EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Moderator: gatso76
Forum rules
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
Grtz, Jan
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
EHAM 30-01-2012
And what about the Brussels Airlines A330s ??? Is AMS going to be A330-heaven for a short while??
Brgds, Peter
Brgds, Peter
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
Brussels usually uses Lille or LUX.
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
Dit is geen probleem, zolang de airline een afhandelaar kiest die het aankan (personeel is het grootste probleem, zeker als er ongepland zoveel komen). Schiphol zelf kan dit, zeker deze tijd, makkelijk aan!330/340 wrote:Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 848
- Joined: 08 Mar 2005, 19:23
- Subscriber Scramble: DG AIR
- Location: Nieuw - Vennep
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.
Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.
gr.
Ger
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.
Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.
gr.
Ger
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
Vroeg me al af welke 6 gates er vrij zouden kunnen worden gemaakt in de ochtendspits.DG AIR wrote:Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.
Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.
gr.
Ger
Grtz, Jan
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
De Golf en Echo buffer bieden ook plaats voor een A330.
Op de Charlie kan je er ook max 2 kwijt.
Op de Charlie kan je er ook max 2 kwijt.
Groeten,
Ron
Ron
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
- Posts: 276
- Joined: 30 Aug 2006, 20:30
- Location: Rijnsburg
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
Lijkt me aannemelijk dat ze op de Julliet en Golf-buffer afgehandeld worden.
Dan kunnen alle KLM kisten die daar normaal staan verdeelt worden over B31-B34, Romeo en oost.
Of praat ik nu onzin? Correct me if I'm wrong!
Dan kunnen alle KLM kisten die daar normaal staan verdeelt worden over B31-B34, Romeo en oost.
Of praat ik nu onzin? Correct me if I'm wrong!
- Borobudur
- Scramble Master
- Posts: 2760
- Joined: 25 Dec 2007, 15:57
- Subscriber Scramble: Borobudur
- Location: EHLE
Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)
A31>A35FlyTheWorld wrote:verdeelt worden over B31-B34
Borobudur
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
In ieder geval is het niet "ongepland" aangezien men blijkbaar nu al een keuze heeft gemaakt. De vraag is ook of de kisten wel volgens het normale schema zullen aankomen/vertrekken of dat er een vertraging zal zijn. Ik neem overigens aan dat Schiphol wel een plan heeft liggen voor dit soort situaties (omdat het toch niet zo vreemd is dat een aantal vliegtuigen extra komen vanwege uitwijkingen). Overigens, voor AMS is dit weer goed voor de statistieken (en om dit jaar de 50 miljoen te halen).
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Er staat regelmatig een A330 op de D43, men krijgt het zelfs voor elkaar een 747 op die plek te persen. D3 is naar mijn weten ook geschikt.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info
Op D-43 kan zelfs een 744 staan dus een A330 zeer zeker...LJ wrote:Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Heb er van de week nog 1 gelost op D-43..
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....