Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Forum rules
-
- Posts: 21
- Joined: 16 Aug 2011, 18:35
Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
hallo,
klopt het dat KLM stopt met de lijndienst naar PUJ?
zou het erg jammer vinden.
ik hoorde dat het dan een vlucht wordt met Air France met overstap in Parijs.
weet iemand dit?
ik hoop dat ik het op het goede forum heb gezet en anders sorry.
klopt het dat KLM stopt met de lijndienst naar PUJ?
zou het erg jammer vinden.
ik hoorde dat het dan een vlucht wordt met Air France met overstap in Parijs.
weet iemand dit?
ik hoop dat ik het op het goede forum heb gezet en anders sorry.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Het klopt.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Inderdaad. Heen en terug een overstap in Parijs
Verder stopt Air France net CUN zodat vluchten naar cancun alleen via Mexico City (klm/aeromexico) of Atlanta ( delta)
Toch maar met TUI ArkeFly
[ Post made via Mobile Device ]
Verder stopt Air France net CUN zodat vluchten naar cancun alleen via Mexico City (klm/aeromexico) of Atlanta ( delta)
Toch maar met TUI ArkeFly
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties kan beter met Air Berlin gaan vliegen vanaf Dusseldorf en Neckermann(boekbaar via Neckermannreisen.de) met Condor via Dusseldorf naar Cancun en Punta Cana. Dat zou best wel kunnen, dan ben je ook veel goedkoper uit dan met overstap in Parijs!
We hebben ingezien dat de markt voor meer chartersmaatschappijen vanaf Amsterdam op verre bestemmingen vliegt vrijwel te krap is om verder te groeien.
Verder heb ik elders gelezen dat Martin Schroder (oprichter Martinair) met andere zakenmannen plannen heeft, wat precies weet ik niet zeker. Het zou best kunnen gaan om een nieuwe chartermaatschappij die de plaats van Martinair kan vullen.
Wat de KLM betreft zijn ze niet geschikt om verder als charters voor Neckermann en OAD te vliegen, dus zijn ze meer gericht op zakelijke toerisme. Wat ik van de KLM begrijp is dat sommige bestemmingen zoals Punta Cana of Miami (alle toerstische verre bestemmingen behalve Curacao, Bonaire en Aruba) niet winstgevend is. Dan ben je ook als reisorganisatie bij de KLM te duur uit om een goede charter te vervoeren.
Dus leek me niet zo niet slim van KLM-AF groep om Martinair een vrachtluchtvaartmaatschappij te maken, want dan ben je ook als luchtvaartgroep zeer sterk afhankelijk van 1 vrachtmaatschappij hoe de vrachtmarkt verloopt. KLM-AF had MP passage eerder bij HV onder gebracht kunnen worden. Dan kon HV ook verre bestemmingen van MP stapsgewijs overnemen met eventueel paar A330's in hun vloot opnemen. Dus Fransen zijn volgens mij ook dom bezig! Dan hadden OAD en Neckermann ook verder met HV in zee kunnen gaan om verre charters ook doen. Maar ja, we zagen het anders is verlopen zodat AF-KLM liefst zelf de charters met KLM of Air France gevlogen wordt op voormalige MP-bestemmingen.
Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
We hebben ingezien dat de markt voor meer chartersmaatschappijen vanaf Amsterdam op verre bestemmingen vliegt vrijwel te krap is om verder te groeien.
Verder heb ik elders gelezen dat Martin Schroder (oprichter Martinair) met andere zakenmannen plannen heeft, wat precies weet ik niet zeker. Het zou best kunnen gaan om een nieuwe chartermaatschappij die de plaats van Martinair kan vullen.
Wat de KLM betreft zijn ze niet geschikt om verder als charters voor Neckermann en OAD te vliegen, dus zijn ze meer gericht op zakelijke toerisme. Wat ik van de KLM begrijp is dat sommige bestemmingen zoals Punta Cana of Miami (alle toerstische verre bestemmingen behalve Curacao, Bonaire en Aruba) niet winstgevend is. Dan ben je ook als reisorganisatie bij de KLM te duur uit om een goede charter te vervoeren.
Dus leek me niet zo niet slim van KLM-AF groep om Martinair een vrachtluchtvaartmaatschappij te maken, want dan ben je ook als luchtvaartgroep zeer sterk afhankelijk van 1 vrachtmaatschappij hoe de vrachtmarkt verloopt. KLM-AF had MP passage eerder bij HV onder gebracht kunnen worden. Dan kon HV ook verre bestemmingen van MP stapsgewijs overnemen met eventueel paar A330's in hun vloot opnemen. Dus Fransen zijn volgens mij ook dom bezig! Dan hadden OAD en Neckermann ook verder met HV in zee kunnen gaan om verre charters ook doen. Maar ja, we zagen het anders is verlopen zodat AF-KLM liefst zelf de charters met KLM of Air France gevlogen wordt op voormalige MP-bestemmingen.
Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Aloha Berven,
Long distance paste niet in het bedrijfsmodel van HV, er is wel degelijk naar gekeken. Men is namelijk niet achterlijk.
Long distance paste niet in het bedrijfsmodel van HV, er is wel degelijk naar gekeken. Men is namelijk niet achterlijk.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Volgens mij vliegt condor niet vanaf DUS naar PUJ en CUN.
Daarbij als ik als Noord Hollandse klant een reis bij Neckermann boek zou ik nooit van zijn leven willen vertrekken vanaf DUS. En zo zijn er nog tal van redenen waarom Neckermann er niet voor zal kiezen enkelt vanaf Duitse of Belgische velden te vertrekken. Overigens bied neckermann de reizen vanaf DUS al geruime tijd aan.
Berven , een maand of wat geleden was je er nog heilig van overtuigd dat corendon met 777' s vanaf amsterdam naar de caribbean zou kunnen. Nu draai je wel opeens 180 graden om. Daarbij verkondig je nog een aantal dingen die mijns inziens kant nog wal raken. Als jij denkt het beter te weten dan de directie van AF KLM dan gaat er iets niet helemaal goed MP is niet voor niets gestopt met passage . Dat was niet omdat de opbrengst zo hoog was van die vlichten. Daarbij zijn alle mogelijkheden binnen SkyTeam onderzocht. Vergeet niet dat Delta Airlines en Aeromexico daar ook toe behoren . Ik weet dat dit een praathuys is, maar enig realisme in je post mag toch niet ontbreken. Ik krijg steeds meer het idee dat je je fantasie wel erg de vrije loop laat en de realiteit daarmee uit het oog verliest?
Groeten Niels
[ Post made via Mobile Device ]
Daarbij als ik als Noord Hollandse klant een reis bij Neckermann boek zou ik nooit van zijn leven willen vertrekken vanaf DUS. En zo zijn er nog tal van redenen waarom Neckermann er niet voor zal kiezen enkelt vanaf Duitse of Belgische velden te vertrekken. Overigens bied neckermann de reizen vanaf DUS al geruime tijd aan.
Berven , een maand of wat geleden was je er nog heilig van overtuigd dat corendon met 777' s vanaf amsterdam naar de caribbean zou kunnen. Nu draai je wel opeens 180 graden om. Daarbij verkondig je nog een aantal dingen die mijns inziens kant nog wal raken. Als jij denkt het beter te weten dan de directie van AF KLM dan gaat er iets niet helemaal goed MP is niet voor niets gestopt met passage . Dat was niet omdat de opbrengst zo hoog was van die vlichten. Daarbij zijn alle mogelijkheden binnen SkyTeam onderzocht. Vergeet niet dat Delta Airlines en Aeromexico daar ook toe behoren . Ik weet dat dit een praathuys is, maar enig realisme in je post mag toch niet ontbreken. Ik krijg steeds meer het idee dat je je fantasie wel erg de vrije loop laat en de realiteit daarmee uit het oog verliest?
Groeten Niels
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 21
- Joined: 16 Aug 2011, 18:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Idd erg jammer. IK zou best met Arkefly willen vliegen, al vaker mee geweest en altijd goede ervaringen gehad.
Maar ik wil naar een Iberostar hotel en die biedt alleen Neckermann aan en die werkt volgens mij momenteel niet samen met Arkefly, mag van mij zo snel mogelijk ingevoerd worden.
Maar ik wil naar een Iberostar hotel en die biedt alleen Neckermann aan en die werkt volgens mij momenteel niet samen met Arkefly, mag van mij zo snel mogelijk ingevoerd worden.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Hoi Niels,B767-300ER wrote:Volgens mij vliegt condor niet vanaf DUS naar PUJ en CUN.
Daarbij als ik als Noord Hollandse klant een reis bij Neckermann boek zou ik nooit van zijn leven willen vertrekken vanaf DUS. En zo zijn er nog tal van redenen waarom Neckermann er niet voor zal kiezen enkelt vanaf Duitse of Belgische velden te vertrekken. Overigens bied neckermann de reizen vanaf DUS al geruime tijd aan.
Berven , een maand of wat geleden was je er nog heilig van overtuigd dat corendon met 777' s vanaf amsterdam naar de caribbean zou kunnen. Nu draai je wel opeens 180 graden om. Daarbij verkondig je nog een aantal dingen die mijns inziens kant nog wal raken. Als jij denkt het beter te weten dan de directie van AF KLM dan gaat er iets niet helemaal goed MP is niet voor niets gestopt met passage . Dat was niet omdat de opbrengst zo hoog was van die vlichten. Daarbij zijn alle mogelijkheden binnen SkyTeam onderzocht. Vergeet niet dat Delta Airlines en Aeromexico daar ook toe behoren . Ik weet dat dit een praathuys is, maar enig realisme in je post mag toch niet ontbreken. Ik krijg steeds meer het idee dat je je fantasie wel erg de vrije loop laat en de realiteit daarmee uit het oog verliest?
Groeten Niels
[ Post made via Mobile Device ]
Ik verlies de realiteit nooit uit het hoog. Er zijn wel veel fantasieën die mensen nooit zullen uitkomen wat het ook op deze forum zo veel wordt gespeculeerd over bepaalde dingen zouden gaan gebeuren. Ik weet ook dat partners maatschappijen binnen het SkyTeam ook een kans krijgen om een bepaalde routes kan openen waar de KLM of Air France niet meer kunnen vliegen. Je hebt wel gelijk in over wat het betreft stoppen van pax-vluchten van MP. Vergeet het ook niet dat Punta Cana of Puerto Plata een heel succesvolle MP-bestemming was waar toeristen met een 767-300ER van Martinair aankwamen vanuit Amsterdam. Het zelfde gold dat voor Miami. Landschap van het luchtvaart is ingrijpend aan het veranderen zowel veel prijsrechters het terrein aan het winnen is van reguliere maatschappijen. Martinair was dan wel de eerste Nederlandse chartermaatschappij die charters vervoerde van Amsterdam naar Caraïbische bestemmingen.
Ik denk zelfs dat voor ArkeFly meer passagiers krijgt voor verre bestemmingen via TUI-reisorganisatie of een tickets hebben gekocht bij ArkeFly . Zowel meer 767's in de vloot dan normaal gesproken met 3 toestellen in de vloot. We weten ook dat ArkeFly beduidend goedkoper is dan de KLM. Maar biedt ook enorm keus aan 3 klassen te weten: Comfort Premium Class, Comfort Class en Economy Class. Het catering is ook het bijna het zelfde als bij Transavia. Alleen in Comfort Premium Class is het catering inbegrepen bij de ticketprijs. Dat is een verschil dan bij MP, waar toen alles inclusief was. Maar goed, ArkeFly vind ik wel een goede maatschappij. Nu toe vind ik ArkeFly een goede mogelijkheid om goedkoop via Amsterdam naar verre bestemmingen te vliegen om zonder paar keren te overstappen.
Dit was het,
Berry (Berven)
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Berven,Berven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties kan beter met Air Berlin gaan vliegen vanaf Dusseldorf en Neckermann(boekbaar via Neckermannreisen.de) met Condor via Dusseldorf naar Cancun en Punta Cana. Dat zou best wel kunnen, dan ben je ook veel goedkoper uit dan met overstap in Parijs!
We hebben ingezien dat de markt voor meer chartersmaatschappijen vanaf Amsterdam op verre bestemmingen vliegt vrijwel te krap is om verder te groeien.
Verder heb ik elders gelezen dat Martin Schroder (oprichter Martinair) met andere zakenmannen plannen heeft, wat precies weet ik niet zeker. Het zou best kunnen gaan om een nieuwe chartermaatschappij die de plaats van Martinair kan vullen.
Wat de KLM betreft zijn ze niet geschikt om verder als charters voor Neckermann en OAD te vliegen, dus zijn ze meer gericht op zakelijke toerisme. Wat ik van de KLM begrijp is dat sommige bestemmingen zoals Punta Cana of Miami (alle toerstische verre bestemmingen behalve Curacao, Bonaire en Aruba) niet winstgevend is. Dan ben je ook als reisorganisatie bij de KLM te duur uit om een goede charter te vervoeren.
Dus leek me niet zo niet slim van KLM-AF groep om Martinair een vrachtluchtvaartmaatschappij te maken, want dan ben je ook als luchtvaartgroep zeer sterk afhankelijk van 1 vrachtmaatschappij hoe de vrachtmarkt verloopt. KLM-AF had MP passage eerder bij HV onder gebracht kunnen worden. Dan kon HV ook verre bestemmingen van MP stapsgewijs overnemen met eventueel paar A330's in hun vloot opnemen. Dus Fransen zijn volgens mij ook dom bezig! Dan hadden OAD en Neckermann ook verder met HV in zee kunnen gaan om verre charters ook doen. Maar ja, we zagen het anders is verlopen zodat AF-KLM liefst zelf de charters met KLM of Air France gevlogen wordt op voormalige MP-bestemmingen.
Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
Kan je dat elders wat specifieker maken alsjeblieft? ik wil dat stuk ook graag even lezen. Als het zo is dat hij bezig zou zijn met iets, ik betwijfel het ten zeerste, dan is hij nu al de held van 2012 voor mij.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriendBerven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Uhm Gonzo, dit geloof je toch werkelijk zelf niet mag ik hopen?Gonzo wrote:
Berven,
Kan je dat elders wat specifieker maken alsjeblieft? ik wil dat stuk ook graag even lezen. Als het zo is dat hij bezig zou zijn met iets, ik betwijfel het ten zeerste, dan is hij nu al de held van 2012 voor mij.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Berven leeft nogal in een fantasiewereld. En ziet die fantasie graag werkelijkheid worden.phkza wrote:
Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriend
Helaas slaat hij af en toe iets door en heeft hij werkelijk geen idee hoe eea in elkaar zit.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Ik zeg toch ook dat ik er mijn twijfels over heb.B767-300ER wrote:Uhm Gonzo, dit geloof je toch werkelijk zelf niet mag ik hopen?Gonzo wrote:
Berven,
Kan je dat elders wat specifieker maken alsjeblieft? ik wil dat stuk ook graag even lezen. Als het zo is dat hij bezig zou zijn met iets, ik betwijfel het ten zeerste, dan is hij nu al de held van 2012 voor mij.
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
Breven, zegt niet dat OAD klein is lees maar eens goed. Hij zegt OAD en een paar kleine.phkza wrote:Oad klein? Na TUI de nr. 2 van Nederland met een kleine miljard omzet per jaar vriendBerven wrote:Ok, OAD en andere kleine reisorganisaties
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...Dus in de luchtvaart gaat niet om alleen mensen maar meer om geld voor de vracht!
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Klm stopt met lijndienst naar Punta Cana
"Fantasie hebben en het zomaar durven uiten, het zou verboden moeten worden... "phkza wrote:...............
Geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden...
Martin's Air Charter rivival? "Ik zeg: DOEN!"
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair