Militaire Luchtvaart Scanner gezocht!!!

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Re: Militaire Luchtvaart Scanner gezocht!!!

Post by Iwan Bogels »

Ik heb ook een Bearcat Uniden 3500 XLT. Het grote voordeel ervan vind ik dat je 'm aan je PC kunt hangen en daar alle frequenties vooraf kunt invoeren. gewoon even knippen en plakken van elke willekeurige website, dus zonder typfouten. Daarnaast kun je iedere frequentie ook nog een naam toewijzen (b.v. Gilze Toren, Einhoven Approach etc). Erg makkelijk als je gesprekken hoort maar niet uit je hoofd weet waar de betrokken frequentie bij hoort.

Ik ben erg tevreden met deze scanner, maar heb geen ervaring met bijvoorbeeld de Yupiteru MVT-7100. Vergelijken is dus lastig, maar ik denk dat dat voor bijna alle scannergebruikers geldt.... De waarde van dit soort uitspraken is dus maar relatief.

Succes,
Iwan
Fox2 - for everything about low flying in Wales........and more !!

Image
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2013
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: Militaire Luchtvaart Scanner gezocht!!!

Post by Glidepath »

Er zijn zeker nog meer sites, maar kijk hier eens rond. http://www.radioscan.co.uk/airband-scanners.html
er zijn nog meer merken natiiurlijk, maar bv Maycom heeft ook airbandscannners.
en die zijn zo te zien lkkr goedkoop. 80 pond nw
Een Uniden UBC 3500 kost rond de 215 euro nw.
Alle waar naar zijn geld, of zijn ze van Maycom (en wat over die andere merken) bijna / net zo goed, :?:

btw
zijn die Yupi's 7100 niet te programmeren vanaf de PC, vanwege te oud?
(er staan er idd zat van op MP, kwestie van goed zoeken .

tip: even intypen yupiteru + aanvinken 'zoeken in tekst'. = meteen 4 of 5 hits.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Post Reply

Return to “'t Praethuys”