Goedenavond,
Ik heb eigenlijk een dubbele vraag.
1. Als een geregistreerd vliegtuig in een museum staat dan bestaat er geen andere van het zelfde nummer die wel vliegt.
2. Hoeveel vliegtuig museums heeft Neerland er en waar staan ze en als het kan de naam erbij (ik ken de Aviodome en de MLM al)
Alvast bedankt!
Gr. Bonzo (www.jeroenvannorden.nl)
[ Post made via Mobile Device ]
vraag over PH- nummers
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: vraag over PH- nummers
1) ja. 2) geen idee
In Nederland mag een tegistratie slechts 1x voorkomen. Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig bv is verkocht aan een buitenlandse partij of gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
Kijk voor meer info op www.hddekker.info.
Deze persoon houdt het gehele register bij op zijn website.
[ Post made via Mobile Device ]
In Nederland mag een tegistratie slechts 1x voorkomen. Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig bv is verkocht aan een buitenlandse partij of gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
Kijk voor meer info op www.hddekker.info.
Deze persoon houdt het gehele register bij op zijn website.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: vraag over PH- nummers
Niet helemaal waar: als de kans nulkommanul is dat de kist ooit weer in het Nederlands register opgenomen wordt (wat bij sloop vaak het geval is) kan er eerder dan na 30 jaar worden overgegaan tot heruitgifte van een registratie.B767-300ER wrote:Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig (...) gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Posts: 13
- Joined: 01 Feb 2012, 18:02
- Type of spotter: Civil Aviation
- Subscriber Scramble: No
Re: vraag over PH- nummers
30 years is not always the case as PH-EZ was used on Fokker Aircraft and now is used on KLM Embraers.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: vraag over PH- nummers
PH-EZ waren testregistraties en niet als dusdanig opgenomen in het register.Handley Page wrote:30 years is not always the case as PH-EZ was used on Fokker Aircraft and now is used on KLM Embraers.
Is volgens dit artikel in het verleden slechts 1x gebruikt en alleen bij hoge uitzondering.pjotrtje wrote:Niet helemaal waar: als de kans nulkommanul is dat de kist ooit weer in het Nederlands register opgenomen wordt (wat bij sloop vaak het geval is) kan er eerder dan na 30 jaar worden overgegaan tot heruitgifte van een registratie.B767-300ER wrote:Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig (...) gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
http://www.hdekker.info/registermap/TOE ... e_register
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 27
- Joined: 09 Apr 2009, 19:21
- Type of spotter: I am not a spotter
Re: vraag over PH- nummers
1. Als een geregistreerd vliegtuig in een museum staat dan bestaat er geen andere van het zelfde nummer die wel vliegt.
Als je bedoelt dat het luchtvaartuig ingeschreven is, maakt het niet uit waar het staat, en zal er dus geen tweede zijn met hetzelfde (ingeschreven) kenmerk.
Als je bedoelt dat op een museumtoestel een (fictief) kenmerk is geschilderd, dan maakt dat niets uit. Een niet ingeschreven vliegtuig is in de zin der wet geen luchtvaartuig, iedereen en ieder museum mag op een in zijn bezit zijnd vliegtuig schilderen wat hij wil. Pas als het ingeschreven moet worden treden de voorschriften in werking.
En dan nog iets.
Hier wordt ook weer verondersteld dat toepassing van die 30-jaars regeling afhankelijk zou zijn van de kans dat er ooit weer inschrijving zal worden aangevraagd. Dat is gewoon niet waar, ILT doet niet aan kansberekening.
In mijn "Toelichting op de registers" (zie http://www.hdekker.info/registermap/TOEL.htm) is op vrijwel iedere vraag in dit verband wel het antwoord te vinden.
Herman Dekker
Als je bedoelt dat het luchtvaartuig ingeschreven is, maakt het niet uit waar het staat, en zal er dus geen tweede zijn met hetzelfde (ingeschreven) kenmerk.
Als je bedoelt dat op een museumtoestel een (fictief) kenmerk is geschilderd, dan maakt dat niets uit. Een niet ingeschreven vliegtuig is in de zin der wet geen luchtvaartuig, iedereen en ieder museum mag op een in zijn bezit zijnd vliegtuig schilderen wat hij wil. Pas als het ingeschreven moet worden treden de voorschriften in werking.
En dan nog iets.
Hier wordt ook weer verondersteld dat toepassing van die 30-jaars regeling afhankelijk zou zijn van de kans dat er ooit weer inschrijving zal worden aangevraagd. Dat is gewoon niet waar, ILT doet niet aan kansberekening.
In mijn "Toelichting op de registers" (zie http://www.hdekker.info/registermap/TOEL.htm) is op vrijwel iedere vraag in dit verband wel het antwoord te vinden.
Herman Dekker
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: vraag over PH- nummers
BEdankt Herman voor de opheldering.
Op de een of andere manier blijft dit altijd een discussiepunt terwijl eea zeer helder en duidelijk is (wat ik ook duidelijk probeerde te maken).
Op de een of andere manier blijft dit altijd een discussiepunt terwijl eea zeer helder en duidelijk is (wat ik ook duidelijk probeerde te maken).
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.