wilders: geen Turken op OpenDag

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
FALCONCREST
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 429
Joined: 23 Mar 2003, 14:29
Location: EHVB
Contact:

wilders: geen Turken op OpenDag

Post by FALCONCREST »

Dat de PVV volkomen doorgeslagen is blijkt uit dit berichtje:
http://binnenland.nieuws.nl/662595/pvv_ ... 57e_taptoe
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22111
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Stratofreighter »

Er staat niet bij dat het Blonde Greet zelf is die deze uitspraak heeft gedaan, maar dit geeft wel te denken... :roll:
September 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5413
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Hurricane »

Vanwege deze taptoe zijn er toch drie C-160's op Eindhoven :wink:
Groeten,
Ron
User avatar
The Traveller
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 538
Joined: 18 Feb 2006, 13:19

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by The Traveller »

en laten we het er daarbij laten.... :respect:
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2705
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by PH-BRAD »

Hurricane wrote:Vanwege deze taptoe zijn er toch drie C-160's op Eindhoven :wink:
Dus die C160's zijn voor die taptoe:o jammer dat ze niet naar RTM kwamen :wink:

"ontopic": ik vond het wel raar dat op een dag van de Nederlandse luchtmacht er bij de Turkse F16 Turks commentaar moest (neem aan dat er in Izmir geen Nederlands commentaar was)
Mvg,

:wink:
User avatar
Slijfie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 782
Joined: 23 Sep 2002, 13:14
Subscriber Scramble: Slijfie
Location: Hillegom
Contact:

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Slijfie »

Het Turkse commentaar was service voor de Turkse bezoekers die dag - als zullen dat er niet veel zijn geweest. Maar daar is niets mis mee. Er wonen nu eenmaal meer Turken in Nederland dan Nederlanders in Turkije. Andersom: de commentator van de Turkish Stars doet juist zijn best de plaatselijke taal te gebruiken! Altijd welkom dus, al was het maar om de PVV te pesten.

Maar inderdaad: laten we het hier maar bij laten.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by phkza »

Gezien de Turkse vijandigheden aan het adres van Israël de afgelopen tijd is het op zich niet vreemd dat daar vanuit de politiek nu vragen over worden gesteld. Wat je aan die vraag hebt en welk antwoord oplevert is een tweede, maar geheel vreemd is de vraag niet.
User avatar
jp 74
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 963
Joined: 23 Jun 2008, 15:02
Type of spotter: Fotografie
Subscriber Scramble: jp 74
Location: Den Bosch

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by jp 74 »

:scramble:
phkza wrote:Gezien de Turkse vijandigheden aan het adres van Israël de afgelopen tijd is het op zich niet vreemd dat daar vanuit de politiek nu vragen over worden gesteld. Wat je aan die vraag hebt en welk antwoord oplevert is een tweede, maar geheel vreemd is de vraag niet.
Ok dan alleen nog maar Israeli's ipv Turken! :scramble:
Compromise is failure.
User avatar
mirage 69
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1623
Joined: 09 Sep 2002, 22:10
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: mirage 69
Location: Enschede

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by mirage 69 »

Dit forum is een luchtvaart gericht forum laat jullie politieke meningen en uitingen achterwege.
Lijkt me verstandig dat de moderator dit topic sluit of beter nog verwijderd!

Grtz Rene
User avatar
CBR
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1314
Joined: 28 Jul 2010, 12:54
Subscriber Scramble: Ja
Location: omgeving EHGR & EHWO

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by CBR »

mirage 69 wrote:Lijkt me verstandig dat de moderator dit topic sluit of beter nog verwijderd! Grtz Rene
Ja ... lang leve de vrijheid van meninguiting !!! :oops:
User avatar
Stafhunter
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1562
Joined: 28 Apr 2006, 13:49
Subscriber Scramble: Stafhunter
Location: Tilburg
Contact:

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Stafhunter »

Niet vreemd dat er drie C-160‘s nodig waren, daar zaten natuurlijk allemaal auto‘s in om deel te nemen aan de taptoe

hun show is formidabel ik heb het eerder eens gezien met voetbal, hangend uit hun auto met grote Turkse vlaggen en flink toeterend reden ze rond

ik denk dat de organisatie van de taptoe niet in de gaten hebben gehad dat het om deze soort van showband ging

en buitenlands commentaar geven bij de KLu opendagen word al jaren gedaan, o.a. bij de Red Arrows denken jullie nu echt dat dit wordt gedaan omdat er zoveel Engelsen
aanwezig zijn.

[ Post made via Mobile Device ]
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flown in:
F27-300M C-5

better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
User avatar
Stefan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5445
Joined: 18 Sep 2002, 12:56
Subscriber Scramble: Stefan
Contact:

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Stefan »

CBR wrote:
mirage 69 wrote:Lijkt me verstandig dat de moderator dit topic sluit of beter nog verwijderd! Grtz Rene
Ja ... lang leve de vrijheid van meninguiting !!! :oops:
Inderdaad, zo lang er geen grenzen worden overschreden hoeft dit niet op slot of weg.

Wat mij persoonlijk betreft zie ik het liefst heel veel Turkse EN Israëlische vliegtuigen op shows!! En Grieken! En Venezolanen!!

Groeten,
Stefan
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2012
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Glidepath »

Ze overschrijden constant de grenzen!!! :mrgreen:
Hoe dacht je dat die buitenlanders hier op LW waren gekomen? :wink:

<<serieuze mode on>>
De spontane politieke spanning Turkije en de Israel, (na jarenlange hoog-intensieve samenwerking!) is toch hopelijk voor niemand reden om een van de twee te weren van onze KLu-open dagen.

Ligt wellicht anders als je de juridisch gezien mogelijk illegale grensoverschrijdende (lucht)aanvallen (denk aan de term 'oorlogsdaad' of van 'moordaanslag door een vreemde mogendheid') erbij betrekt.
Welke landen er in dat kader 'zouden moeten ontbreken' op de open dagen kun je zelf uittekenen, maar dan moeten we het niet alleen over het land aan de Bosporus hebben, want er zijn meer overheden die vuile handen hebben. Allemaal potentiële zaken voor het Int. strafhof Den Haag.
<<serieuze mode off>>

Die Ali ben Turk met zijn acro-vliegtuig die we wel eens hebben gezien boeit me niet zo, maar die Turkse F-16 Jockey ging best lekker tekeer. :worship:
Stefan wrote:...
Wat mij persoonlijk betreft zie ik het liefst heel veel Turkse EN Israëlische vliegtuigen op shows!! En Grieken! En Venezolanen!!
Stefan
jah!
en twee weken blijven vliegen,
met ieder 12 stuks.
of meer.
Last edited by Glidepath on 02 Oct 2011, 10:23, edited 1 time in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4649
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by frank kramer »

Overigens was volgens mij alleen de Turkish Stars Tral gerelateerd aan de taptoe; de andere twee hebben te maken met de Turkse deelname aan Steadfast Noon op Volkel. Daar konden ze op vrijdagavond niet meer terecht, en daarom zijn ze uitgeweken naar EHEH.

En wat die band betreft, het gaat daarbij om dit gezelschap (Izmir, juni 2011):

Image

Voor het overige is het volgens mij -zoals wel vaker- symboolpolitiek. Voor zover ik me herinner is Turkije een NAVO-partner met een democratisch gekozen regering (en daar mag je een mening over hebben ja, net als over die van ons...), en zou ik niet weten waarom het land geen aandacht mag besteden aan z'n geschiedenis -wat je daar zelf dan ook van vindt. Hebben/hadden wij -ter herinnering aan de periode voor WO2- niet ook een muziekkorps op fietsen? En verder, waar houdt het dan op? Geen Spanjaarden meer vanwege de Inquisitie en de oorlog met de Republiek der Verenigde Nederlanden? Geen Israeli's (meer) vanwege een akkefietje aan het begin van de jaartelling? Geen Belgen meer vanwege de Onafhankelijkheidsoorlog? En de Duitsers?
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2012
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: wilders: geen Turken op OpenDag

Post by Glidepath »

de schuld van dat ding van het begin van de jaartelling ligt natuurlijk aan de Romeinen. Maar Dát vergeet iedereen.

Zoals gezegd, dit is idd en toch een vliegtuigforum, Dus, vooruit, alles van voor de dagen van de borthers Wright moeten we maar vergeten. (oops wat zeggik nu)
en blijven alleen de bad guys van Guernica, Wo-1 en Wo-2 over (Duits, Spaans, Italiaans, Japs). :wink:

:coffee: ha lekker schat.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Post Reply

Return to “'t Praethuys”