TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by James »

mike030 wrote:Hoi forumleden.

Ik zat gister op de desbetreffende vlucht van Arkefly. De vertraging was voor ons niet aangekondigd dus wij hebben de hele avond op de luchthaven doorgebracht. Maar nu mischien een domme vraag, maar kunnen wij hiervoor een claim indienen wij hebben hier verder geen ervaring mee en wouden dit ook graag zo houden. Maar helaas is het gister allenmaal wel heel raar verlopen. Ook het toestel van Hello Airlines was meer gammel die luxe etc. Bij aankomst in Amsterdam deed de verlichting aanboord het niet meer. Maar gelukkig veilig in Amsterdam aangekomen.

Sorry dat het hier moest maar ik hoor jullie graag.

Groet,

Mike.
Meer dan 4 uur vertraging?? poen claimen
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

claims kan je zelf indienen. Ook zijn daar diverse commerciële bedrijven voor. Bij pakketreis kan je geen claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij, omdat je geen contract heb met de maatschappij, maar de touroperator. Die heeft enkel een vervoersverplichting op een dag. Niet op een tijdstip. Verder lijkt mij dit niet de plaats om over claims tegen luchtvaartmaatschappijen te praten. Daar is een spotters forum niet voor bedoeld. Gebruik google en zoek daar je weg. Zat over te vinden. Ook over wie de claim uiteindelijk betaald.
succes ermee. Mijn enige en laatste reactie in deze. .trouwens? Zo oud zijn die airbusjes toch niet van hello?

[ Post made via Mobile Device ]

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
mike030
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 16 Mar 2011, 19:26
Type of spotter: Gelgenheids Spotter
Subscriber Scramble: nee
Location: Houten

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mike030 »

Nee ze zijn zo rond de 10 jaar oud, maar het toestel was gewoon volledig uitgeleeft door onze Nederlandse vrienden die vanuit Amsterdam waren vertrokken. Wel heel veel problemen gehad eerst al op Antalya bij het starten dat we 30 minuten hebben gestaan en er weer een auto bijkomt. En in Amsterdam hebben we ong 20 minuten stilgestaan vanwege een stroomstoring uiteindelijk door zoon stroomauto de verlichting weer gestart.
User avatar
mike030
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 16 Mar 2011, 19:26
Type of spotter: Gelgenheids Spotter
Subscriber Scramble: nee
Location: Houten

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mike030 »

@nuckleuz

Inderdaad in het donker geland (7.35uur). Maar daarna stopten allen verlichting de mee incl die van de niet rokers lampjes en gingen de deuren niet open. De purser van Arkefly was zeer correct en stelde iedereen op zijn gemak al snel werden er van die grote schijnlampen tevoorschijn getoverd en konden we vast onze handbagage pakken.

PS. Er is trouwens een boeket bloemen bezorgd namens Arkefly! Erg nettjes.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

klinkt als een motor die uitstaa aan de gate en dat de grondstroom nog niet aangesloten was. Dan gebeurd er weinig meer in de cabine. Ik zeg claimen. Direct.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

AHQ schijnt op dit moment omgebouwd te zijn naar de nieuwe config.
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

B767-300ER wrote:klinkt als een motor die uitstaa aan de gate en dat de grondstroom nog niet aangesloten was. Dan gebeurd er weinig meer in de cabine. Ik zeg claimen. Direct.

[ Post made via Mobile Device ]
Dan is er toch ook nog de APU??....
Wellicht heeft de piloot deze vergeten in te schakelen of gewoon gemakzucht en brandstofbesparing door deze niet tijdig of helemaal niet in te schakelen.
Deuren die niet open gaan is voor de Airbus en Boeing anders dan de MD-11 welke weer via stroom gaan.
Airbus is gewoon deur op safe zetten en dan handel omhoog.(mag weer niet als de cabine op druk staat)
Uiteraard mag een pax dit natuurlijk niet doen.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

stond vrijdag avond te BCN in een EZY 319. Motoren uit(dan doet de APU het ook niet? Want alles was meteen donker) externe stroom aansluiten lukte niet telkens viel die weer uit. En vloog de nood verlichting aan. Uiteindelijk andere externe stroom en toen alles werkte mocht de deur pas open... Duurde ongeveer 10 minuten... Groeten vanuit camp nou.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5403
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:stond vrijdag avond te BCN in een EZY 319. Motoren uit(dan doet de APU het ook niet? Want alles was meteen donker) externe stroom aansluiten lukte niet telkens viel die weer uit
Als een APU (feitelijk gezien een mini-gas turbine motor) niet gebruikt kan worden door technisch mankement ben je afhankelijk van een GPU (ground power unit). Als een GPU generator niet stabiel loopt kan het zijn dat de externe power bus deze niet accepteerd en dan kan het idd even donker zijn :wink:
Groeten,
Ron
User avatar
mike030
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 16 Mar 2011, 19:26
Type of spotter: Gelgenheids Spotter
Subscriber Scramble: nee
Location: Houten

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mike030 »

Perpetuum @

Wat is er gedaan dan aan de AhQ
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

lees eens een paar pagina's terug. Staat voor jouw mega vertraging claim verhaal :)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Ik hoorde gisteren dat afgelopen weekend enorme personeelsproblemen bij Servisair waren en daardoor veel inkomende passagiers van 4 vluchten 1,5 tot 2 uur lang op hun bagage moest wachten.
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

Net zoals Arkefly per 1 mei weg zou gaan bij SA zeker? :roll:
User avatar
Jwal1996
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 84
Joined: 17 Mar 2011, 17:06

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Jwal1996 »

De AHQ vliegt weer,
is hij nu omgebouwd?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Beste jwal1996. Of Zorro of onder welke naam je nog meer begeeft hier op scramble.
Af en toe vraag ik me echt oprecht af of je gewoon te lui bent om te lezen of dat je iets over het hoofd ziet.
Ook nu weer staat het antwoord op dezelfde pagina als waar de vraagv staat. Graag de volgende keer de moeite nemen om andermans posts allemaal goed door te lezen en dan eventueel een vraag te stellen. Dat voorkomt irrittaties, in ieder geval van mijn zijde ;)
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”