Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Moderator: ebauer
Forum rules
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog dinsdag 8 februari 2011 > grass runway 31, left hand circuit
(4B7, 1186, SKN, SKC > bannertowing, VGC > bannertowing, DEEND, OKE, SKB, 995, PAU, ALJ, EIJ, 3U1, 4G3, OOPVA, OOWOT, OOEFA, 1133, VHA, VHD, FLG)
Visitors:
PHWNW R44 Helicon BV
PH1073 SF-25C Zweefvliegclub "Texel"
PHEAM CeF172M Vliegclub Schiphol
PHSVH (vanaf Rotterdam)
(4B7, 1186, SKN, SKC > bannertowing, VGC > bannertowing, DEEND, OKE, SKB, 995, PAU, ALJ, EIJ, 3U1, 4G3, OOPVA, OOWOT, OOEFA, 1133, VHA, VHD, FLG)
Visitors:
PHWNW R44 Helicon BV
PH1073 SF-25C Zweefvliegclub "Texel"
PHEAM CeF172M Vliegclub Schiphol
PHSVH (vanaf Rotterdam)
Last edited by ebauer on 16 Feb 2011, 20:43, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- KeesvA
- Scramble Addict
- Posts: 1137
- Joined: 21 Feb 2006, 21:46
- Subscriber Scramble: KeesvA
- Location: Hilversum
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Vandaag 9-2-2011 op EHHV:
De heli's: PH-WNW,PH-HHB,OO-PIV zie verder Helispot
en: D-ELNY Beech F33A s/n CE-787
PH-GYS "SVS titels Ce F172N
Groeten
Kees van Aggelen
De heli's: PH-WNW,PH-HHB,OO-PIV zie verder Helispot
en: D-ELNY Beech F33A s/n CE-787
PH-GYS "SVS titels Ce F172N
Groeten
Kees van Aggelen
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog woensdag 9 februari 2011 > grass runway 13, right hand circuit
(OKE, VHA, CBN, 995, SKN, VHD, CJC, SKC, SKB, MUS, TCM, 1133, DKAUZ, FLJ, DON, 4G3, DESHP)
Visitors (in sequence)
PHWNW R44 Helicon BV (2x)
OOPIV R44 Vastgoed IS N.V. (2x, daarna terug naar Diest-Webbekom, Belgium)
PHGYS CeF172M Stichting Vliegmaterieel Schiphol
DELNY Beech F33A -
PHHHB Schweizer 269D Heli Holland Holding BV (EHLE / EHRD)
PHKBA Ce172P KLM Aeroclub (vanaf Teuge)
(OKE, VHA, CBN, 995, SKN, VHD, CJC, SKC, SKB, MUS, TCM, 1133, DKAUZ, FLJ, DON, 4G3, DESHP)
Visitors (in sequence)
PHWNW R44 Helicon BV (2x)
OOPIV R44 Vastgoed IS N.V. (2x, daarna terug naar Diest-Webbekom, Belgium)
PHGYS CeF172M Stichting Vliegmaterieel Schiphol
DELNY Beech F33A -
PHHHB Schweizer 269D Heli Holland Holding BV (EHLE / EHRD)
PHKBA Ce172P KLM Aeroclub (vanaf Teuge)
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog woensdag 16 februari 2011 > grass runway 18, left hand circuit
(SKC, SKN, CBN, 995, VHA, VHD, DKAUZ, HBW, CJC, MFT, DON, MJB, 985, 4B7, DEHSP, OOYUG, FLG)
Visitor:
N904FC PA44-180T -> http://www.abpic.co.uk/photo/1272932/
(SKC, SKN, CBN, 995, VHA, VHD, DKAUZ, HBW, CJC, MFT, DON, MJB, 985, 4B7, DEHSP, OOYUG, FLG)
Visitor:
N904FC PA44-180T -> http://www.abpic.co.uk/photo/1272932/
Last edited by ebauer on 16 Feb 2011, 21:17, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Hmmm, misschien is er toch het één en ander mis met mijn waarnemingsvermogen. De CJC is een Piper, de CBN is rood.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
De CBN is niet meer rood. Die is nu wit/goud/blauw.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog donderdag 03 maart 2011 > grass runway 07, right hand circuit
(VHA, 4B7, TCM, VHD, 1133, MJB, SKB, SKC, CBN, SKN, OOWOT, VOP)
Visitors:
N3651V Ce140 "Cessna51V"
PHESD TB20 Devoort BV
PHMLK TB20 Martinair Vestiging Vliegveld Lelystad BV /EHLE
PHWCU PA-28R-201T KN Singles and Twins
De PHESD en PHMLK kwamen een paar circuitjes maken
(VHA, 4B7, TCM, VHD, 1133, MJB, SKB, SKC, CBN, SKN, OOWOT, VOP)
Visitors:
N3651V Ce140 "Cessna51V"
PHESD TB20 Devoort BV
PHMLK TB20 Martinair Vestiging Vliegveld Lelystad BV /EHLE
PHWCU PA-28R-201T KN Singles and Twins
De PHESD en PHMLK kwamen een paar circuitjes maken
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
De Tecnam P2002-JF PH-VHC heeft weer een Bewijs van Luchtwaardigheid! Na het ongeval op 3 januari 2010 is de kist volledig hersteld. Maandag 7/3/2011 zou wel weer eens de eerste vlucht kunnen zien van deze kist.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog maandag 07 maart 2011 > grass runway 13, right hand circuit
(STL, VHA, SKC, 985, SKN, VHD, 944, HCW, N65909, TCM, 1186, 1133, CBN, SKB, FLH, 4B7, CJC, DKANU)
Visitors:
PHJWF PC-7 Privately owned, * low pass rwy 13
N611JP PA-28 -
PHSPH Grob G115 Expair Holding BV
Met dank aan medebruijn
(STL, VHA, SKC, 985, SKN, VHD, 944, HCW, N65909, TCM, 1186, 1133, CBN, SKB, FLH, 4B7, CJC, DKANU)
Visitors:
PHJWF PC-7 Privately owned, * low pass rwy 13
N611JP PA-28 -
PHSPH Grob G115 Expair Holding BV
Met dank aan medebruijn
Last edited by ebauer on 08 Mar 2011, 18:15, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog zondag 06 maart 2011 > grass runway 07, right hand circuit
(VHA, TCM, VHD, SKC, 1133, 995, DON, UCI, DKVOK, 1186, DESHP, MFT, 3U1, SKN, CJC, OKE, DKAUZ, DEEND, DEMIZ, VOP, 4B7, 985, 4G3, EIJ, GUD, 826, JSP, SKN)
Visitors:
PHVSY PA-28-161 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
PHPAD PA-28-181 Stichting Rotterdam Aviation
N611JP PA-28 -
PHLEN CeF172N Aerophoto Schiphol Aviation BV (tankstop)
PHENJ PA-18-135 privately owned
Met dank aan medebruijn!
(VHA, TCM, VHD, SKC, 1133, 995, DON, UCI, DKVOK, 1186, DESHP, MFT, 3U1, SKN, CJC, OKE, DKAUZ, DEEND, DEMIZ, VOP, 4B7, 985, 4G3, EIJ, GUD, 826, JSP, SKN)
Visitors:
PHVSY PA-28-161 Stichting Vliegmaterieel Rotterdam
PHPAD PA-28-181 Stichting Rotterdam Aviation
N611JP PA-28 -
PHLEN CeF172N Aerophoto Schiphol Aviation BV (tankstop)
PHENJ PA-18-135 privately owned
Met dank aan medebruijn!
Last edited by ebauer on 08 Mar 2011, 18:12, edited 1 time in total.
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- medebruijn
- Scramble Senior
- Posts: 355
- Joined: 26 Mar 2006, 22:21
- Location: Texel
- Contact:
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
De N641Jp moet de N611JP, een Piper PA-28.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Scannerlog dinsdag 08 maart 2011 > grass runway 13, right hand circuit + grass runway 18, left hand circuit
Visitors:
N440W Beech 60 -
PHWPW R44 Helicon BV
PH1101 HK-36TC Motorgliderclub Two Two Vife
N3651V Ce140 -
PHTDI DA40D Stichting DA 40 Flyers
PHRWX Schweizer 269C Rotor & Wings Holding BV EHLE/EHRD
PHNDA PA-12 Schreiner Air Leasing BV EHRD/
PHVFB PA-28-161 Vliegclub Flevo EHLE/
PHELP EC135T2 ANWB MAA "Lifeliner3"
Visitors:
N440W Beech 60 -
PHWPW R44 Helicon BV
PH1101 HK-36TC Motorgliderclub Two Two Vife
N3651V Ce140 -
PHTDI DA40D Stichting DA 40 Flyers
PHRWX Schweizer 269C Rotor & Wings Holding BV EHLE/EHRD
PHNDA PA-12 Schreiner Air Leasing BV EHRD/
PHVFB PA-28-161 Vliegclub Flevo EHLE/
PHELP EC135T2 ANWB MAA "Lifeliner3"
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- ssb-spotting
- Scramble Die-Hard
- Posts: 933
- Joined: 15 Sep 2005, 15:15
- Type of spotter: Everything that's able to fly
- Subscriber Scramble: ssb-spotting
- Location: Kalmthout, Antwerpen, België
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Leuke visitors. Van mij mag de Lifeliner vaker langskomen voor een tankstop (!)
Bedankt voor deze log Ernesto
Bedankt voor deze log Ernesto
Danny Buitendijk
NH90 B1.3 Technician
NH90 B1.3 Technician
- blue monkey
- Scramble Newbie
- Posts: 34
- Joined: 01 Jul 2008, 15:07
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Een Be.60 op Hilversum op 8 maart niet mis! Maar is de registratie 100% zeker?
Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.
Kortom, is de Duke zeker?
Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.
Kortom, is de Duke zeker?
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12085
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Hilversum (EHHV/QYI) - 2011 CIV
Goed dat je het aankaart. Boven mijn logs zet ik dan ook scannerlog (de data is verkregen door het opnemen van het radioverkeer van Hilversum radio 131.0250 MHz.) Na het beluisteren van de opname kan ik dan een beeld geven van de bewegingen op EHHV > bij de gehoorde callsigns kan ik een vliegtuigtype geven. Dat kan wel eens een afwijking geven...Als ik er niet zeker genoeg van ben dan zal ik dat aangeven. Er kan helaas wel eens een foutje insluipen. Eventuele correcties -bijvoorbeeld door iemand die ter plekke was- worden dan ook op prijs gesteld! Ik sta daar voor open! (Zie logs van 6 en 7 maart). Daarnaast vraag ik ook wel eens de identiteit op via Internet (is het toestel bekend in deze contreien) en consulteer ik een enkele keer de havendienst van Hilversum. De webcam laat ook nog wel eens wat zien.blue monkey wrote:Een Be.60 op Hilversum op 8 maart niet mis! Maar is de registratie 100% zeker?
Een Duke staat bekend als 'underpowered' en heeft beslist geen goede start- en landingseigenschappen.
Met zo'n 2500 ft als opgegeven benodigde startbaanlengte, en reken maar 10% langer op gras, zijn de banen op Hilversum een paar honderd meter te kort. Maar met een laag startgewicht, een goede vlieger en een short-field take off kom je alweer wat sneller los.
Kortom, is de Duke zeker?
Wat de Duke betreft: met het gehoorde callsign zou het een Beech 60 moeten zijn...
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991