Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Yep, uitwijkert. Reden weet ik niet.
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Source: http://www.avherald.com/h?article=44a8e2ef&opt=0Incident: KLM Cityhopper F70 at Amsterdam on Jan 21st 2012, takeoff with runway unclear
A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZI performing flight WA-1909/KL-1909 from Amsterdam (Netherlands) to Hanover (Germany), took off from Amsterdam's runway 24 at 13:28L (12:28Z) although a wild life control vehicle was within the runway protected zone. The aircraft continued for a safe landing in Hanover.
The Dutch Onderzoeksraad (Dutch Safety Board DSB) reported, that another aircraft had been cleared to cross the runway at taxiway S2 (about 1800 meters/5900 feet down the runway). After the aircraft had vacated the runway the Fokker 70 was cleared for takeoff from runway 24. The airport's Runway Incursion Alerting System Schiphol (RIASS) alerted the controller to a conflict on the runway with a vehicle of the airport's wild life control. After a visual scan of the runway the controller decided to let the takeoff continue. The DSB have initiated an investigation stating there was no risk of a collision.
Regards,
Arno
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Yesterdag I read this article also. It happens more frequent that a plane is crossing RW 24at S 2 to/from the cargo stands prior to a departure ? Controller observation to let the departue continue to depart according to protocol ? Normally a wild life control vehicle is standing alongside a runway but never too close for comfort though. Where is the RIASS looking for ? Never heard of that system before. Anyone can clarify ?
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Actual threat to departing or arriving aircraft by other aircraft or vehicle on the runway. Info here. System in use since several years, recently officially inaugurated after thorough evaluation.angel77 wrote: Where is the RIASS looking for ?
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22170
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
http://avherald.com/h?article=44ad889e&opt=0 voor een gevalletje "losscomm"...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
-
- Scramble Junior
- Posts: 154
- Joined: 26 Dec 2007, 20:32
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Ik zie op flightradar24 dat de KL685 (PH-BFT) net voorbij Ierland is omgedraaid en nu bezig is met de landing op runway 36R. Iemand enig idee wat de reden is?
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Nog niet geheel duidelijk.. Opvallend is wel dat hij als 747-400 niet boven FL 320 is uitgekomen nabij oceanic entry point en dat hij een aardige dip heeft in speed voordat hij omdraaide en toen vrij snel 100 kts meer aan snelheid had.Captain-Amar wrote:Ik zie op flightradar24 dat de KL685 (PH-BFT) net voorbij Ierland is omgedraaid en nu bezig is met de landing op runway 36R. Iemand enig idee wat de reden is?
VOS 1 verklaart maar remmen temps. na landing waren binnen range en geen blown tyres. Maar wel dus overweight landing..
Lijkt me dus niet dat hij een fuel burn op de terugweg heeft kunnen doen.
Zou kunnen duiden volgens mijn bescheiden mening op pressure probleem of engine shutdown in flight ??
We zullen het mogelijk later morgen lezen.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
PH-BFT staat nu in H11, geplande re-entry into service is vanmiddag op de KL865 naar Seoul, vertrektijd 17:45.
Groeten,
Arno
Groeten,
Arno
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
= = = =air-bus wrote:PH-BFT staat nu in H11, geplande re-entry into service is vanmiddag op de KL865 naar Seoul, vertrektijd 17:45.
Groeten,
Arno
Is de reden bekend voor de ongeplande terugkomst gisteravond ? Ben erg benieuwd.
Binnen 48 uur weer re-entry into service
-
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 06 Apr 2008, 17:02
- Location: Utrecht
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KLM677 PH-AOH AMS-YYC, anti-ice probleem gaat naar D43.
-
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 06 Apr 2008, 17:02
- Location: Utrecht
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Gaat toch door, disregard.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Is de SQ323 zijn brood vergeten, want de kist land nu weer (volgens Flightradar 24) op de 27?
Kees
Kees
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Is dat dan geen vrij hoge overweight landing geweest? Ding heeft niet eens fuel gedumpt.
-
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 06 Apr 2008, 17:02
- Location: Utrecht
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Door hartaanval aan boord.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Kist uiteindelijk weer om 13.01 uur vertrokken. Brandweer heeft remmen gekoeld.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*