EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: EHAM 30-01-2012

Post by mipo72 »

Diarto wrote:Wie gaat deze kisten afhandelen, ik gok KLM?
Weet niet hoe dat op Brussel is maar volgens mij AP ( AviaPartner)..

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 30-01-2012

Post by Michel »

mipo72 wrote:
Diarto wrote:Wie gaat deze kisten afhandelen, ik gok KLM?
Weet niet hoe dat op Brussel is maar volgens mij AP ( AviaPartner)..

Grt,
Michel
Flightcare is in BRU afhandelaar. Op SPL is AP de vrachtafhandelaar van 9W.
User avatar
Hopla
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 443
Joined: 04 Dec 2004, 18:36

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by Hopla »

Op D2/4/8 past geen A330 op D8 liever ook geen B767.
Snap deze hele discussie niet. Er zal overnagedacht zijn dus het past.

Wie zegt dat de vluchten allemaal tegelijk aan de grond staan en niet een ander slot krijgen etc? Waarom kunnen we wel een WK afhandelen of een Ajax championsleague finale etc. Waarom moeten de kisten uberhaubt aan een gate staan en waarom accepteerd een Jet Airways bijvoorbeeld niet even wat minder service. Lijkt me goed uit te leggen als ze staken in Belgie en dus niet jou schuld is. Etc Etc...

Bovendien heeft SPL een belang om Jet Airways te pleasen, omdat er al lange tijd geruchten zijn dat Jet Airways zijn vluchten naar SPL verplaatst. Dat hangt allemaal weer samen met de discussie of Jet Airways skyteam komt versterken.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 30-01-2012

Post by Diarto »

Michel wrote:Flightcare is in BRU afhandelaar. Op SPL is AP de vrachtafhandelaar van 9W.
Dat zegt niks, als ze bij AP op AMS aankloppen en vragen of ze het aankunnen kan ik je alvast verklappen dat ze dat niet aankunnen. Vracht- en paxafhandeling staat al helemaal los van elkaar! Zat maatschappijen die als pax afhandelaar een ander hebben dan voor cargo: LH, OK, SLM, SQ, LY, CZ, IB, GA, BA. Om maar wat te noemen ;)
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 30-01-2012

Post by Michel »

Diarto wrote:Dat zegt niks, als ze bij AP op AMS aankloppen en vragen of ze het aankunnen kan ik je alvast verklappen dat ze dat niet aankunnen. Vracht- en paxafhandeling staat al helemaal los van elkaar! Zat maatschappijen die als pax afhandelaar een ander hebben dan voor cargo: LH, OK, SLM, SQ, LY, CZ, IB, GA, BA. Om maar wat te noemen ;)
Ja vertel mij wat, ik werk er zelf :wink:
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2705
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by PH-BRAD »

Mvg,

:wink:
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 30-01-2012

Post by Diarto »

Michel wrote:Ja vertel mij wat, ik werk er zelf :wink:
Ik ook, vandaar dat ik het mij afvraag :mrgreen:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 30-01-2012

Post by B767-300ER »

mipo72 wrote:Iemand al een update over de bovengenoemde Jet Airways A330's??....

Grt,
Michel
Zie reguliere dagtopic.

[mod edit: daar stond deze vraag ook eigenlijk, maar zoals we weten komen updates echt wel als men ze heeft. ;) ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3444
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by 330/340 »

Op Brussel horen ze alle zes gelijk aan de grond/gate te staan zodat iedereen kan overstappen enz.
Ben benieuwd of dat hier ook gaat lukken !
Grtz, Jan
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by Key »

330/340 wrote:Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
Hoi Jan,

Een getal durf ik niet te geven maar afhankelijk van de situatie kan er hier aardig wat geaccomodeerd worden, zeg ongeveer een dozijn kisten op bijna elk moment van de dag. Natuurlijk kan niet iedere spontane uitwijker rekenen op een gate, het zal vaak een buffer worden en misschien zelfs wachten op überhaupt een parkeerplaats.

In dit geplande geval komt het neer op drie extra heavies inbound vanuit N.-Am. rond 11:00 (inbound-piek), nog drie extra inbound vanuit India plus de eerdere drie outbound naar India rond 13:00 (ook inbound-piek) en de laatste drie er weer uit naar N.-Am. rond 15:00 (outbound piek). Dat geeft wat extra drukte, met name voor de oostelijke sector rond 13:00, maar het is niet schokkend. Qua baancapaciteit gaat hem om grofweg vijf minuten voor drie heavies op een baan en dat komt dus bij een totaal aan evt. vertraging als die er reeds is in zo'n piek.

Gates is wel een ander verhaal, een groot deel van de dag zit het veld redelijk volgepland en zoals gezegd hebben de Busjes een forse wingspan. Daardoor zijn de mogelijkheden toch wel beperkt.
Inmiddels heeft Dutchbird het verlossende antwoord gegeven over waar ze komen te staan. Om de nieuwsgierigheid verder nog te bevredigen de pax-opstelplaatsen waar bij mijn weten een A330-300 op past: D3, D7, D43, D47, de E-pier behalve op E2, E3, E4 en E6, de hele E-buffer, de hele F-pier, de G-pier behalve op G2, en tenslotte G73, G76, G79.


Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
Rob van R
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 318
Joined: 24 Dec 2008, 19:23
Subscriber Scramble: Rob van R
Location: Hoofddorp

EHAM 30-01-2012

Post by Rob van R »

En laat er nou net bij deze 6 Jet Airways A330's op Schiphol mijn 3 laatste A330's van Jet Airways zitten.....................

Hulde aan de stakende Belgen

Groet Rob van Ringelesteijn
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn

Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”