Hi Theo,SuperTed wrote:Hello Hans,
Is this what you mean?
Scancare
Dronten,Flevoland,NL
Greetings,
Theo
that could very well be!
Hans.
Hi Theo,SuperTed wrote:Hello Hans,
Is this what you mean?
Scancare
Dronten,Flevoland,NL
Greetings,
Theo
Dit is afhankelijk hoeveel ringen je er tussen zet... als ik één van de drie ringen gebruik werkt de autofocus, zet ik echter twee of meer ringen er tussenFlyboy wrote:Dino,
Blijft bij jouw tussenringen de autofocus werken? deze tussenring methode heb ik ook geprobeerd, maar door het gebrek aan de autofocus is e.e.a. niet altijd evebn scherp geleken. Als jij tussentringen in deze prijsklasse hebt met autofocus, dan ben ik erg geintreseerd...
Marc
Om weer even wat verwarring te stichten: momenteel scan ik 50 dia's (een slee) in iets meer dan twee uur. Je moet dan jezelf in de RSI werken om het met Photoshoppen bij te houden. Het is dus niet zo dat de RR methode dan sneller zou zijn... scannen en bewerken kan simultaan, dan lukt je niet met de RR methode.eriktex wrote:Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als Menno met 10.000+ dia's en zeker geen tijd om die door een scanner te halen.
only cropped but untouched by photoshop...SquAdmin wrote:Goede resultaten Dino. Zou je ook eens een foto in een groter formaat kunnen posten, gewoon om te zien hoeveel detail er bewaard is gebleven bij de digitalisering?
Ik gebruik eveneens de RR-methode. Dat korrelige is er voor het grootste deel uit te halen met een ruisonderdrukker zoals Neat Image. En dat fletse valt m.i. wel mee. Desnoods door iets meer saturatie toe te voegen. Ook het (matige) gebruik van hooglichten helpt.eriktex wrote:Opname is met lichtjes photoshop bewerkt: beetje uitgesneden, kleurenbalans, contrast en als laatste unsharp mask...da's alles.
De originele dia is heel veel mooier, met prachtig avondlicht en prachtig contrast in de wolkenformaties.
Iemand een goede tip?!
Ha Erik,eriktex wrote:Gisteravond weer een stapeltje dia's ingescand uit 'die goeie ouwe tijd'... Met de RR methode. Ik vond de resultaten niet meevallen, met name de scherpte, ook de kleuren blijven nogal flets (korrelig?).
Opname is met lichtjes photoshop bewerkt: beetje uitgesneden, kleurenbalans, contrast en als laatste unsharp mask...da's alles.
De originele dia is heel veel mooier, met prachtig avondlicht en prachtig contrast in de wolkenformaties.
Iemand een goede tip?! Erik
...