Actiegroep eist snel invliegverbod AWACS
Forum rules
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
Actiegroep eist snel invliegverbod AWACS
Actiegroep Stop AWACS eist een invliegverbod van AWACS-vliegtuigen boven Nederland per 1 januari. De vereniging overhandigt daartoe dinsdag een petitie aan leden van de Tweede Kamer, zo maakte zij zondag bekend. De Tweede Kamer had in 2010 met een invliegverbod gedreigd, als voor 1 januari 2012 niet een reductie van de geluidsbelasting door AWACS van 35 procent was bereikt. Volgens Stop AWACS is daarvan geen sprake.
Op 22 december voert de Tweede Kamer overleg over AWACS.
(c) ANP http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... rbod_AWACS
Op 22 december voert de Tweede Kamer overleg over AWACS.
(c) ANP http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... rbod_AWACS
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
- blu109
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: blu109
Re: Actiegroep eist snel invliegverbod AWACS
Actievoerders zijn net parasieten je slaat er 1 dood en er komen er steeds meer terug.
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: wamovements
Technisch gezien wordt het bereikt met de uitfasering van de 707 op 22/12 hahahaha
Nee, dat is alleen een transportkist, nu nog de AWACS kisten zelf...
The AWACS fleet uses the same engines as the TCA's.....wamovements wrote:Technisch gezien wordt het bereikt met de uitfasering van de 707 op 22/12 hahahaha
-
- Scramble Addict
Dat weet ik, maar de drie CT-49's waren wel verantwoordelijk voor 35% van naderingen op ETNG.ErwinS wrote:The AWACS fleet uses the same engines as the TCA's.....wamovements wrote:Technisch gezien wordt het bereikt met de uitfasering van de 707 op 22/12 hahahaha
Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Zie je het voor je, zo'n groepje idioten die buiten Tinker staat de demonstreren?
Zie je het voor je, zo'n groepje idioten die buiten Tinker staat de demonstreren?
Of:Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
U heeft groot gelijk dat u op deze manier vraagt om een heel klein beetje geld van de enorme gezamenlijke defensiebegroting van de NAVO-landen aan te wenden voor motoren die wel bij deze tijd passen!
Groeten,
Stefan
- Paveway
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Paveway
Ik heb nooit begrepen waarom de NATO E-3's nog steeds met dit oude type motoren vliegen.
Het is toch vreemd dat alle USAF KC-135's (zelfde leeftijd als de E-3's) wel modificaties t.a.v. de motoren hebben ondergaan?
Het is toch vreemd dat alle USAF KC-135's (zelfde leeftijd als de E-3's) wel modificaties t.a.v. de motoren hebben ondergaan?
- Coati
- Scramble Addict
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
Omdat het geld kost en alle Navo landen unaniem met de uitgave moeten instemmen, inclusief landen die het geld liever ergens anders aan besteden. En 50% van budget wordt door de USA betaald. die besteden een dergelijk bedrag liever eerst aan de eigen E-3 vloot
create your own database with www.spottingmode.com
- attila.szabo
- Scramble Senior
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: ja
Hoi Paveway, volgens mij is dat eerder uitgelegd, alles draait om de financiële gevolgen:Paveway wrote:Ik heb nooit begrepen waarom de NATO E-3's nog steeds met dit oude type motoren vliegen.
-1. men heeft heel wat oude motoren op voorraad, deze zullen eerst "opgemaakt" worden (economisch aspect)
-2. deze oude motoren voldoen nog steeds, waarom vervangen? (gezien vanuit militair standpunt)
-3. als men nieuwe, zuinigere, modernere motoren zou willen aanschaffen, dan zullen de parlementen van alle NAVO-lidstaten afzonderlijk akkoord moeten geven en volgens een verdeelsleutel geld moet ophoesten, gezien de huidige crisis zeer onwaarschijnlijk.
Mogelijk zijn er nog andere argumenten, maar het blijft een NAVO besluit!
grtz.
Attila
grtz. Attila the Hun.
Nikonian
Photo58nl
Nikonian
Photo58nl
Maar heb je voor de grap wel eens - met je ogen dicht - geluisterd naar de enorme bak herrie die van die AWAC'sen af komt? Niet van deze tijd, en dat moeten mensen die daar last van hebben dan maar normaal vinden?Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Answers will be questioned.....
- Maurice
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: yes
Mee eens Elmer, ik heb jaren onder final Geilenkirchen gewoond en hoewel ik het natuurlijk niet zo erg vond, kan ik wel bevestigen dat ze enorme herrie produceren. Zoals gezegd hebben wij liefhebbers daar allemaal minder moeite mee maar ik kan me goed voorstellen dat de doorsnee burger daar heel anders over denkt.evhest wrote:Maar heb je voor de grap wel eens - met je ogen dicht - geluisterd naar de enorme bak herrie die van die AWAC'sen af komt? Niet van deze tijd, en dat moeten mensen die daar last van hebben dan maar normaal vinden?Erik_7Xi wrote:Het zou toch eens fraai zijn als Nederland een beetje ruggegraad zou hebben.... "Uw verzoek tot verbieden dan wel mindering van de AWACS activiteiten is tegenstrijdig met het belang van de nationale veiligheid en nationale NAVO verplichtingen en dus afgewezen."
Misschien zijn er toch wel eens momenten dat je argumenten als 'de motoren voldoen nog' en 'economisch onnodig' eens aan de kant moet zetten en gaan investeren om meer maatschappelijk draagvlak te winnen. Wanneer je zoveel woede van de bevolking op je hals haalt, kan je naar mijn idee niet meer stellen dat de motoren nog voldoen.
-
- Scramble Addict
Maatschappelijk draagvlak creeer je ook door een CT-49 te doneren
- Paveway
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Paveway
Natuurlijk begrijp ik wel dat het hier om kosten en om unanieme besluitvorming van de lidstaten gaat.attila.szabo wrote: Hoi Paveway, volgens mij is dat eerder uitgelegd, alles draait om de financiële gevolgen:
-1. men heeft heel wat oude motoren op voorraad, deze zullen eerst "opgemaakt" worden (economisch aspect)
-2. deze oude motoren voldoen nog steeds, waarom vervangen? (gezien vanuit militair standpunt)
-3. als men nieuwe, zuinigere, modernere motoren zou willen aanschaffen, dan zullen de parlementen van alle NAVO-lidstaten afzonderlijk akkoord moeten geven en volgens een verdeelsleutel geld moet ophoesten, gezien de huidige crisis zeer onwaarschijnlijk.
Mogelijk zijn er nog andere argumenten, maar het blijft een NAVO besluit!
grtz.
Attila
Maar toch blijft het vreemd als je ziet hoeveel geld er (ondanks de crisis) wordt gestoken in NAVO (o.a. operaties), dan is het moderniseren van motoren eigenlijk 'peanuts'...