EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Op D2/4/8 past geen A330 op D8 liever ook geen B767.
Verder dienen de A330's bij elkaar in de buurt te staan ivm overstappen.
gr.
Ger
Verder dienen de A330's bij elkaar in de buurt te staan ivm overstappen.
gr.
Ger
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Was er ook niet 1 van de C gates geschikt voor een 747?
Of wa dat verleden tijd. Meen me te herinneren dat PY een tijd op donderdag een TFL vlucht deed in Europa en dat die vanaf de C vertrok.
(Niet dat dat voor deze discussie van belang is, want het zijn allemaal ICA bestemmingen)
Ach en anders hebben we ook nog zoiets als trappen en bussen.
Sinds wanneer moeten overstappers dicht in de buurt staan. Houdt de KLM toch ook geen rekening mee?
Zou een beetje van de zotte zijn dat ze dan ook maar alle 6 naast elkaar moeten komen
VWB de 767. Bij mijn weten vertrok er vanaf D8 toch zeer regelmatig MP/TFL vluchten.
Of wa dat verleden tijd. Meen me te herinneren dat PY een tijd op donderdag een TFL vlucht deed in Europa en dat die vanaf de C vertrok.
(Niet dat dat voor deze discussie van belang is, want het zijn allemaal ICA bestemmingen)
Ach en anders hebben we ook nog zoiets als trappen en bussen.
Sinds wanneer moeten overstappers dicht in de buurt staan. Houdt de KLM toch ook geen rekening mee?
Zou een beetje van de zotte zijn dat ze dan ook maar alle 6 naast elkaar moeten komen
VWB de 767. Bij mijn weten vertrok er vanaf D8 toch zeer regelmatig MP/TFL vluchten.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Ik meen me te herinneren dat C18 ooit voorzien was van een dubbele aviobrug (ala E/F/G gates)Was er ook niet 1 van de C gates geschikt voor een 747?
Of wa dat verleden tijd. Meen me te herinneren dat PY een tijd op donderdag een TFL vlucht deed in Europa en dat die vanaf de C vertrok.
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
C pier is Schengen, daar heb je niets aan in dit geval.B767-300ER wrote:Was er ook niet 1 van de C gates geschikt voor een 747?
Nee nogal logisch, KLM heeft veel meer vluchten en op een binnenkomende vlucht kunnen er weetikveel hoeveel overstapbestemmingen op zitten.B767-300ER wrote:Sinds wanneer moeten overstappers dicht in de buurt staan. Houdt de KLM toch ook geen rekening mee?
Zou een beetje van de zotte zijn dat ze dan ook maar alle 6 naast elkaar moeten komen
Voor Jet Airways is het wel zo handig gezien het feit dat ze in Brussel nagenoeg ook altijd bij elkaar staan omdat passagiers uit de VS in Brussel overstappen op de juiste bestemming naar India en andersom naar de VS idem dito.
D2, D4, D8, D10 en D12 zijn allen geschikt voor 767's als ik me niet vergis. A330's kunnen er niet staan, maar wel aan de andere kant op D3, D7, D43 en D47.B767-300ER wrote:VWB de 767. Bij mijn weten vertrok er vanaf D8 toch zeer regelmatig MP/TFL vluchten.
Grtz,
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
MP in the past also used Delta 2 with MD11
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Volgens mij heb ik KLM daar ook wel eens met de 11 zien staan.
Weet overigens niet of dat nu nog steeds past?
Weet overigens niet of dat nu nog steeds past?
Reeds door mijzelf opgemerkt:dutchbird wrote:C pier is Schengen, daar heb je niets aan in dit geval.B767-300ER wrote: schreef:
Was er ook niet 1 van de C gates geschikt voor een 747?
B767-300ER wrote: (Niet dat dat voor deze discussie van belang is, want het zijn allemaal ICA bestemmingen)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Volgens mij zijn D10 en D12 niet 767-proofDutchbird wrote: D2, D4, D8, D10 en D12 zijn allen geschikt voor 767's als ik me niet vergis. A330's kunnen er niet staan, maar wel aan de andere kant op D3, D7, D43 en D47.
Grtz,
Past er op D5 geen A330?
Dat snap ik, maar neem niet aan dat er nu even 6 a330 naast elkaar gezet kan worden.Dutchbird wrote:Nee nogal logisch, KLM heeft veel meer vluchten en op een binnenkomende vlucht kunnen er weetikveel hoeveel overstapbestemmingen op zitten. ,
Overstappers of niet.
Dan moet Delta (Sky-team, vaste klant) opeens ergens anders gana perkeren etc ect.
Lijkt me niet. Maar we gaan het zien
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
op D2 kan ook een MD11 op ik heb er pas nog een mogen parkeren. Gebeurd niet zo vaak meer soms een KLM en inderdaad vroeger vaak Martinair MD11. Verder kan er een 767-300 met winglets op. D3 kan tot Airbus A332 op.
C18 was vroeger inderdaad dubbele aviobrug maar daar gaat nu echt geen kist grote dan een A321 op. De layout was in die tijd heel anders.
D5 past geen A330 alleen 737<
D10/12 past idd geen A330 op grootste wat ik er op heb gezien was een 757.
Vergeet niet dat de wingspan van een 767 bijna 14! meter minder is dat een A330!
C18 was vroeger inderdaad dubbele aviobrug maar daar gaat nu echt geen kist grote dan een A321 op. De layout was in die tijd heel anders.
D5 past geen A330 alleen 737<
D10/12 past idd geen A330 op grootste wat ik er op heb gezien was een 757.
Vergeet niet dat de wingspan van een 767 bijna 14! meter minder is dat een A330!
Last edited by Delta12 on 28 Jan 2012, 22:07, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Past een 767 met winglets niet op d4 of d8?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
B767-300ER wrote:Past een 767 met winglets niet op d4 of d8?
D4 ja zeker weten van wel D8 durf ik niet 100% zeker te zeggen maar ik vermoed van wel.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
D53, is die ook niet geschikt voor de A330? Past ook een 76W
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
D53 staat regelmatig een MD11 op. Dat past net een A330 is qua lengte mogelijk maar qua span is het net te krap. D51 en D57 Kan wel een A330 op omdat die zijn ingericht met een A en B in rij lijn. Alleen offer je wel naast gelegen gates op ivm wingspan. Het punt is dat de A330 gewoon een hele brede wingspan heeft en niet overal 'tussen' past.
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Op D2 past ook een MD11... Max wingspan op D2 is 55 meterLJ wrote:Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).
EHAM 30-01-2012
Wie gaat deze kisten afhandelen, ik gok KLM?
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: EHAM 30-01-2012
Iemand al een update over de bovengenoemde Jet Airways A330's??....
Grt,
Michel
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....