maurits wrote:Het zou logisch zijn om in zo'n klein land als Nederland een groot militair- en civiel museum te vormen, Soesterberg waar het huidige MLM naar toe gaat verhuizen zou in mijn optiek de beste keuze/plaats zijn.
Kan men ook nog financieel de zaken naar vermogen realiseren/beheren. Eea zal wel complexer in elkaar zitten, maar ja in Nederland wil ieder zelf respecterend museum de zaken in eigen beheer houden en in tijd van financiele crisis wordt dat lastig.
Dan kijk je vanuit sec luchtvaartoogpunt. Vorig jaar is samengaan met het MLM vanuit de vriendenkring van het Aviodrome wel geopperd, en Schaatsbergen is hier volgens eigen zeggen ook mee bezig geweest (de inzet was wel om het MLM naar EHLE te halen) maar de hogere kringen binnen Defensie wilden er niet naar luisteren, omdat Soesterberg een museum over meer dan alleen luchtmacht maar ook de landmacht moet worden (en daar schijnen ook keiharde contractuele afspraken over te bestaan). Met zo´n combi is een civiele collectie moeilijk/nauwelijks in te passen.
KIER wrote:Als ze nou eerst eens fatsoenlijk respect opbrengen voor vliegtuigen , en daarmee beginnen door die S-2 Tracker in fatsoenlijke kleuren te spuiten in plaats van dat overbelachelijke KLM schema. Zover ik weet heeft de KLM geen Trackers gehad , maar ik weet niks over de civiele luchtvaart .
AFAIK is die kist niet van het Aviodrome maar hebben ze die slechts in bruikleen van die school in Hoofddorp. Dat betekent onder andere dat je niet zo maar met een verfspuit aan de gang mag.
KIER wrote:Als ze die tracker , die het qua motoren ook nog eens doet, in de oude kleurtjes spuiten, en vervolgens opstarten in het donker ,en je geeft er op dit forum een beetje ruchtbaarheid aan, zijn er zo minstens 50 personen die daar op af komen , en er ook nog wel meer voor over hebben dan de huidige entreeprijs.
Dan kom je op een omzet van ongeveer 800 Euro uit. Daar kan zoiets niet van uit. Dan heb je meer mensen nodig (zoals een paar jaar geleden zonder ruchtbaarheid
hier kwamen voor zo´n evenement (in KLM kleuren).
pjotrtje wrote:'voor de standaard collecties op Le Bourget betaal je maar... € 0,00! Hoe doen ze dat!?
Zware subsidie door de franse staat. Er is daar een proef om museumbezoek te stimuleren door de staat de toegang te laten betalen. Totaal geldt dit voor acht musea (niet alleen luchtvaartmusea), vier in Parijs en vier buiten Parijs. Le Bourget is een van de vier
buiten Parijs.