SAFE 2012

ImageImageHere you will find messages from the Scramble Administration and Editorial Team. Please read them! You can also leave any comments or suggestions about this Message Board, the Scramble website or the magazine.

Forum rules
ImageImage
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

heren, voor we verder gaan in zogenaamdë "regi-oerwouden", misschien een idee om met de samenstellers te kijken wat mogelijk is tov de eventuele volgende edities en daarin de kritiek en verbeterpunten ( ook de positieve) mee te nemen ?
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4582
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: SAFE 2012

Post by frank kramer »

Goed plan. Ik ga vanaf morgen mijn brievenbus in de gaten houden.. (vanavond eerst effe een bestelling plaatsen :roll: )
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5075
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by Thijs »

In het weekend zullen alle bestellingen verwerkt worden. Begin volgende week zal de SAFE dan op de deurmat vallen.

Thijs

[ Post made via Mobile Device ]
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3391
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by EHAM »

ErikFB wrote:misschien een idee om met de samenstellers te kijken wat mogelijk is tov de eventuele volgende edities en daarin de kritiek en verbeterpunten ( ook de positieve) mee te nemen ?
Laat ik dan maar meteen aftrappen :) .
Afgaande op de preview 2, wat is precies de definitie van 'airline' (als in Scramble Airline Fleets Europe)? Als de PH-PIX van Aerodata een airline is, dan lijken mij luchtfotobedrijven als Slagboom & Peeters net zo goed een airline. En wat te denken van bizzer bedrijven zoals JetNetherlands? Ik zou dat nog eerder onder airline scharen dan Aerodata bijvoorbeeld.
Begrijp me niet verkeerd, leuk dat zulke bedrijven als Aerodata erin staan (wat mij betreft mogen er meer van zulke bedrijven in, net als bizzer bedrijven), maar erg consequent is het in mijn ogen niet.
Joost de Wit
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: SAFE 2012

Post by B767-300ER »

Polecat wrote:Het ligt er ook een beetje aan hoe de airline de regi's heeft georganiseerd... Sommige airlines zoals KLM (of LH, BA) zijn dan nog redelijk 'netjes', maar bij toko's als Iberia
of Vueling met schijnbaar random regi's is wel even aan andere verhaal... maar desalnietemin, de bestelmail is verzonden !
Ben erg benieuwd, en bij het jammerlijk heengan van de EuroJP inderdaad een goed initiatief!
Ligt niet alleen aan de airline. Maar ook aan het land en de instantie die de regi,s toewijst. In spanje lijkt het wel gewoon de opvolgende regi voor welke maatschappij of type dan ook wordt toegwezen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

Volgens Thijs wordt de eerste batch bestellingen komend weekeinde verzonden, zodra we die in huis hebben kunnen we precies zien wat de lay-out is en welke verbeteringen we graag wensen en eventueel doorgevoerd kunnen worden in de volgende edities.
Beau
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 71
Joined: 02 Jul 2007, 22:41
Subscriber Scramble: Beau
Location: Teylingen

Re: SAFE 2012

Post by Beau »

Heren,

Bij het samenstellen van het boekje kwam bij ons ook de vraag naar voren wat we erin wilden vermelden en hoe. Als je besluit om Beech 1900s te doen doe je ze dan allemaal of enkel diegene die bij een maatschappij horen? Net zo goed als maatschappijen die in de kleuren van een andere luchtvaartmaatschappij rondvliegen. Hoe vermeld je die? Zet je de CityJet BAe146s die in Air France kleuren vliegen bij Air France en bij CityJet of enkel bij Air France?

De reden om het op type volgorde te doen is om het wat overzichtelijker te maken. Ik persoonlijk wil bijvoorbeeld in één oogopslag weten hoeveel A321s ik nog moet hebben van Aeroflot. Dat een ander het liever op registratie volgorde heeft kan ik ook wel weer begrijpen. Het heeft volgens mij ook te maken hoe je de hobby beleeft. Spot je vliegtuigtypes of luchtvaartmaatschappijen? Vindt je het belangrijker een nieuw constructie nummer van een vliegtuigtype te zien of wil je liever een maatschappij compleet krijgen? Het zijn allemaal vragen die een ieder voor zichzelf beantwoord en waarop je je keuzes maakt. Zo ook met het boekje.

Zijn we hierin consequent geweest? Nee. Zitten er fouten in? Ongetwijfeld. Maar we hebben in elk geval geprobeerd om er een handig boekje van te maken en hopen dat jullie dat ook vinden.

We zijn benieuwd
Niels
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

Ha Niels,

Duidelijk wat jullie beweegredenen zijn geweest om het zo samen te stellen. Deze verklaring geeft meer inzicht in het hoe en wat. Des al niet te min zal ik zodra ik het boekje binnenheb er naar kijken en mijn bevindingen terugkoppelen aan jullie.

Grtz
Erik
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3314
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yups
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by FISHER01 »

Ik snap nog steeds niet waarom zoiets niet digitaal wordt uitgegeven, dan kun je bv in excel zelf kiezen om nummer of op type.
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
User avatar
Thijs
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5075
Joined: 10 Feb 2003, 13:42
Subscriber Scramble: Thijs
Location: West Intercourse Island
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by Thijs »

FISHER01 wrote:Ik snap nog steeds niet waarom zoiets niet digitaal wordt uitgegeven, dan kun je bv in excel zelf kiezen om nummer of op type.
Even de advocaat van de duivel spelen; wat is het voordeel voor ons? 1 iemand download het bestand en iedereen heeft het. Al onze informatie ligt op straat en iedereen kan er mee doen wat ie wil.

Thijs
Assume makes an ASS of U and ME.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

gezien het vele werk en tijd wat er in gaat zitten is de prijs helemaal zo gek niet voor wel en geen leden. En voor diegenen die gratis willen meeliften, ligt hier de uitnodiging om dat bestand gratis uit te werken en op het www te zetten. Weet nu al dat men snel afhaakt.

grtz
Erik

P.s. Die wel het duiveltje van thijs wil spelen ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
Bergie
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 11 Dec 2005, 15:44
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Arjan
Location: Leiden

Re: SAFE 2012

Post by Bergie »

Heren,

Ik kan jullie bevestigen dat de eerste bestellingen gisteren zijn verwerkt en als Postnl meewerkt normaal gezien uiterlijk dinsdag op jullie deurmat ligt.

Gr.

Bergie.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

Vandaag al de SAFE 2012 ontvangen !! Ze kunnen het dus wel bij Post.nl :-)
Ziet er gelikt uit, echter bij het vluchtig doorbladeren kom ik wel wat dingen tegen die ik niet terug kan vinden bij de inhoudsopgave en dat zijn de afkortingen bij de remarks. Dat een toestel vliegt in TNT c/s o.i.d. zie ik wel maar bijvoorbeeld de afkorting o.o. zie ik nergens terug. Kunnen jullie de door jullie gebruikte afkoringen hier nog even plaatsen . O.o. komt onder andere voor bij FedEX.

Grtz
Erik
User avatar
Antheii
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4562
Joined: 16 Sep 2002, 09:05
Type of spotter: S4.5
Subscriber Scramble: frm 1981

Re: SAFE 2012

Post by Antheii »

O.o. : On Order.

More abbreviations on http://wiki.scramble.nl/index.php/General_Abbreviations, but sure that page covers all abbreviations used in this book.

Hans

[ Post made via Mobile Device ]
(\ /)
( . .)
C('')('') - Meet Tiny Bunny. Copy Tiny Bunny to help him on his way to world domination
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: SAFE 2012

Post by ErikFB »

thx for the aditional info.
Post Reply

Return to “Messages from & to Scramble”