Correct, we hebben weinig tot geen zeggenschap over vliegtuigen die door ons luchtruim vliegen. Wel over vliegtuigen die op onze vliegvelden landen. Daarom kunnen ouderwetse E-3A's en Il-76's niet op Schiphol landen (bijv.) en er wel overheen vliegen. Kwestie van geluid. En omdat Geilenkirchen niet in NL ligt hebben we daar dus bijzonder weinig over te zeggen.ehusmann wrote:maar ergens kan ik me niet voorstellen dat Nederland geen zeggenschap heeft over welke vliegtuigen door ons luchtruim vliegen.
Wat wel kan: 1 miljard Nederlandsche euro's opzij zetten voor de re-engining...
Nu je het zegt: de VS zijn hun E-3B's en E-3C's ook niet aan het upgraden met nieuwe motoren... Toch? Kennelijk is het een big deal, waarschijnlijk moet er ook iets aan de radarapparatuur gedaan worden om met de nieuwe motoren om te kunnen gaan.Basman wrote:Toch vreemd dat de Amerikanen het wèl konden opbrengen om een gigantische vloot KC-135's van nieuwe motoren te voorzien, maar dat de NATO dat niet kan voor 17 E-3's en een 707TCA.