Met welk oog fotografeer jij?
Forum rules
-
- Scramble Rookie
- Type of spotter: mil
- Subscriber Scramble: Hoogy
Re: Met welk oog fotografeer jij?
Grappig. Ondanks dat ik rechtshandig ben doe ik verder bijna alles met links, dus ook fotograferen. Ik heb bijvoorbeeld mijn telefoon ook altijd aan mijn linkeroor.
Groet,
Frank
Groet,
Frank
- Snipes
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Photographer
- Subscriber Scramble: Snipes
Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat de oogzenuwen elkaar gedeeltelijk kruisen?
Bijna alles wat je rechts doet wordt min of meer gecontroleerd door je linkerhersenhelft en andersom. Elk oog is verbonden aan beide hersenhelften. Dus elk oog is in 2en gedeeld zeg maar...
Hoe het precies zit weet ik ook niet, misschien dat er hier mensen zitten die daar meer verstand van hebben...?
Bijna alles wat je rechts doet wordt min of meer gecontroleerd door je linkerhersenhelft en andersom. Elk oog is verbonden aan beide hersenhelften. Dus elk oog is in 2en gedeeld zeg maar...
Hoe het precies zit weet ik ook niet, misschien dat er hier mensen zitten die daar meer verstand van hebben...?
Greetz Wesly
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Ik heb niet echt een studie gemaakt van andermans camera's en neuzen, maar met een zoeker op zo'n 6cm van de linkerkant van mijn camerabody zit ik zelf, met gebruik van het rechteroog, ook met mijn neus tegen de camera. Dat is dan een spiegelreflex van een kleine 15cm breed, vrij gangbaar volgens mij.Redskin301 wrote:Kortom als je dus links
bent zit je met je neus steeds tegen het schermpje aan te duwen. Met rechts niet, dan zit je neus
naast de camera zoals de ontwerpers dit bedoelt hebben.
Zolang je je gezichtsveld gelijkmatig gebruikt om door de zoeker te kijken zou juist dat systeem van de oogzenuwen voor geen verschil moeten zorgen. De grens tussen de aangegeven gebieden is bijna absoluut, vertikaal in het midden van het gezichtsveld van elk oog. Het wordt natuurlijk anders wanneer je a.h.w. schuin door je zoeker kijkt, en daarbij meer van de ene helft dan de andere gebruik maakt.Snipes wrote:Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat de oogzenuwen elkaar gedeeltelijk kruisen?
Erik
What four words, Jimmy!?!
- herky
- Scramble Senior
- Type of spotter: photographer/reader
Ik fotografeer met mijn linkeroog maar geweerschieten doe ik weer met mijn rechteroog vanwege de positie (rechterschouder). En met die grote gok van mij duw ik bijna het camerascherm naar binnen. En altijd een vet schermpje. LOL
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Stafhunter
ik fotografeer met een geitenoog door de haren op de ring heb ik geen last van valse lichtinval
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Ik fotografeer met een camera, met mijn rechter oog kijk ik door de zoeker van diezelfde camera (totdat ik op de ontspanknop druk, dan wordt het even zwart voor mijn oog)
rechteroog .. ik ben ook rechts.
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4.5
- Subscriber Scramble: Hans Rolink
- TNCB
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: TNCB
Ik ben rechts en fotografeer ook met m'n rechter oog.
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
laten we het nou niet over politiek gaan hebben..TNCB wrote:Ik ben rechts en fotografeer ook met m'n rechter oog.
- B767-300ER
- Scramble Master
Heb je ook Extreem Rechtse ogen dan?Flyboy wrote:laten we het nou niet over politiek gaan hebben..TNCB wrote:Ik ben rechts en fotografeer ook met m'n rechter oog.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Ehhh......nou je het zegt: JA ! Mijn collega kijkt met één oog rechtdoor en de andere rechtsaf. Dat oog is dus inderdaad extreem rechts.B767-300ER wrote:Heb je ook Extreem Rechtse ogen dan?
Laat'ie het maar niet lezen,
Iwan
- B767-300ER
- Scramble Master
'Gewoon' met mijn rechteroog. Het testje van Marcel leverde rechts ook als dominant oog op. Net even getest hoe het met links zou voelen. Nogal onhandig voelt dat!
Linkeroog heb ik tijdens fotograferen altijd dicht, behalve bijv. wanneer twee kisten (uit verschillende richtingen) elkaar gaan kruisen. Dat is makkelijker timen.
Linkeroog heb ik tijdens fotograferen altijd dicht, behalve bijv. wanneer twee kisten (uit verschillende richtingen) elkaar gaan kruisen. Dat is makkelijker timen.