En volgens mij is SAN ruim van te voren al cancelled.
Groeten Martijn
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Vanmiddag nog een SAS kist met indicatie rook in de cockpit. Registrati SE-REU. Kwam uit Stockholm en weer leeg vertrokken naar Stockholm.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
-
- Scramble Master
Hello
Zo pas is de KL809 (PHBVC)met bestemming CGK en KUL weer geland op de Polderbaan. De kist keerde boven Duitsland terug naar Schiphol.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
Zo pas is de KL809 (PHBVC)met bestemming CGK en KUL weer geland op de Polderbaan. De kist keerde boven Duitsland terug naar Schiphol.
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
All my posted timings are local !