Piet Luijken wrote:Uit gesprekken met diverse hoge managers bleek dat de KLM al geruime tijd een aantal posities op de B787 had veilig gesteld. Nu blijkt inderdaad volgens de berichten op de KLM site dat de eerste B787 in 2015 komt en dat dit buiten deze order valt.
[ Post made via Mobile Device ]
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zou je dat artikel kunnen kopieren van de KLM site, ik kan het nergens vinden op myklm.org.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
natuurlijk wilde ik dat er gelijk bij zetten maar ook ik kan t niet vinden.
in ieder geval stond het in een groot artikel in de Telegraaf, ik zal die op gaan zoeken.
in ieder geval stond het in een groot artikel in de Telegraaf, ik zal die op gaan zoeken.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
gevonden in De Telegraaf van woensdag 28 september 2011:
KLM-baas Peter Hartman wil met de 787 groeien in Azië en ZuidAmerika. FOTO: ANKO STOFFELS
door PAUL ELDERING
AMSTELVEEN – „Grotendeels plastic vliegtuigen als de Boeing 787 vergen compleet nieuwe onderhoudstechnieken. Daar bereiden onze technische diensten zich op voor. Zo moeten bij Air France-KLM veel mensen opgeleid worden. We hebben hier ook meer personeel nodig.” Dat zegt KLM-topman Peter Hartman in reactie op de aflevering van de allereerste ’Dreamliner’.
Er zijn er nu meer dan achthonderd besteld door 56 vliegmaatschappijen ter waarde van circa $160 miljard. Air France-KLM neemt tot 2024 veertig Boeings 787-9 in gebruik. De eerste zal volgens Hartman in 2015 aan de KLM-vloot worden toegevoegd. „KLM zal naar verwachting geleidelijk met zo’n 25 Dreamliners gaan vliegen.”
KLM had eerder al tien Boeings 787-9 in de lease besteld. De recente megaorder van Air France en KLM is de komende twaalf jaar goed voor nog dertig van deze moderne, lichtgewicht vliegtuigen voor 250 tot 290 passagiers. Daarnaast neemt Air France-KLM tussen 2018 en 2024 nog eens 43 gloednieuwe Airbus A350-900toestellen in gebruik.
„Het is noodzakelijk om de posities in de fabrieken van Boeing en Airbus vroegtijdig veilig te stellen, omdat er een ongelooflijke vraag is naar nieuwe generatie langeafstandsvliegtuigen, met name in Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Wij kunnen het ons niet veroorloven de kaas van het brood te laten eten. Harde garanties van fabrikanten bestaan immers niet”, aldus Hartman. Voor de periode na 2024 heeft Air France-KLM opties voor twintig extra Dreamliners.
KLM zal nog voor 2016 de tien MD11’s vervangen. Ook de Airbus A330 en A340 en de Boeing 747-combi gaan eruit. Hartman: „We voorzien als groep na 2020 een gestandaardiseerde langeafstandsvloot van Boeings 787 en 777, de A350 en – uitsluitend voor Air France – de A380. Daarmee kunnen we op de meest kostenefficiënte en duurzame manier opereren.”
KLM-baas Peter Hartman wil met de 787 groeien in Azië en ZuidAmerika. FOTO: ANKO STOFFELS
door PAUL ELDERING
AMSTELVEEN – „Grotendeels plastic vliegtuigen als de Boeing 787 vergen compleet nieuwe onderhoudstechnieken. Daar bereiden onze technische diensten zich op voor. Zo moeten bij Air France-KLM veel mensen opgeleid worden. We hebben hier ook meer personeel nodig.” Dat zegt KLM-topman Peter Hartman in reactie op de aflevering van de allereerste ’Dreamliner’.
Er zijn er nu meer dan achthonderd besteld door 56 vliegmaatschappijen ter waarde van circa $160 miljard. Air France-KLM neemt tot 2024 veertig Boeings 787-9 in gebruik. De eerste zal volgens Hartman in 2015 aan de KLM-vloot worden toegevoegd. „KLM zal naar verwachting geleidelijk met zo’n 25 Dreamliners gaan vliegen.”
KLM had eerder al tien Boeings 787-9 in de lease besteld. De recente megaorder van Air France en KLM is de komende twaalf jaar goed voor nog dertig van deze moderne, lichtgewicht vliegtuigen voor 250 tot 290 passagiers. Daarnaast neemt Air France-KLM tussen 2018 en 2024 nog eens 43 gloednieuwe Airbus A350-900toestellen in gebruik.
„Het is noodzakelijk om de posities in de fabrieken van Boeing en Airbus vroegtijdig veilig te stellen, omdat er een ongelooflijke vraag is naar nieuwe generatie langeafstandsvliegtuigen, met name in Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Wij kunnen het ons niet veroorloven de kaas van het brood te laten eten. Harde garanties van fabrikanten bestaan immers niet”, aldus Hartman. Voor de periode na 2024 heeft Air France-KLM opties voor twintig extra Dreamliners.
KLM zal nog voor 2016 de tien MD11’s vervangen. Ook de Airbus A330 en A340 en de Boeing 747-combi gaan eruit. Hartman: „We voorzien als groep na 2020 een gestandaardiseerde langeafstandsvloot van Boeings 787 en 777, de A350 en – uitsluitend voor Air France – de A380. Daarmee kunnen we op de meest kostenefficiënte en duurzame manier opereren.”
Piet Luijken wrote:natuurlijk wilde ik dat er gelijk bij zetten maar ook ik kan t niet vinden.
in ieder geval stond het in een groot artikel in de Telegraaf, ik zal die op gaan zoeken.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3954
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dank je, toch goed gelezen.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand enig idee hoe de KLM de MAC routes naar AUA en CUR gaat vliegen? Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat men naar 5x per week gaat, behalve de zaterdag en de maandag (tegenover de twee keer per week nu, met de vluchten van MAC erbij zijn dat 7) en dat men de routes uit elkaar haalt, dwz ze worden rechtstreeks. Verder vond ik nog dat AMS-BON en AMS-AUA door een MD-11 zullen gaan worden gevlogen. Klopt dat? En klopt mijn vermoeden dan ook dat de routes AMS-SXM en AMS-CUR dan B747 blijven? En ook rechtstreeks?
Voor mij wel interessant om te weten, dan zie ik ook eindelijk weer eens wat anders hier op Aruba....
Voor mij wel interessant om te weten, dan zie ik ook eindelijk weer eens wat anders hier op Aruba....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zal vanavond even antwoorden op deze vraagEen echte spotter wrote:Iemand enig idee hoe de KLM de MAC routes naar AUA en CUR gaat vliegen? Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat men naar 5x per week gaat, behalve de zaterdag en de maandag (tegenover de twee keer per week nu, met de vluchten van MAC erbij zijn dat 7) en dat men de routes uit elkaar haalt, dwz ze worden rechtstreeks. Verder vond ik nog dat AMS-BON en AMS-AUA door een MD-11 zullen gaan worden gevlogen. Klopt dat? En klopt mijn vermoeden dan ook dat de routes AMS-SXM en AMS-CUR dan B747 blijven? En ook rechtstreeks?
Voor mij wel interessant om te weten, dan zie ik ook eindelijk weer eens wat anders hier op Aruba....
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je kan de KLM vluchten voor de komende vinden op de KLM site: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... country=nl
Non-stop vluchten, directe vluchten en vluchten met een overstap (binnen het AF/KL) netwerk worden weergegeven. Volgens de info daar:
Erwin
Non-stop vluchten, directe vluchten en vluchten met een overstap (binnen het AF/KL) netwerk worden weergegeven. Volgens de info daar:
AMS-AUA-BON-AMS KL765 di/do MD-11 KL767 wo/vr/zo MD-11 AMS-SXM-CUR-AMS KL785 di/vr/zo B747 AMS-CUR-AMS KL735 ma/wo/do/za B747 AMS-CUR-BON-AMS KL761 ma/za MD-11Wellicht dat Niels dat nog kan aanvullen/corrigeren, maar dit is de info op de KLM site, in elk geval voor Januari.
Erwin
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kijk, da's beter. Ik had al wat gezocht zo hier en daar en ik kon dus weinig meer vinden dan wat (naar nu blijkt foutieve) info over rechtstreekse vluchten. Blijkt dus dat je op de KLM site weer meer kan vinden. (Oh ja, het gaat de komende week al in zag ik op de site, gelijk zondag de eerste MD11 vlucht hier al).
In ieder geval bedankt voor de info, heb ik weer wat extra's te spotten de komende maanden. Die MD11 zie je hier niet zo veel, ik heb ook pas twee keer een DC10F gezien hier....
In ieder geval bedankt voor de info, heb ik weer wat extra's te spotten de komende maanden. Die MD11 zie je hier niet zo veel, ik heb ook pas twee keer een DC10F gezien hier....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Morgen de eerste al. De KCI valt in voor Martinair.
Erwin, schema klopt helemaal.
Erwin, schema klopt helemaal.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Okay, bedankt voor de antwoorden heren!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan iemand mij vertellen wanneer PH-KCH de D-check gaat krijgen, deze was al gepland in september!?
nemaco wrote:In tegenstelling wat eerder werd verwacht, gaat PH-KCH binnenkort niet naar Xiamen voor de D-check maar naar ST Aero, San Antonio, Texas. Weet iemand wanneer dat zal zijn?
Ricardo 767-200ER wrote:Hallo,
De PH-BFN is gister (maandag 18 april) aan de FD-check begonnen, dit zal de ene na laatste KLM 747 zijn die hier een FD check krijgt.
Ook de PH-KCH gaat in september 2011 nog naar Xiamen en dat is overigens ook de laatste FD in China.
KCI & KCK gaan in 2012 en 2013 weer de FD in dus ben benieuwd waar deze FD's gedaan gaan worden.
Greetz ricardo
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wellicht is het men ontgaan Link (vind het zelf nogal schokkend om te lezen) dat H14 is gestopt met FD-checks.
Dat Virgin zou overstappen was al bekend maar dat deze onderhoudslijn ging sluiten niet, wat komt hier voor terug want jarenlang was dit een winstgevende tak binnen de E&M.De reden dat de werkzaamheden voor Virgin Atlantic stoppen is dat de D-check lijn in Hangar 14 op Schiphol-Oost wordt gesloten, zo meldt KLM.
Groeten,
Ron
Ron
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan iemand vertellen waarom de BQO een sticker met een andere naam draagt? City of Rio de Janeiro.
United
United
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vermoed hierom:
KLM vluchten naar Brazilië
Vanaf november zal vlucht KL705 vanaf Amsterdam Airport Schiphol elke dinsdag, donderdag en zaterdag om 10:40 uur vertrekken, en op dezelfde dag om 19:30 uur in Brazilië aankomen.
De retourvlucht (KL706) zal op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen om 21:40 uur uit Rio de Janeiro vertrekken, met aankomst in Amsterdam de volgende dag om 11:55 uur.
KLM vliegt naar Rio de Janeiro met Boeing 777-200ER toestellen, met een capaciteit voor 318 passagiers: 35 in World Business Class en 283 in Economy Class.
Als u meer van Brazilië wilt ontdekken biedt onze partner GOL aansluitende vluchten van Rio naar een toenemend aantal bestemmingen over het hele land.
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijk. Thanks