KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoho AF/KLM/MP/KQ cargo bak he
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik las (http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 08#p557808) dat PH-BQF en PH-BQI worden gespoten met KLM Asia titels. Worden er nog meer 777's met KLM Asia titels bespoten?
Volgens mij is dit alleen nodig voor de bestemming Taipei die vanaf 25 maart 2012 wordt bediend door 777 ipv door de 747. Worden PH-BFC, BFD, BFF, BFH, BFM, BFP en BFY (op korte termijn) weer in standaard KLM kleuren gespoten? PH-BFC lijkt me wel aannemelijk aangezien deze momenteel haar D check heeft in Kuala Lumpur.
Volgens mij is dit alleen nodig voor de bestemming Taipei die vanaf 25 maart 2012 wordt bediend door 777 ipv door de 747. Worden PH-BFC, BFD, BFF, BFH, BFM, BFP en BFY (op korte termijn) weer in standaard KLM kleuren gespoten? PH-BFC lijkt me wel aannemelijk aangezien deze momenteel haar D check heeft in Kuala Lumpur.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is al een topic over in het EHAM forum waar al bepalde dingen staannemaco wrote:Ik las (http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 08#p557808) dat PH-BQF en PH-BQI worden gespoten met KLM Asia titels. Worden er nog meer 777's met KLM Asia titels bespoten?
Volgens mij is dit alleen nodig voor de bestemming Taipei die vanaf 25 maart 2012 wordt bediend door 777 ipv door de 747. Worden PH-BFC, BFD, BFF, BFH, BFM, BFP en BFY (op korte termijn) weer in standaard KLM kleuren gespoten? PH-BFC lijkt me wel aannemelijk aangezien deze momenteel haar D check heeft in Kuala Lumpur.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
link?
B767-300ER wrote:Is al een topic over in het EHAM forum waar al bepalde dingen staannemaco wrote:Ik las (http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 08#p557808) dat PH-BQF en PH-BQI worden gespoten met KLM Asia titels. Worden er nog meer 777's met KLM Asia titels bespoten?
Volgens mij is dit alleen nodig voor de bestemming Taipei die vanaf 25 maart 2012 wordt bediend door 777 ipv door de 747. Worden PH-BFC, BFD, BFF, BFH, BFM, BFP en BFY (op korte termijn) weer in standaard KLM kleuren gespoten? PH-BFC lijkt me wel aannemelijk aangezien deze momenteel haar D check heeft in Kuala Lumpur.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Likt ff zo snel niet met me iPhone. Staat op de eerste pagina van het Eham gedeelte hier op scramble.
Spotting
The netherlands
Eham amsterdam
[ Post made via Mobile Device ]
Spotting
The netherlands
Eham amsterdam
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een dagje eerder dan gepland:
Aanstaande woensdag 29 februari landt de eerste A330-300 van KLM op Schiphol, de PH-AKA.
De A330-300 verschilt op enkele punten van de -200. Zo is de romp 5,5 meter langer en de staart (het verticale kielvlak) een halve meter korter. In de cabine kunnen 49 extra passagiers worden meegenomen, waarvan vijf meer in Comfort Class. De A330-300 ontbeert één van de brandstoftanken (centertank) waardoor het weliswaar minder brandstof mee kan nemen en dus een kleiner bereik heeft dan de A330-200, maar in het KLM-netwerk levert dit geen problemen op. Alle bestemmingen waar de Airbus op vliegt, liggen binnen dit bereik en kunnen met beide types aangevlogen worden. De PH-AKA gaat vliegen op Washington en Lagos.
Aanstaande woensdag 29 februari landt de eerste A330-300 van KLM op Schiphol, de PH-AKA.
De A330-300 verschilt op enkele punten van de -200. Zo is de romp 5,5 meter langer en de staart (het verticale kielvlak) een halve meter korter. In de cabine kunnen 49 extra passagiers worden meegenomen, waarvan vijf meer in Comfort Class. De A330-300 ontbeert één van de brandstoftanken (centertank) waardoor het weliswaar minder brandstof mee kan nemen en dus een kleiner bereik heeft dan de A330-200, maar in het KLM-netwerk levert dit geen problemen op. Alle bestemmingen waar de Airbus op vliegt, liggen binnen dit bereik en kunnen met beide types aangevlogen worden. De PH-AKA gaat vliegen op Washington en Lagos.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
en Accra vanaf april
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Komt dit frame ( de PH-AKA dus) uit Toulouse of Finkenwerder ??? Heb het even niet zo snel kunnen terugvinden ?
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
TLS (gebruikelijk veld voor A330's en grotere kisten)ErikFB wrote:Komt dit frame ( de PH-AKA dus) uit Toulouse of Finkenwerder ??? Heb het even niet zo snel kunnen terugvinden ?
Groeten,
Ron
Ron
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
is ETA nog steeds vandaag om 18:30?
Hurricane wrote:TLS (gebruikelijk veld voor A330's en grotere kisten)ErikFB wrote:Komt dit frame ( de PH-AKA dus) uit Toulouse of Finkenwerder ??? Heb het even niet zo snel kunnen terugvinden ?
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens dit topic wel: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=82687
Wel jammer van het tijdstip, zal echt niet veel licht meer zijn in dit kl*te weer...
Denk dat ik maar thuis blijf, 't is niet alsof deze kist hier nooit meer te zien zal zijn.
Wel jammer van het tijdstip, zal echt niet veel licht meer zijn in dit kl*te weer...
Denk dat ik maar thuis blijf, 't is niet alsof deze kist hier nooit meer te zien zal zijn.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kist zal zeer waarschijnlijk na de landing door naar Oost gaan en in van de "schuren" verdwijnen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Staat de eerste lijnvlucht nog steeds ingepland pas op 5 maart naar Lagos?
ErikFB wrote:Kist zal zeer waarschijnlijk na de landing door naar Oost gaan en in van de "schuren" verdwijnen.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
@A330:
gepland is de eerste vlucht op 5 maart naar Lagos, echter waarschijnlijk wordt de A333 al op zaterdag 3 maart ingezet.
@MD11:
uitfasering is gepland voor winterdienst 2014.
In de zomerdienst gaan twee MD11s aan de kant, maar mss worden die ingezet voor KQ NBO-AMS route, KLM cockpit, KW cabinecrew.
Geen nieuwe D-checks meer.
gepland is de eerste vlucht op 5 maart naar Lagos, echter waarschijnlijk wordt de A333 al op zaterdag 3 maart ingezet.
@MD11:
uitfasering is gepland voor winterdienst 2014.
In de zomerdienst gaan twee MD11s aan de kant, maar mss worden die ingezet voor KQ NBO-AMS route, KLM cockpit, KW cabinecrew.
Geen nieuwe D-checks meer.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor