TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

SkyPlane wrote:Voorlopig nog niks officeels van beide partijen bekend... en als het zo is, wat zijn de beweegredenen?

[ Post made via Mobile Device ]
Wil je ze echt ALLEMAAL weten?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

B767-300ER wrote:Dacht alleen dat dit nog niet naar buiten mocht.
Er mag zoveel niet. Informatie die men het langst geheim wil houden komt doorgaans als eerste naar buiten.
Moffel wrote:OR vanaf Mei weg bij Servisair. Wie dan de afhandelaar gaat worden is vooralsnog niet bekend. Ik zou het in iedere geval leuk vinden voor Menzies.

Voorlopig nog niks officeels van beide partijen bekend... en als het zo is, wat zijn de beweegredenen?
B767-300ER wrote:Wil je ze echt ALLEMAAL weten?
Redenen, goh, laat me eens raden. Vast een berg standaard redenen zoals altijd bij zulke maatschappijen. Arkefly vindt dat Servisair te weinig personeel beschikbaar heeft, Servisair vindt dat Arkefly te weinig betaald voor extra personeel. Arkefly vindt dat Servisair minder vertragingen moet veroorzaken, Servisair vindt dat Arkefly zelf eens wat aan z'n punctualiteit moet doen, en zo kan je nog wel tig redenen opnoemen, de maatschappij en de afhandelaar geven toch altijd elkaar de schuld van alles.

Maatschappijen als Arkefly (en andere charterrotzooi a la Balkan Holidays, Corendon, Onur Air, Pegasus, Sky Airlines, etc.) zijn nooit tevreden. Het mag allemaal niets kosten maar ondertussen wel allerlei hoge eisen stellen aan de afhandelaar, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten noemt men dat wel eens. Het is dan ook niet voor niets dat zulke maatschappijen van de ene naar de andere afhandelaar lopen te sletten om de paar jaar. Dan loopt het contract af en dan gaan ze weer eens kijken of het ergens nog nét voor iets minder kan en dat ze nog nét iets meer eisen kunnen stellen.

Wellicht kunnen ze Aviapartner 'ns proberen, daar zijn ze nog niet geweest. ;)

Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Dutchbird,

Ik vind het een beetje misplaats om ArkeFly te scharen onder de door jouw genoemde "charterrotzooi".
De maatschappijen die jij daar noemt zijn totaal niet te vergelijken met ArkeFly, met alle respect voor deze maatschappijen.
Wat de exacte redenen is voor het vertrek van ArkeFly bij Servisair zal bij beide partijen anders uitgelegd worden. Ik spreek uit ervaring (+/- 20 jaar) dat ik al heel wat vreemde redenen heb gehoord waarom een maatschappij weggaat bij een afhandelaar. Laten we gewoon hopen dat het voor Servisair geen problemen oplevert en dat ArkeFly met deze stap een betere afhandeling gaat ontvangen.

Gr.,
Gonzo
Moffel
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 60
Joined: 21 Dec 2009, 17:47

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Moffel »

Is Servisair de baas over Arke Fly ofzo? Het moet niet gekker worden.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

dutchbird. Beetje kort door de bocht. Heel simpel. Arkefly en servisair tekenen een contract tegen een bepaalde prijs die Arkefly betaald wordt er door servisair een bepaalde dienst geleverd. Als de opdrachtgever wel betaald, maar de dienst wordt niet (volledig) geleverd door degene die betaald wordt dan blijft diegene in gebreke (servisair). Ongeacht of er te weinig wordt betaald of niet. Dat is niet het probleem van de maatschappij, maar van de afhandelaar. De afhandelaar is namelijk niet verplicht om een contract te tekenen. Dat is een eigen keuze,

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.

Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dus? we hebben nog 4 weken hoor ;)
Afleverdatum was begin deze week bevestigd.
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Bank_angle »

vleugels zitter er al wel op.
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by arkeflyfan »

iemand eigenlijk een idee wat er aan de hand is met de PH-OYI?
Ik heb begrepen dat hij kapot is? en op Natal staat :o
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Jeffrey

Hij is inderdaad kaduuk en staat inderdaad te NAT... ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Probleemkist PH-OYI is ondertussen weer in AMS en vanaf morgen (voorlopig) weer operationeel.........
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

[quote="SkyPlane"]Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.

Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...[quote]

Zulke contracten kunnen altijd, met in achtneming van de opzegtermijn, worden opgezegd.

(Ja, ook ervaring.)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
737_KLM
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 03 Nov 2007, 15:05

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 737_KLM »

cHabu wrote:
SkyPlane wrote:Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.

Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...

Zulke contracten kunnen altijd, met in achtneming van de opzegtermijn, worden opgezegd.

(Ja, ook ervaring.)
Geen goede bron dan, heb zelfs al foto's gezien van zijn 1e vlucht (meen dat dit op 9 mrt is geweest). Zou volgens mijn bron gister uit de spuitbaai moeten zijn gekomen in volledig kleurenschema
jeebeeke
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 63
Joined: 20 Apr 2008, 20:24

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by jeebeeke »

Klopt, de PH-TFD heeft zijn eerste vlucht al gemaakt:

L/N 3588 C/N 38014 B737-86N PH-TFD ARKEFLY Lsd from TUI Group
Dep RNT 09:07 PST Arr MWH 10:29 PST
Dep MWH 10:43 PST Arr BFI 11:17 PST
Call Sign BOE588 Hex Code 484F01

Josh :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

jeebeeke wrote: L/N 3588 C/N 38014 B737-86N PH-TFD ARKEFLY Lsd from TUI Group
:
Het typenummer klopt echter niet 8)
86N is van GECAS
8K5 is van TUI...
Type moet dus zijn B737-8K5 :wink:
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”