Nee, hij zegt en andere kleine. met andere impliceert hij dat de eerder genoemde ook klein is.Gonzo wrote:Breven, zegt niet dat OAD klein is lees maar eens goed. Hij zegt OAD en een paar kleine.phkza wrote:Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriendBerven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Forum rules
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
het kon volgens mij ook niet anders.... Heel erg simpel rekensommetje: KL stopt 285pax in een MD-11, daarvan zijn minimaal 24 business class (die je nooit verkoopt op een vakantiebestemming als PUJ...), houd je dus zo'n 260 pax over. Arkefly stopt 283pax in een 767...Tel uit je verlies.. Daarbij zitten er bij de KLM chauffeurs voorin die ongeveer het dubbele mee naar huis nemen per maand tov een Arkefly vlieger, en bestaat de KL cabine uit een Senior purser/"gewone" purser/ en een paar dure tweebanders die ook een pak meer geld mee naar huis nemen elke maand. Allemaal prima, maar daar moet je geen vakantiebestemmingen mee gaan vliegen waar de winstmarge vaak niet meer dan enkele tientjes per persoon is!
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Gonzo en Niels,
Waarom zouden jullie mij niet geloven omdat ik te veel in fantasiewereld zou begeven? Dat is niet zo. Ik heb paar signalen opgevist dat Martin Schorder bezig is met ideeën uit te werken met een aantal zakenmensen, dat heeft hij in interview gezegd ten ere van afscheid van de laatste MP-vlucht met passagiers boven Nederland. Wat precies en hoe en wat weten we niet. Hij heeft moeite mee dat MP nu alleen vracht gaat vervoeren, dat is logisch. We weten dat de vrachtvervoer de sterkste kant is van Martinair, al vanaf de oprichting van succesvolle maatschappij. Andersom is bij HV in het verleden zeer weinig nachtvluchten met de vracht binnen Europa uitgevoerd met een Boeing 737-200QC, een combiversie van pax en vracht. Nu doet HV voortaan alleen passagiersvervoer binnen Europa met een low cost-strategie.
Wat voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nederland wordt opgericht, kan ik niet zeggen of het wel een succes wordt. Is meestal veelal in het begin vaak koffiedik kijken. Wat het ook in het verleden ook bij Air Holland,. DutchBird, V-Bird, Amsterdam Airlines het geval was om niet zo lang konden voortbestaan als zelfstandige luchtvaartbedrijf, lag het aan vele factoren op de markt: te weinig winst, geen grote marktaandeel in Nederlandse passagiersvervoer, geen grote klanten als TUI of Thomas Cook jarenlang contract geboden voor vakantieverkeer, niet goed ingespeeld op veranderingen in de luchtvaartwereld en vaak wel te weinig vliegtuigen in de vloot. Wel waren Air Holland en DutchBird wel succesvol geweest in het begin van hun voortbestaan. Dus de markt van de Nederlandse luchtvaartmarkt is jarenlang gedomineerd door de KLM-groep! ArkeFly is dan nu wel wat succesvoller dan Air Holland, Holland Exel en DutchBird bij elkaar. ArkeFly heeft nu een goede stabiele vloot van 10 vliegtuigen, dat wil zeggen dat het voor TUI-bedrijf een goede toekomst kan krijgen.
Wat de KLM betreft is ook heel ander verhaal. De KLM is een Nationale Nederlandse luchtvaartmaatschappij, zie maar als vroegere staatsluchtvaartmaatschappij die veelal op commercieel lijndiensten uitvoert. Dan heb je dan ook snel meer vliegtuigen nodig dan een normale chartermaatschappij. KLM biedt dan iets meer luxe aan bood dan bij ArkeFly en Transavia. Een passagier die met de KLM reist moet dan iets meer betalen voor luxe aan boord bij de KLM.
Waarom zouden jullie mij niet geloven omdat ik te veel in fantasiewereld zou begeven? Dat is niet zo. Ik heb paar signalen opgevist dat Martin Schorder bezig is met ideeën uit te werken met een aantal zakenmensen, dat heeft hij in interview gezegd ten ere van afscheid van de laatste MP-vlucht met passagiers boven Nederland. Wat precies en hoe en wat weten we niet. Hij heeft moeite mee dat MP nu alleen vracht gaat vervoeren, dat is logisch. We weten dat de vrachtvervoer de sterkste kant is van Martinair, al vanaf de oprichting van succesvolle maatschappij. Andersom is bij HV in het verleden zeer weinig nachtvluchten met de vracht binnen Europa uitgevoerd met een Boeing 737-200QC, een combiversie van pax en vracht. Nu doet HV voortaan alleen passagiersvervoer binnen Europa met een low cost-strategie.
Wat voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nederland wordt opgericht, kan ik niet zeggen of het wel een succes wordt. Is meestal veelal in het begin vaak koffiedik kijken. Wat het ook in het verleden ook bij Air Holland,. DutchBird, V-Bird, Amsterdam Airlines het geval was om niet zo lang konden voortbestaan als zelfstandige luchtvaartbedrijf, lag het aan vele factoren op de markt: te weinig winst, geen grote marktaandeel in Nederlandse passagiersvervoer, geen grote klanten als TUI of Thomas Cook jarenlang contract geboden voor vakantieverkeer, niet goed ingespeeld op veranderingen in de luchtvaartwereld en vaak wel te weinig vliegtuigen in de vloot. Wel waren Air Holland en DutchBird wel succesvol geweest in het begin van hun voortbestaan. Dus de markt van de Nederlandse luchtvaartmarkt is jarenlang gedomineerd door de KLM-groep! ArkeFly is dan nu wel wat succesvoller dan Air Holland, Holland Exel en DutchBird bij elkaar. ArkeFly heeft nu een goede stabiele vloot van 10 vliegtuigen, dat wil zeggen dat het voor TUI-bedrijf een goede toekomst kan krijgen.
Wat de KLM betreft is ook heel ander verhaal. De KLM is een Nationale Nederlandse luchtvaartmaatschappij, zie maar als vroegere staatsluchtvaartmaatschappij die veelal op commercieel lijndiensten uitvoert. Dan heb je dan ook snel meer vliegtuigen nodig dan een normale chartermaatschappij. KLM biedt dan iets meer luxe aan bood dan bij ArkeFly en Transavia. Een passagier die met de KLM reist moet dan iets meer betalen voor luxe aan boord bij de KLM.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Bedankt voor je toelichting.Berven wrote:Gonzo en Niels,
Waarom zouden jullie mij niet geloven omdat ik te veel in fantasiewereld zou begeven? Dat is niet zo. Ik heb paar signalen opgevist dat Martin Schorder bezig is met ideeën uit te werken met een aantal zakenmensen, dat heeft hij in interview gezegd ten ere van afscheid van de laatste MP-vlucht met passagiers boven Nederland. Wat precies en hoe en wat weten we niet. Hij heeft moeite mee dat MP nu alleen vracht gaat vervoeren, dat is logisch. We weten dat de vrachtvervoer de sterkste kant is van Martinair, al vanaf de oprichting van succesvolle maatschappij. Andersom is bij HV in het verleden zeer weinig nachtvluchten met de vracht binnen Europa uitgevoerd met een Boeing 737-200QC, een combiversie van pax en vracht. Nu doet HV voortaan alleen passagiersvervoer binnen Europa met een low cost-strategie.
Wat voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Nederland wordt opgericht, kan ik niet zeggen of het wel een succes wordt. Is meestal veelal in het begin vaak koffiedik kijken. Wat het ook in het verleden ook bij Air Holland,. DutchBird, V-Bird, Amsterdam Airlines het geval was om niet zo lang konden voortbestaan als zelfstandige luchtvaartbedrijf, lag het aan vele factoren op de markt: te weinig winst, geen grote marktaandeel in Nederlandse passagiersvervoer, geen grote klanten als TUI of Thomas Cook jarenlang contract geboden voor vakantieverkeer, niet goed ingespeeld op veranderingen in de luchtvaartwereld en vaak wel te weinig vliegtuigen in de vloot. Wel waren Air Holland en DutchBird wel succesvol geweest in het begin van hun voortbestaan. Dus de markt van de Nederlandse luchtvaartmarkt is jarenlang gedomineerd door de KLM-groep! ArkeFly is dan nu wel wat succesvoller dan Air Holland, Holland Exel en DutchBird bij elkaar. ArkeFly heeft nu een goede stabiele vloot van 10 vliegtuigen, dat wil zeggen dat het voor TUI-bedrijf een goede toekomst kan krijgen.
Wat de KLM betreft is ook heel ander verhaal. De KLM is een Nationale Nederlandse luchtvaartmaatschappij, zie maar als vroegere staatsluchtvaartmaatschappij die veelal op commercieel lijndiensten uitvoert. Dan heb je dan ook snel meer vliegtuigen nodig dan een normale chartermaatschappij. KLM biedt dan iets meer luxe aan bood dan bij ArkeFly en Transavia. Een passagier die met de KLM reist moet dan iets meer betalen voor luxe aan boord bij de KLM.
Vwb niet geloven, ik zie nergens een bron en je eerdere corendon 777 fantasie helpt er niet echt bij.
Het feit dat klm een staatsmaatschappij is is voor mij weer nieuw. Of zijn we in handen an de Franse staat?
Over luxe aan boord. Zit nu met TFL in Cancun. Ik zat in de premium comfortclasse en betaalde iets minder dan 900 euro voor een retour. heb je net zoveel te eten en drinken als je zelf wilt en 104 cm beenruimte. Bij de klm air france was ik bijna 1100 euro kwijt geweest en had ik maar liefts 78 cm beenruimte gehad. Daarbij is het TFL personeel nog eens veel aangenamer. Je meer luxe/ service verhaal voor meer geld gaat dus niet op....
[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by B767-300ER on 20 Jan 2012, 22:19, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Berven, ga al je berichten die je tot nu toe hebt geplaatst eens lezen en je begrijp waarom B767-300ER en ik zo reageren.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by Gonzo on 21 Jan 2012, 21:28, edited 1 time in total.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Niels, ik ga binnenkort misschien weer met ArkeFly vliegen het wordt voor mij wel Comfort Premium Class! Vermoedelijk van Amsterdam naar Tenerife. Dus we gaan nu niet meer via reisbureau boeken, maar dan via internet. We hebben nu nog niet geboekt, maar komt nog! Heb je in een nieuwere 767 gevlogen, zoals PH-OYE, of PH-OYJ?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Ik heb zowel in een oude 767 (PHAHX-PHAHQ) Premium gevlogen als in de nieuwe 767 (PHOYE-PHOYJ-PHOYI)
Overigens worden deze 767's zeer weinig ingezet naar het Middelandse Zeegebied/Canaren. Van de zomer zelfs bijna helemaal niet meer, voornamelijk met 738's, welke ook een premium comfort hebben.
Je kan ook met Arke op het reisburo gewoon boeken hoor.
Overigens worden deze 767's zeer weinig ingezet naar het Middelandse Zeegebied/Canaren. Van de zomer zelfs bijna helemaal niet meer, voornamelijk met 738's, welke ook een premium comfort hebben.
Je kan ook met Arke op het reisburo gewoon boeken hoor.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Niels
Is 5x 737's wel genoeg voor de toekomst om alle bestemmingen rondom Europa te bedienen? Wellicht is er een mogelijkheid dat ArkeFly in de toekomst meer 737's zal aanschaffen voor haar vloot. Ik doel op namelijk op toekomstige 737MAX-8's of andere versie MAX-7 of MAX-9. Die zijn inderdaad zuiniger dan bestaande 737 NG-toestellen. We zien ook dat ArkeFly blijvend nieuwe bestemmingen aan doen zoals Thailand, Malediven en etc.
Berven
Is 5x 737's wel genoeg voor de toekomst om alle bestemmingen rondom Europa te bedienen? Wellicht is er een mogelijkheid dat ArkeFly in de toekomst meer 737's zal aanschaffen voor haar vloot. Ik doel op namelijk op toekomstige 737MAX-8's of andere versie MAX-7 of MAX-9. Die zijn inderdaad zuiniger dan bestaande 737 NG-toestellen. We zien ook dat ArkeFly blijvend nieuwe bestemmingen aan doen zoals Thailand, Malediven en etc.
Berven
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
TFL koopt meestal kisten via TUI AG.
TUI AG heeft nog geen max besteld
Wel komt er nog een 6e 767 en een 6e 737.
Hoe weet je dat die MAX zuiniger is?
Er is er nog geen 1 gebouwd.
TUI AG heeft nog geen max besteld
Wel komt er nog een 6e 767 en een 6e 737.
Hoe weet je dat die MAX zuiniger is?
Er is er nog geen 1 gebouwd.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Is die vraag serieus bedoeld? Ik had je hoger ingeschat.....B767-300ER wrote:Hoe weet je dat die MAX zuiniger is?
Er is er nog geen 1 gebouwd.
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Hoi Erwin
Ik had je hoger ingeschat voor het stellen van deze vraag aan mij haha
Maar om antwoord te geven: deels serieus, ik snap heus (sorry) zelf wel dat de MAX fuelefficienter zal zijn als hij er eenmaal is.
Maar meen me een conflict te herinneren tussen CargoLux (?dacht ik) en Boeing over de beloofde Fuel Efficiency van de 748F en werkelijke Fuel Efficiency en die lagen nogal wat uit elkaar.
Daarbij is er nog geen prototype van de MAX gebouwd, dus alles is enkelt in theorie op papier. Met de 748 in mijn achterhoofd bedoelde ik eerst zien en dan geloven over hoeveel zuiniger die MAX is.
Enige nuance op mijn opmerking was idd op zijn plaats.
Ik had je hoger ingeschat voor het stellen van deze vraag aan mij haha
Maar om antwoord te geven: deels serieus, ik snap heus (sorry) zelf wel dat de MAX fuelefficienter zal zijn als hij er eenmaal is.
Maar meen me een conflict te herinneren tussen CargoLux (?dacht ik) en Boeing over de beloofde Fuel Efficiency van de 748F en werkelijke Fuel Efficiency en die lagen nogal wat uit elkaar.
Daarbij is er nog geen prototype van de MAX gebouwd, dus alles is enkelt in theorie op papier. Met de 748 in mijn achterhoofd bedoelde ik eerst zien en dan geloven over hoeveel zuiniger die MAX is.
Enige nuance op mijn opmerking was idd op zijn plaats.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
In theorie was die 748F ook zuiniger dan die in de praktijk bleek! Tuurlijk valt hij zuiniger uit, maar voorlopig zijn het ontwerpverwachtingen..ehusmann wrote:Is die vraag serieus bedoeld? Ik had je hoger ingeschat.....B767-300ER wrote:Hoe weet je dat die MAX zuiniger is?
Er is er nog geen 1 gebouwd.
Erwin
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Of via MAD met UX (geldt ook voor PUJ)B767-300ER wrote:Inderdaad. Heen en terug een overstap in Parijs
Verder stopt Air France net CUN zodat vluchten naar cancun alleen via Mexico City (klm/aeromexico) of Atlanta ( delta)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Via Parijs helemaal is helemaal klote.
De vliegroute wordt dan
AMS-CDG-PUJ-SDQ-CDG-AMS
Dus als je vanuit PUJ gaat heb je eerst een tussenlanding op SDQ end aarna moet je nog eens overstappen op CDG. Moet er niet aan denken....
Dan nog beter via Madrid met UX.
De vliegroute wordt dan
AMS-CDG-PUJ-SDQ-CDG-AMS
Dus als je vanuit PUJ gaat heb je eerst een tussenlanding op SDQ end aarna moet je nog eens overstappen op CDG. Moet er niet aan denken....
Dan nog beter via Madrid met UX.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 21
- Joined: 16 Aug 2011, 18:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Het is idd balen overstap en tussenstop.
Nu maar hopen dat Neckermann toch gaat samenwerken met Arkefly.
Vindt Arkefly een super Airline dus zou mooi zijn, ik ga pas in November dus dat is pas de nieuwe winterdienstregeling.
we wachten rustig af....
Nu maar hopen dat Neckermann toch gaat samenwerken met Arkefly.
Vindt Arkefly een super Airline dus zou mooi zijn, ik ga pas in November dus dat is pas de nieuwe winterdienstregeling.
we wachten rustig af....